Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Vinted topic

Beginnersvraag: ik heb (helaas) nog een te kleine broek binnen gekregen. Stond als 42/XL geadverteerd, ergens in de tekst stond US 38/EU 42. Het blijkt gewoon een 38 te zijn (zit ook gewoon maatlabel in met 38, maar dat stond niet op de foto) 
Ik voel me op zich wel gerechtigd om aan te geven dat ik niet tevreden ben, maar dat is natuurlijk wel weer gedoe met terugsturen enzo. Broek heeft me in totaal 12 euro gekost (broek 8 en verzendkosten 4)  Wat zouden jullie doen in dit geval?

Moosey schreef op 13-02-2025 om 15:31:

Beginnersvraag: ik heb (helaas) nog een te kleine broek binnen gekregen. Stond als 42/XL geadverteerd, ergens in de tekst stond US 38/EU 42. Het blijkt gewoon een 38 te zijn (zit ook gewoon maatlabel in met 38, maar dat stond niet op de foto)
Ik voel me op zich wel gerechtigd om aan te geven dat ik niet tevreden ben, maar dat is natuurlijk wel weer gedoe met terugsturen enzo. Broek heeft me in totaal 12 euro gekost (broek 8 en verzendkosten 4) Wat zouden jullie doen in dit geval?

Weer erop zetten.  

Friezinnetje schreef op 13-02-2025 om 15:36:

[..]

Weer erop zetten.

Of weggeven.. ik neem meestal niet de moeite om het erop te zetten. 

Moosey schreef op 13-02-2025 om 15:31:

Ik voel me op zich wel gerechtigd om aan te geven dat ik niet tevreden ben, maar dat is natuurlijk wel weer gedoe met terugsturen enzo. Broek heeft me in totaal 12 euro gekost (broek 8 en verzendkosten 4) Wat zouden jullie doen in dit geval?

Ik zou zeker klagen. Je hebt iets gekocht, dat niet aan de omschrijving voldoet. Als je daar niet over klaagt, doet zo'n dame dat later weer. 

ik heb nu al 2 keer als verkoper gehad dat ik ineens de melding krijg dat ik iets verkocht heb zonder dat ik daar akkoord op had gegeven. 
Is dit iets nieuws omdat de vraagprijs geaccepteerd is?
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Xandora schreef op 16-02-2025 om 12:47:

ik heb nu al 2 keer als verkoper gehad dat ik ineens de melding krijg dat ik iets verkocht heb zonder dat ik daar akkoord op had gegeven.
Is dit iets nieuws omdat de vraagprijs geaccepteerd is?
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Dat is zoals Vinted werkt. 

ik ben gewend om eerst een bericht te krijgen als iemand een bod gedaan heeft, die moest ik dan accepteren en dan was het verkocht, waarschijnlijk krijg je alleen een goed keur bericht als er onder de vraagprijs geboden is. Maar dan weet ik dut ook weer.

ja, als mensen de vraagprijs willen betalen kunnen ze direct kopen. Als ze bieden moet je eerst akkoord geven. 

Weet iemand hoe dit zit? Ik wilde iets kopen. Bezorgen met mondial relay of homerrr. Helemaal prima, die zitten allebei hier in de buurt. Maar die opties kreeg ik niet. Dus niet gekocht, want geen zin om 5km te fietsen om het op te halen. Vanmorgen nog een keer gecheckt, nog steeds niet de homerrr hier vlakbij, maar nu wel de mondial relay. Waarom staat die er soms wel en soms niet tussen?

Joszy schreef op 16-02-2025 om 19:17:

Weet iemand hoe dit zit? Ik wilde iets kopen. Bezorgen met mondial relay of homerrr. Helemaal prima, die zitten allebei hier in de buurt. Maar die opties kreeg ik niet. Dus niet gekocht, want geen zin om 5km te fietsen om het op te halen. Vanmorgen nog een keer gecheckt, nog steeds niet de homerrr hier vlakbij, maar nu wel de mondial relay. Waarom staat die er soms wel en soms niet tussen?

dat is maar net wat de verkoper aangeeft. Ik heb bv geen Homer, omdat ik daar verder voor moet rijden. De rest kan ik op 1 plek inleveren, voor mij handiger

ik heb een pakketje opgestuurd via DPD en dat staat al 11 dagen in de wacht. Pakket ws verdwenen. Maar even afwachten hoe dat verder gaat

Friezinnetje schreef op 16-02-2025 om 19:35:

[..]

dat is maar net wat de verkoper aangeeft. Ik heb bv geen Homer, omdat ik daar verder voor moet rijden. De rest kan ik op 1 plek inleveren, voor mij handiger

Ik heb ook wel eens gehoord dat bepaalde vervoerders een beperkt aantal 'goedkope' labels open zetten voor Vinted. Dus als je begin van de dag kijkt kun je nog met Homer bestellen, maar later niet meer omdat de Homer labels op zijn voor die dag...? Geen idee hoe dat precies werkt.

Gsleutel schreef op 16-02-2025 om 19:54:

[..]

Ik heb ook wel eens gehoord dat bepaalde vervoerders een beperkt aantal 'goedkope' labels open zetten voor Vinted. Dus als je begin van de dag kijkt kun je nog met Homer bestellen, maar later niet meer omdat de Homer labels op zijn voor die dag...? Geen idee hoe dat precies werkt.

Ja dat zie ik ook wel eens. Als je laat in de avond besteld heb ik vaak alleen ups over. 

Gsleutel schreef op 16-02-2025 om 19:54:

[..]

oh dat zou prima kunnen hoor. Maar je kan zelf instellen welke vervoerders je wel en niet gebruikt

Friezinnetje schreef op 16-02-2025 om 19:35:

[..]

Maar dat is mijn probleem niet. Juist niet, zie mijn post. ik zie wel opties met Homerrr maar alleen Homerrr ver weg. Voor de verzender maakt het natuurlijk niks uit naar welke Homerrr locatie hij verstuurt

G-sleutel, dat zou kunnen! Ik zal er eens op letten of het in de ochtend beter gaat. Maar dan nog snap ik niet waarom het wel naar Homerrr vestiging A kan, maar niet naar Homerrr vestiging B...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.