Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Staatsloterij Oudejaarslot 2025

Wie van jullie koopt of krijgt er een Staatsloterij Oudejaarslot?
Hier is het min of meer een traditie om elk jaar een staatslot te kopen.
Ik vind het elke keer weer “spannend” ook dit jaar gaan we de gok weer wagen.
Wie nog meer?

Zilver_gray

Zilver_gray

30-12-2024 om 10:24 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 30-12-2024 om 09:53:

Als ik 100 of zelfs 2000 euro ofzo win, zal ik dat hier wel melden. Maar mocht ik de jackpot winnen, dan weet ik dat nog niet. Voor mensen die mij kennen, ben ik wel herkenbaar hier. En geen idee wie hier allemaal meeleest. Misschien met een andere nick, maar dubbelnicken mag eigenlijk niet. Maar goed, die kans is echt minimaal, dus waarschijnlijk kom ik hier vrolijk vertellen dat ik niets gewonnen heb. 😁

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Ik heb een tijdje geleden in een topic gereageerd waar de vraag werd gesteld of je wel eens iets gewonnen had. Ik heb toen aangegeven dat ik inderdaad pas wat gewonnen had, geen bedrag genoemd, maar dat ik er wel erg blij van werd. Ik heb ook maar weinig mensen irl het bedrag genoemd. 

Wij hebben in elk geval iets gewonnen met de decemberkalender! Ook voor het eerst... denk dat we alles bij elkaar van dit jaar nu quitte hebben gespeeld, dus niet buitensporig hoog. En ja, we hebben dus te vroeg alle vakjes opengekrast...  
Maar goed, dit topic ging over de staatsloten en die trekking is nog niet geweest, maar wie weet hebben we daarmee ook geluk.

Zilver_gray

Zilver_gray

30-12-2024 om 16:42 Topicstarter

afrodite05 schreef op 30-12-2024 om 16:25:

Wij hebben in elk geval iets gewonnen met de decemberkalender! Ook voor het eerst... denk dat we alles bij elkaar van dit jaar nu quitte hebben gespeeld, dus niet buitensporig hoog. En ja, we hebben dus te vroeg alle vakjes opengekrast...
Maar goed, dit topic ging over de staatsloten en die trekking is nog niet geweest, maar wie weet hebben we daarmee ook geluk.

lekker hoor! Gefeliciteerd 

Oh, als ik iets win laat ik het wel weten. Zal er ook bij melden als het meer dan 1000 of 10.000 is. Miljoenen ga ik niet melden ivm meelezers. 

Ik heb het geld uitgegeven:

• Nieuw huis. Niet heel groot. Maar meer dan mijn huidige 85m2. Graag met bijkeuken. Grotere kamers voor de kinderen. Een extra kamer voor mij. Mooie tuin.
  • Schoonmaakster
  • Ik stop (tijdelijk) met werken
  • Cursus (of opleiding) in een kunstrichting, theoretisch of praktisch
  • Ik word die moeder die altijd wil helpen op school
  • Ik neem regelmatig een oppas aan huis en ga dan leuke dingen doen met vrienden
  • Grotere auto
  • Flinke som beleggen om eerder met pensioen te kunnen

Maar verder heb ik niks te wensen en ben ik zeer tevreden 🙈

Ik zou niet verhuizen, ik woon zeer naar mijn zin.  Wel zou ik het een en ander willen updaten, de vloer, de badkamer. En terwijl dat wordt uitgevoerd verdwijn ik even naar een fijn resort in een warm land. 
Ik ben al met pensioen dus in die zin geen wensen.
En uiteraard zou ik mijn kinderen een leuk opstekertje willen geven 

Ik heb net toch ook een half lot gekocht. Ik neem genoegen met 15 miljoen, daarmee moet ik in deze woningmarkt iets kunnen vinden 

Ik zou zeer zeker verhuizen,  want dan zijn we al van plan. Het soort huis wordt alleen wel van een andere budget: vrijstaande villa met eigen zwembad en grote tuin ofzo 
Verder heb ik geen speciale wensen nu.

Zelf heb ik het geld eigenlijk niet nodig zou mijn kinderen een flink bedrag schenken zodat de jongste een huis kan kopen.
Zou wel een hele mooie reis uitzoeken en daarna pas gaan denken wat ik met de rest doe.

Oudste gaat volgend jaar studeren en moet dan op kamers. Dan kunnen we een huis/appartement kopen en dan 2 studenten erbij. De kinderen kunnen we dan ook schuldenvrij laten studeren.
Verder willen we over 1,5 jaar een paar weken door Canada rondtrekken, dat is dan ook geen probleem meer qua kosten.
We wonen nu in een huurhuis, maar we wonen hier wel erg naar ons zin, dus denk niet dat we gelijk gaan verhuizen. Als de kinderen de deur uit zijn, willen we naar een appartement dan kunnen we die dan kopen.
Ook broers, zussen en ouders zullen we wat toeschuiven.
Verder ondersteunen we nu al een aantal gezinnen die van giften leven, die kunnen we ook wat extra’s geven. Net als andere goede doelen. Misschien is het handig om daar een fonds voor op te richten en daar een (paar) miljoen in te storten, waaruit we dan die giften kunnen doen.
Ik vind mijn werk erg leuk, dus wil niet stoppen. Man is wel om zich heen aan het kijken. Hij zou dan ook eventueel een opleiding voor iets anders kunnen gaan doen.
Zoiets dus…

Ik heb ook een lot gekocht. Als we winnen dan kopen we een ander huis, schaffen we heel veel huisdieren aan en huren we een schoonmaker in. Mijn man wil stoppen met werken en een aantal appartementen/huizen kopen voor de verhuur. Verder stop ik niet met werken en studeren, want wat ik nu doe vind ik super leuk. Maar misschien ga ik het niet meer fulltime doen, maar nog maar 80% ofzo. Ik kom het wel melden als ik win 

als ik zou winnen, dan leg ik wat opzij om straks, als ik op mijn goeie gewicht ben, een enorme nieuwe garderobe aan te schaffen. 
Ik blijf denk ik wonen, waar ik nu woon, maar ik zou graag vloerverwarming willen, nieuwe vloer erop, en dan mijn badkamer ook meteen maar weer vernieuwen. 
En ik zou voor mijn 7 neefjes en nichtjes wat opzij zetten, zodat zij wat extra hebben. De een voor investering in hun huis, de ander om te sparen voor een huis, en weer een ander mss voor autootje. 

hier ook traditie, koop er elk jaar een, qua eindcijfers hussel ik vaak met de geboortedatums van vriend en moi. 
Als ik win zou ik denk ik ook een ander groterhuis kopen, mijn ouders op een cruise sturen, ander huis/wat dichterbij voor zus kopen 
vriend mag acuut ontslag nemen . En we gaan schandalig op vakantie 
Ik heb altijd wel iets gewonnen van 10/20€ tot 500€  

ik koop nooit een staatslot want ik doe mee met de vriendenloterij ( nog nooit iets gewonnen maar de Museumpas is wel handig) maar ik koop wel ieder jaar een Oudejaarslot. 2x een halve, 15 miljoen is ook goed😁

Zilver_gray

Zilver_gray

31-12-2024 om 10:35 Topicstarter

Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling. Voor degene die vuurwerk gaan afsteken; voorzichtig! Voor degene die er (net als mij) doodsbenauwd voor zijn; sterkte!
Veel geluk bij de trekking. Ik ga zelf morgen pas checken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.