Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Veel duurdere vakantie moeten boeken wegens annulering schiphol, kan je die kosten declareren?

Slekire schreef op 23-08-2022 om 10:48:

Noodgedwongen is niet helemaal de correcte uitdrukking ben ik bang...

En met de rug tegen de muur ook niet

Hoezo noodgedwongen? Thuis blijven was ook gewoon een optie hè. Het is niet alsof iemand je dwingt om op die duurdere vakantie te gaan. Niemand dwingt je om überhaupt op vakantie te gaan. Je kiest zelf een vakantie uit die €1500,- duurder is. En op wie wil je dat verhalen dan? De reisorganisatie van de vorige reis heeft hier natuurlijk niks mee van doen. Die hebben je een optie geboden, landen in Luik. Dat jij dat niet wil, is je eigen keus. Die hotelovernachting en vervoer naar Schiphol had je waarschijnlijk wel (deels) kunnen declareren bij ze. 

Mijn vakantie in Denemarken viel ook erg duur uit vanwege de prijzen daar. Ga ook eens kijken op wie ik dat kan verhalen 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

23-08-2022 om 10:58

Erg overdreven om over “ wanhopig” te praten voor een luxe ding als vakantie. Niemand dwingt je om op vakantie te gaan, niemand dwingt je dat je kinderen hebt en niemand dwong je om met  kinderen op vakantie te gaan.
En ja ik heb ook kinderen en ja ik ben ook op vakantie geweest maar ik vind dat je niet moet zeuren over zoiets waar je zelf voor kiest (vak al dan niet icm kinderen)

BeneficialJay65

BeneficialJay65

23-08-2022 om 11:03

Off topic; ik krijg ineens allemaal reclames van Schiphol-taxi’s.🙈

Dit is geen serieuze vraag toch? 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

23-08-2022 om 12:20

Caramelzeezoutchocola schreef op 23-08-2022 om 11:03:

Off topic; ik krijg ineens allemaal reclames van Schiphol-taxi’s.🙈

Omdat je hebt gecheckt hoeveel een taxi van Luik naar Schiphol precies kost?
Ik krijg hier alleen reclame van sites die ik zelf bezocht heb, niet van onderwerpen die in het topic staan.

On topic: Had mij gebeld. Voor 1500,= had ik je midden in de nacht in Luik opgehaald en thuisgebracht en had ik de volgende ochtend je auto van Schiphol wel willen ophalen. Ongeacht waar je in Nederland woont.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

23-08-2022 om 13:39

Daddy_gijs schreef op 23-08-2022 om 12:20:

[..]

Omdat je hebt gecheckt hoeveel een taxi van Luik naar Schiphol precies kost?
Ik krijg hier alleen reclame van sites die ik zelf bezocht heb, niet van onderwerpen die in het topic staan.

On topic: Had mij gebeld. Voor 1500,= had ik je midden in de nacht in Luik opgehaald en thuisgebracht en had ik de volgende ochtend je auto van Schiphol wel willen ophalen. Ongeacht waar je in Nederland woont.

Nee dat heb ik niet gecheckt want dat interesseert mij niet. Woon niet in Luik en als ik een taxi naar Schiphol neem is dat vanuit oost Nederland.

Nee TO, dat kun je niet declareren, want je hebt er zelf voor gekozen.

Ik snap het op vakantie moeten niet zo. Niet in dit topic en ook niet in de reclames over kinderen die niet op vakantie kunnen.

Als kind ging ik niet op vakantie. Er waren mensen die voor mij dachten te moeten beslissen dat dat heel zielig was. Dus gingen mijn ouders ongeveer eens in de drie jaar met ons op vakantie. Maar mijn moeder vond vakanties vreselijk en had heimwee, mijn vader wilde allerlei dingen doen die voor kinderen maar saai zijn. Per saldo vond ik de vakanties thuis vele malen leuker. Ik heb mij nooit iets aangetrokken van klasgenoten die wel op vakantie gingen.

Ik snap gewoon niet waar het idee vandaan komt dat je op vakantie moet om een leuke tijd te hebben. Ik ga ook vrijwel ieder jaar op vakantie maar als ik het oversla voel ik mij niet zielig. Ik heb een fijn huis, veel mooie parken, kinderboerderijen, meertjes, zwembaden etc in de buurt. Dus ik kan thuis net zo goed het vakantie gevoel hebben.

Misschien een stomme vraag, maar een taxi heen naar Schiphol en een taxi terug vanuit Luik was toch veel goedkoper geweest? En daarvan had je waarschijnlijk wél een deel kunnen terugkrijgen.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

23-08-2022 om 17:09

Athan schreef op 23-08-2022 om 16:48:

Misschien een stomme vraag, maar een taxi heen naar Schiphol en een taxi terug vanuit Luik was toch veel goedkoper geweest? En daarvan had je waarschijnlijk wél een deel kunnen terugkrijgen.

TO zag tegen de nachtelijke taxirit op en/of zag tegen een overnachting in Luik op. 
Daar kan wat in zitten natuurlijk... daar vel ik geen oordeel over. Alhoewel je waarschijnlijk een aardig netjes hotel kunt boeken voor 1500,=
TO zag waarschijnlijk ook op tegen de immens lange wachtrijen op Schiphol, met kinderen, waar ook iets in zit. Maar om nu om te boeken naar iets veel duurders.... dat snap ik dan weer niet.

Waarschijnlijk gevalletje "verkeerd gerekend".

Maar of je nou 's nachts met je eigen auto terug moet rijden van Schiphol naar huis (zoals in de oorspronkelijke vakantie vóór de wijziging van luchthaven) of met een taxi wordt teruggebracht vanuit Luik, dat maakt toch niet zoveel uit? Het verschil lijkt me in ieder geval geen 1500 euro waard.

Ik heb wel meer van dit soort verhalen gehoord, met name uit de Coronatijd. Mensen hadden geboekt met vroegboekkorting. Dat werd gecanceld en door Corona werden ineens alle vakanties veel duurder. Het is niet anders. Ik was nu ook kwijt voor zes dagen waar ik anders tien dagen voor kon.

Ze hebben je niet noodgedwongen op vakantie gestuurd toch? Met het mes op de keel: "hup, boeken, nu!" 

Het is jullie eigen keuze geweest om te boeken. Op vakantie gaan is geen recht, het is een luxe. 

Zou dit niet gelden bij annulering?

. Is de wijziging korter dan 14 dagen vóór het oorspronkelijk geplande vertrek bekendgemaakt, dan heb je recht op een vergoeding van €250 tot €600. Dit hangt af van de vliegafstand. Maak hiervoor gebruik van de Vlucht Claim Service.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.