Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Vinted topic

Joszy schreef op 16-02-2025 om 20:21:

[..]

[..]

Maar dat is mijn probleem niet. Juist niet, zie mijn post. ik zie wel opties met Homerrr maar alleen Homerrr ver weg. Voor de verzender maakt het natuurlijk niks uit naar welke Homerrr locatie hij verstuurt

G-sleutel, dat zou kunnen! Ik zal er eens op letten of het in de ochtend beter gaat. Maar dan nog snap ik niet waarom het wel naar Homerrr vestiging A kan, maar niet naar Homerrr vestiging B...

oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Joszy schreef op 16-02-2025 om 20:21:

[..]

[..]

Maar dat is mijn probleem niet. Juist niet, zie mijn post. ik zie wel opties met Homerrr maar alleen Homerrr ver weg. Voor de verzender maakt het natuurlijk niks uit naar welke Homerrr locatie hij verstuurt

G-sleutel, dat zou kunnen! Ik zal er eens op letten of het in de ochtend beter gaat. Maar dan nog snap ik niet waarom het wel naar Homerrr vestiging A kan, maar niet naar Homerrr vestiging B...

Dat had ik vandaag ook. Het kan zijn dat je Homerr pakketpunt een maximumaantal heeft (of vakantie gepland oid) en als dat aantal dus bereikt is dan kun je alleen een andere kiezen. Idem voor Mondial Relay weet ik. 

Due-scimmie schreef op 16-02-2025 om 20:34:

[..]

Dat had ik vandaag ook. Het kan zijn dat je Homerr pakketpunt een maximumaantal heeft (of vakantie gepland oid) en als dat aantal dus bereikt is dan kun je alleen een andere kiezen. Idem voor Mondial Relay weet ik.

Dat klinkt best logisch. Het homerr punt hier in de buurt wat niet altijd zichtbaar is is erg klein. 

Ik had laatst trouwens ook met Homer dat mijn pakketje maar niet aan kwam bij Homer punt A De geplande datum verschoof telkens. Uiteindelijk na 1 maand het geld van Vinted terug gekregen (en de verkoper ook een deel). 2 weken later een notificatie "pakketje gearriveerd" bij homer punt b Ik had geen idee welk pakketje het kon zijn. Toen ik aankwam vertelde ze dat ze recent van meerdere kleine punten zakken hadden ontvangen die daar niet verwerkt waren, en dat ze dus veel mensen hadden die al lang op een pakketje wachtten. (Homerpunt A is trouwens het kleine punt wat niet altijd te selecteren is). 

De verkoper nog een berichtje gestuurd maar die vond het bedrag van Vinted voldoende. Dus toen had ik een gratis product. 

Neweve schreef op 16-02-2025 om 20:47:

[..]

Dat klinkt best logisch. Het homerr punt hier in de buurt wat niet altijd zichtbaar is is erg klein.

Ik had laatst trouwens ook met Homer dat mijn pakketje maar niet aan kwam bij Homer punt A De geplande datum verschoof telkens. Uiteindelijk na 1 maand het geld van Vinted terug gekregen (en de verkoper ook een deel). 2 weken later een notificatie "pakketje gearriveerd" bij homer punt b Ik had geen idee welk pakketje het kon zijn. Toen ik aankwam vertelde ze dat ze recent van meerdere kleine punten zakken hadden ontvangen die daar niet verwerkt waren, en dat ze dus veel mensen hadden die al lang op een pakketje wachtten. (Homerpunt A is trouwens het kleine punt wat niet altijd te selecteren is).

De verkoper nog een berichtje gestuurd maar die vond het bedrag van Vinted voldoende. Dus toen had ik een gratis product.

Dat heb ik vorig jaar ook meegemaakt. Oorbellen verstuurd,  nooit aangekomen. Kopen en ik beide geld ontvangen van vinted. Half jaar later bericht dat het pakketje klaar ligt. Koper een bericht gestuurd,  die wilde ze wel terugsturen maar op mijn kosten. Dat hoefde niet, heb haar veel plezier gewenst met de oorbellen...

Achteraf gezien had ik het beter in een grotere verpakking kunnen doen, het was gewoon te klein voor pakketdienst..

vandaag een pakketje retour ontvangen van dhl. 
Koper is meermaals bij het pakketpunt geweest (zegt ze), maar die gaven aan niks te hebben. En toen is het (volgens de track en trace) retour gegaan. 

Ze is nog steeds geïnteresseerd (en bedrag staat op mijn rekening), kan ik het verzendlabel opnieuw gebruiken? Of moet ze nu nog een keer verzendkosten betalen? 

Label is niet tweemaal te gebruiken. Maar kan zijn dat ze nu ze pakket niet heeft ontvangen ook verzendkosten terug krijgt.

Due-scimmie schreef op 20-02-2025 om 22:00:

Label is niet tweemaal te gebruiken. Maar kan zijn dat ze nu ze pakket niet heeft ontvangen ook verzendkosten terug krijgt.

Contact gehad. Ze wil graag nog een keer versturen is ook bereid te betalen. Maar daarna reageerde ze niet meer...

Nu heb ik een pakketje (wat in de weg ligt) en 50 euro op mijn rekening. Overigens als ze het zou vragen wil ik haar best terugbetalen maar dat doet ze niet. 

Wanneer zouden jullie het weer online zetten (voor een ander)? 

Ik weet niet of ik de enige ben of dat dit aan een soort Vinted algoritme ligt, maar als ik een tijdje zelf niks heb besteld, dan verkopen mijn eigen producten ook een stuk slechter / worden minder gezien… Herkent iemand dit?

Noomsie18 schreef op 27-02-2025 om 22:45:

Ik weet niet of ik de enige ben of dat dit aan een soort Vinted algoritme ligt, maar als ik een tijdje zelf niks heb besteld, dan verkopen mijn eigen producten ook een stuk slechter / worden minder gezien… Herkent iemand dit?

Nee herken ik niet. Ik heb de laatste tijd aardig wat dingen verkocht, maar niets gekocht.

Neweve schreef op 27-02-2025 om 20:46:

[..]

Contact gehad. Ze wil graag nog een keer versturen is ook bereid te betalen. Maar daarna reageerde ze niet meer...

Nu heb ik een pakketje (wat in de weg ligt) en 50 euro op mijn rekening. Overigens als ze het zou vragen wil ik haar best terugbetalen maar dat doet ze niet.

Meteen de volgende dag. 

Neweve schreef op 27-02-2025 om 20:46:

[..]

Als pakket kwijt is, krijgt zowel koper als verkoper geld terug van Vinted.

Noomsie18 schreef op 27-02-2025 om 22:45:

Ik koop zelf bijna nooit wat, verkoop eigenlijk alleen. Wat ik merk ik dat mijn producten zichtbaarder worden als ik nieuwe producten toevoeg. Dus ook producten die er al langer op staan. 

Due-scimmie schreef op 28-02-2025 om 07:13:

[..]

Als pakket kwijt is, krijgt zowel koper als verkoper geld terug van Vinted.

Het product is niet kwijt, die is retour afzender gegaan en ligt dus weer bij mij in de gang. 

Grr, het begint me nu wel een beetje te irriteren… nog twee broeken aangeschaft, nu echt goed opgelet (alleen broeken waar een foto van het maatlabel bij zit) heeft één van de twee een volledig kapotte broekzak. Echt niet reparabel ook. Heb geprobeerd het te melden maar dan krijg ik een foutmelding in de app. Iemand dat ook wel eens gehad?

Heb nu in totaal 5 broeken aangeschaft waarvan 2 zijn wat ik wilde, is nog steeds wel goedkoop maar ook wel een beetje veel gedoe..

Oh, nu werkt het melding maken wel. Mooi, ben benieuwd hoe het verder gaat

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.