Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

11-07-2021 om 20:56

Marktplaatsbelevenissen

We ergeren ons na Viva nu hier op Viafora lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats!

nou echt hè?! Alles is de schuld van COVID. Het nummer 1 excuus van heel veel mensen..

https://www.libelle.nl/tag/marktplaats-misere?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F 

wow… dat verhaal van die tas… Ik had echt wel aangifte gedaan! 

SuzyQFive schreef op 03-02-2022 om 10:28:

https://www.libelle.nl/tag/marktplaats-misere?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

wow… dat verhaal van die tas… Ik had echt wel aangifte gedaan!

woah! dat is idd heftig zeg!

Ik zocht een game voor de Nintendo Switch en vond die via Marketplace. Prima, deal gesloten. Ik wilde het graag verzonden hebben. En daarvoor had ie mijn telefoonnummer nodig. Eh… nee, why? Dat was dan voor de T&T. Daar heb je mijn nummer toch niet voor nodig? Mailadres was ook goed. Vervolgens kreeg ik de betaallink en dacht ik… dit voelt niet goed. Een link zoals die niet eerder zo gezien. Dus mijn bank gebeld. Die zei dat je op zo’n link wel kan klikken en als ie meteen naar iDeal gaat is het goed. Ok, klik erop. Staat er als afzender in een vreemde bedrijfsnaam via pay.NL. Keek ik op de site van dat bedrijf is het een bedrijf dat cadeaukaarten verkoopt, met wisselende recensies. Ik vroeg hem hoe dat zat. Ja, dat is een tussenpersoon als het ware. Dan krijg ik mijn geld pas als jij het pakje hebt. Maar waar ik ook zocht op die site, die service kon ik niet vinden. Ik heb er dus maar vanaf gezien. Hij deed ook niet heel hard zijn best mij te overtuigen dat het prima kon.

Ik bied iets gratis aan en degene met interesse kan ivm het werk alleen tussen 22:30 en 23:00 of rond 5:00 in de ochtend. Ik heb aangegeven dat ik dan al of nog slaap. Dus dat het over gaat. Als het nu een grote zware kast is, dan is het wat anders, maar niet hiervoor want het ligt niet in de weg.

Zusterclivia schreef op 11-02-2022 om 16:36:

Ik bied iets gratis aan en degene met interesse kan ivm het werk alleen tussen 22:30 en 23:00 of rond 5:00 in de ochtend. Ik heb aangegeven dat ik dan al of nog slaap. Dus dat het over gaat. Als het nu een grote zware kast is, dan is het wat anders, maar niet hiervoor want het ligt niet in de weg.

5 uur sochtends. Ik zou het dan gewoon voor de deur zetten ofzo.

GroenTuintje schreef op 11-02-2022 om 19:17:

[..]

5 uur sochtends. Ik zou het dan gewoon voor de deur zetten ofzo.

Had gekund, daar heb ik ook even aan gedacht, maar het staat hier buiten niet droog en de kans is best wel groot dat iemand gewoon niet komt.

Zusterclivia schreef op 11-02-2022 om 22:24:

[..]

Had gekund, daar heb ik ook even aan gedacht, maar het staat hier buiten niet droog en de kans is best wel groot dat iemand gewoon niet komt.

Ja snap ik

hier alleen maar biedingen van mensen die niet serieus zijn de laatste paar dagen. Te lage biedingen, geen reacties terug of mensen die 100 vragen afvuren en niet kopen ..

Hier loopt het lekker. Vooral klusspullen doen het goed.

Weer eens een positieve ervaring: ik had iets op MP gezet waar er honderden van aangeboden worden, dus had er weinig van verwacht. Reageerde iemand die het direct wilde ophalen, deed beetje vaag, kon ineens toch weer niet. Dus ik dacht dat die niet serieus was. Maar hij maakte waarempel een nieuwe afspraak, kwam netjes op tijd en wilde zelfs 5 euro meer betalen als ik geen wisselgeld had. Had ik wel. Hij blij, ik blij, Marktplaats blij, Viafora blij (want eens geen ergernis )

Man had wat op marktplaats gezet
Iemand behoorlijk onder de vraagprijs geboden.
Dus nee dat werd hem niet.
Later op de dag weer een berichtje van diezelfde persoon, uiteindelijk toch tot een goed bedrag gekomen 
Afspraak gemaakt 
Kreeg mijn man gisteren een berichtje, gaat niet door want het is te ver rijden 

Mijn man heeft maar een bericht terug gedaan dat ze de volgende keer, als ze ergens op bieden, eerst moeten kijken waar het vandaan moet komen.

SuzyQFive schreef op 10-02-2022 om 16:29:

Ik zocht een game voor de Nintendo Switch en vond die via Marketplace. Prima, deal gesloten. Ik wilde het graag verzonden hebben. En daarvoor had ie mijn telefoonnummer nodig. Eh… nee, why? Dat was dan voor de T&T. Daar heb je mijn nummer toch niet voor nodig? Mailadres was ook goed. Vervolgens kreeg ik de betaallink en dacht ik… dit voelt niet goed. Een link zoals die niet eerder zo gezien. Dus mijn bank gebeld. Die zei dat je op zo’n link wel kan klikken en als ie meteen naar iDeal gaat is het goed. Ok, klik erop. Staat er als afzender in een vreemde bedrijfsnaam via pay.NL. Keek ik op de site van dat bedrijf is het een bedrijf dat cadeaukaarten verkoopt, met wisselende recensies. Ik vroeg hem hoe dat zat. Ja, dat is een tussenpersoon als het ware. Dan krijg ik mijn geld pas als jij het pakje hebt. Maar waar ik ook zocht op die site, die service kon ik niet vinden. Ik heb er dus maar vanaf gezien. Hij deed ook niet heel hard zijn best mij te overtuigen dat het prima kon.

ik hoop dat je hem bij MP hebt gemeld want dit is natuurlijk oplichting.

Zusterclivia schreef op 11-02-2022 om 16:36:

Wat een grapjas!

Ik zou hem het bedrag vantevoren over laten maken (zie je ook meteen of hij serieus is) en het dan buiten zetten voor zo’n tijdstip.

Metallover schreef op 16-02-2022 om 11:46:

[..]

Wat een grapjas!

Ik zou hem het bedrag vantevoren over laten maken (zie je ook meteen of hij serieus is) en het dan buiten zetten voor zo’n tijdstip.

Dat had lastig geweest, want het was gratis.

Zusterclivia schreef op 16-02-2022 om 12:49:

[..]

Dat had lastig geweest, want het was gratis.

O stom, had niet goed gelezen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.