Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Staatsloterij Oudejaarslot 2025

Wie van jullie koopt of krijgt er een Staatsloterij Oudejaarslot?
Hier is het min of meer een traditie om elk jaar een staatslot te kopen.
Ik vind het elke keer weer “spannend” ook dit jaar gaan we de gok weer wagen.
Wie nog meer?

ja, ik heb ook al weer eentje klaarstaan. Doe het altijd online. 

Zilver_gray

Zilver_gray

23-12-2024 om 08:07 Topicstarter

To trapt af.
Ook dit jaar zoals in de OP staat doen we weer mee. Het hoogste bedrag met de Staatsloterij was €250,-. Ben al blij wanneer ik het bedrag van het lot er weer uit heb.

Zilver_gray

Zilver_gray

23-12-2024 om 08:08 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 23-12-2024 om 08:06:

ja, ik heb ook al weer eentje klaarstaan. Doe het altijd online.

Ja online is handig! Heb je ook voorkeur voor een bepaald eindcijfer?

Normaal kopen we nooit een staatslot. Toevallig hebben mijn man en ik dit jaar, zonder het van elkaar te weten een paar loten gekocht. Ik verwacht hooguit een paar tientjes te winnen. Maar je weet het maar nooit…..

Zilver_gray

Zilver_gray

23-12-2024 om 08:21 Topicstarter

Sassenach schreef op 23-12-2024 om 08:12:

Normaal kopen we nooit een staatslot. Toevallig hebben mijn man en ik dit jaar, zonder het van elkaar te weten een paar loten gekocht. Ik verwacht hooguit een paar tientjes te winnen. Maar je weet het maar nooit…..

Wat toevallig inderdaad 
Dat “je weet het maar nooit” gevoel, maakt de voorpret en alvast een beetje dagdromen wat je met de prijs allemaal zou kunnen doen.. 

Doe altijd mee en win nooit wat. Maargoed, het zou maar eens.. 

Wij kopen altijd een half lot. Verder doen we nooit mee aan loterijen maar dit is een traditie.

Wij kopen elk jaar (online) een lot. Soms winnen wij eens €10 maar vaak ook niets.
Wij moeten er nog 1 kopen trouwens voor dit jaar. Heb nog geen idee welk eindcijfer wij nemen.
Hebben jullie altijd het zelfde eindcijfer?

Ik heb een abonnement op een 1/5 staatslot voor de normale trekkingen en een half oudejaarslot. Zo kan ik elke maand weer hopen op een prijs.

Ik speel altijd mee met het Oudejaarslot, maar ik heb er nog nooit iets mee gewonnen 😅

Bailey26 schreef op 23-12-2024 om 09:00:

Wij kopen elk jaar (online) een lot. Soms winnen wij eens €10 maar vaak ook niets.
Wij moeten er nog 1 kopen trouwens voor dit jaar. Heb nog geen idee welk eindcijfer wij nemen.  Hebben jullie altijd het zelfde eindcijfer?

In het AD staat een heel artikel  dat eindcijfer 7 (zeven!)  altijd meer kans geeft.

Ik doe zelf nooit mee.

Beterlaat2021! schreef op 23-12-2024 om 11:29:

[..]

In het AD staat een heel artikel dat eindcijfer 7 (zeven!) altijd meer kans geeft.

Ik doe zelf nooit mee.

Wij hebben altijd 7 met de eindejaarstrekking ( mans geboortejaar op het eind) maar nog nooit iets gewonnen. 

Ik kon de laatste 2 eindcijfers kiezen, ik heb 13 en 16 gekozen. 

Beterlaat2021! schreef op 23-12-2024 om 11:29:

[..]

In het AD staat een heel artikel dat eindcijfer 7 (zeven!) altijd meer kans geeft.

Ik doe zelf nooit mee.

Interessant. Gevoelsmatig ga ik ook meestal voor de 7. Maar het geluk is nog niet bij ons gevallen 😂.

Voor de hoofdprijs maakt het niet uit, blijkbaar wel voor de afgeleide prijzen.
https://www.ad.nl/wetenschap/wie-wil-winnen-bij-de-oudejaarsloterij-moet-een-lot-met-dit-nummer-kopen-en-het-is-niet-de-nul~a880e48b/

Om ook zijn moeder uit te leggen hoe het kan dat zeven dan wél een grotere winkans heeft, gebruikt Van Geest het voorbeeld van een pot met honderd knikkers. Stel, er zitten 75 rode en 25 gele in. Uit de pot wordt één knikker getrokken, die wint de hoofdprijs. Alle andere knikkers met dezelfde kleur winnen een troostprijs.

Elke knikker heeft gelijke kansen op de hoofdprijs, namelijk 1 op 100. Maar het is wel waarschijnlijker dat één van de rode knikkers - vergelijk die met het eindcijfer 7 - wordt getrokken. Zo krijgen rode een veel grotere kans op een troostprijs, namelijk 74 op 100, terwijl de gele knikkers maar een kans van 24 op 100 hebben om zo’n troostprijs in de wacht te slepen.

Dat voorbeeld is een beetje platgeslagen. Maar, lang verhaal kort: iemand die maandelijks meespeelt met geluksnummer zeven haalt gemiddeld 65 procent meer aan troostprijzen binnen dan iemand die kiest voor het eindcijfer met de laagste winkans. Dat is overigens de 0. Van Geest: ,,Niemand heeft iets met dat getal. Niemand wordt op de nulde dag van de maand geboren, of woont op nummer 0.”

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.