Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Krimpflatie . Stiekeme of slimme truc ?

Wilgenkatje- schreef op 30-04-2022 om 17:25:

bij snoep vind ik het geen enkel probleem, het is een manier om zoetigheid en vet te minderen.
Maar wel bij aardbeien!

Als je dagelijks bijv 10 gram chocola eet en je reep is van 100 naar 90 gram gekrompen koop je dus een dag eerder weer een nieuwe reep inclusief het extra verpakkingamateriaal. 

Er mogen wat mij betreft sowieso wat meer kleinere verpakkingen komen. Ik woon sinds kort alleen en merk dat ik toch heel veel weg gooi. 

redbulletje schreef op 30-04-2022 om 17:41:

[..]

Als je dagelijks bijv 10 gram chocola eet en je reep is van 100 naar 90 gram gekrompen koop je dus een dag eerder weer een nieuwe reep inclusief het extra verpakkingamateriaal.

Ik at gisteren in de horeca en daar hadden ze flesjes cola van 200/250 (?) ml. Heb het niet goed onthouden, het was in ieder geval niet de 330 die het vroeger was. Dan vind ik 1 cola wel genoeg en neem daarna water.  Dat is dan winst,  ook een candybar die mensen meestal in 1keer opeten is voor de eter minder vet en koolhydraten als de reep kleiner is.  Een tweede nemen is daar meestal ook niet aan de orde, tenminste in de kringen waar ik me begeef. 

Bakblik schreef op 30-04-2022 om 17:51:

[..]

Ik at gisteren in de horeca en daar hadden ze flesjes cola van 200/250 (?) ml. Heb het niet goed onthouden, het was in ieder geval niet de 330 die het vroeger was. Dan vind ik 1 cola wel genoeg en neem daarna water. Dat is dan winst, ook een candybar die mensen meestal in 1keer opeten is voor de eter minder vet en koolhydraten als de reep kleiner is. Een tweede nemen is daar meestal ook niet aan de orde, tenminste in de kringen waar ik me begeef.

0,2 liter zijn de flesjes al een hele tijd. 

Bakblik schreef op 30-04-2022 om 17:51:

[..]

Ik at gisteren in de horeca en daar hadden ze flesjes cola van 200/250 (?) ml. Heb het niet goed onthouden, het was in ieder geval niet de 330 die het vroeger was. Dan vind ik 1 cola wel genoeg en neem daarna water. Dat is dan winst, ook een candybar die mensen meestal in 1keer opeten is voor de eter minder vet en koolhydraten als de reep kleiner is. Een tweede nemen is daar meestal ook niet aan de orde, tenminste in de kringen waar ik me begeef.

Die flesjes zijn al heel lang zo belachelijk klein. Maar vaak is bruiswater inmiddels 350 ml omdat ze dat zelf met zo'n apparaat van kraanwater maken. Ik bestel dus vaak dat ipv frisdrank, beter voor de dorst, voor de lijn én de portemonnee. 

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 16:47:

[..]

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/brood.aspx#:~:text=De%20wet%20stelt%20eisen%20aan,530%20gram%20droge%20stof%20bevatten.

"De wet stelt eisen aan de hoeveelheid droge stof in brood. Dit is het gewicht van het brood zonder water. Een heel brood moet tussen de 480 en 530 gram droge stof bevatten."

Maar volgens mij woont Valdemar in Belgie, dus daar kan het weer heel anders zijn.

Ow ja, dat zal het zijn.

Ysenda schreef op 30-04-2022 om 15:26:

[..]

Die is toch nog steeds 3kg?

Dat is dan een grotere dan je bij de Dirk en de AH kunt kopen

redbulletje schreef op 30-04-2022 om 17:41:

[..]

Erg he. Bij dat soort dingen die ook wel even houdbaar zijn is het zo zonde.

Friezinnetje schreef op 30-04-2022 om 18:09:

[..]

0,2 liter zijn de flesjes al een hele tijd.

Ik heb al heel lang geen frisdrank meer gedronken in de horeca dat blijkt maar weer. 

De bakker hier verkocht eerst tompoucen met de gele laag en een slagroomlaag er direct bovenop. Nu zijn de tompoucen duurder, is het glazuur minder diep roze en de slagroomlaag is weg. Dan kan je net zo goed een Hematompouce kopen pff.

Jsf182 schreef op 23-05-2022 om 21:29:

De bakker hier verkocht eerst tompoucen met de gele laag en een slagroomlaag er direct bovenop. Nu zijn de tompoucen duurder, is het glazuur minder diep roze en de slagroomlaag is weg. Dan kan je net zo goed een Hematompouce kopen pff.

ik denk maar zo: ik betaal liever die vakvrouw/vakman zodat de winkel open kan blijven en je kunt niet meer voor dubbeltjes op eerste rang zitten.

gr Angela

Nou inderdaad. Ik betaal liever iets meer bij de bakker voor iets echt lekkers dan minder voor een minder lekker taartje. Ik hoop dat de bakker hier lekkere taartjes blijft maken 😅

Angela1967 schreef op 24-05-2022 om 07:51:

[..]

ik denk maar zo: ik betaal liever die vakvrouw/vakman zodat de winkel open kan blijven en je kunt niet meer voor dubbeltjes op eerste rang zitten.

gr Angela

Ik zou niet meer gaan betalen als de kwaliteit achteruit is gegaan. Dan ga ik wel naar een andere bakker.

Die hema toumpouce kon je sowieso al beter kopen want er hoort geen slagroom in een tompouce. 

redbulletje schreef op 30-04-2022 om 09:14:

[..]

Eindelijk!

Ik las wel ns dat heel veel verzorgingsproducten die 1+1 gratis staan in Duitsland gewoon standaard per stuk de helft minder kosten. We worden hier constant voor de gek gehouden met bizarre prijzen. Ook al ruim voor de corona crisis.

klopt. als voorbeeld de nivea deo rollers. 

leuke aanbieding bij kruidvat is 3 voor 6 euro

normale prijs in duitsland: 1.75/stuk... 

nu heb ik mazzel omdat ik óp de grens woon dus ik heb alle voordelen van nederland en van duitsland

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.