Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Kijk, dit is weer een typisch voorbeeld van DHL!


Netherfield schreef op 12-05-2023 om 07:03:

Ik had bij DHL ingesteld dat ze het in de papierkliko mochten doen. Ik dacht dat ze dan eerst aanbellen, ben ik er niet, dan in de papierbak. Zo doet de Postnl bezorger het namelijk ook. Maar nee, er wordt niet aangebeld, ze lopen meteen door naar de papierbak. Met als toppunt een telefoon waarvoor volgens de webshop getekend moest worden, hup in de papierbak. Ik heb het er nu maar weer afgehaald, als ze komen als ik er niet ben hang ik wel weer een briefje op de deur.

Maar waarom zou de bezorger aan moeten bellen als jij zelf al aan geeft waar het pakketje neergezet moet worden? Dat is toch juist het idee van die functie waarbij je een eigen gekozen plek kan aangeven voor pakketjes. Dan zet de bezorger het daar neer, want dat wil je. En in de app kan je dan gewoon zien dat hij het daar neer heeft gezet. Dus ik snap wel dat hij niet nog eens aan belt. Jij geeft die plek aan, omdat je niet thuis bent neem ik aan. Anders kon het wel gewoon aan de deur worden afgegeven

BlairW schreef op 12-05-2023 om 07:54:

[..]

Maar waarom zou de bezorger aan moeten bellen als jij zelf al aan geeft waar het pakketje neergezet moet worden? Dat is toch juist het idee van die functie waarbij je een eigen gekozen plek kan aangeven voor pakketjes. Dan zet de bezorger het daar neer, want dat wil je. En in de app kan je dan gewoon zien dat hij het daar neer heeft gezet. Dus ik snap wel dat hij niet nog eens aan belt. Jij geeft die plek aan, omdat je niet thuis bent neem ik aan. Anders kon het wel gewoon aan de deur worden afgegeven

In de app kun je aangeven waar ze het op een plek rondom het huis neer kunnen leggen. Dat stel je een keer in en dan gebeurt het op die manier. Nu moet ik die functie dus elke keer aan- of uitzetten al naar gelang ik wel of niet thuis ben die dag. Ik verwachtte dat het een bij-niet-thuis plek was. Misschien waren mijn verwachtingen wel verkeerd. Bij mijn Postnl bezorger werkt het namelijk wel zo, belt aan, niet thuis, papierbak. Maar we zijn dan ook enorm verwend met onze Postnl bezorger. 

post.nl en dhl zijn hier prima qua bezorging.
Dpd is juist bagger. Als ik zie dat via hun verzonden wordt bestel ik niet via die site.
Bij dpd is het; zoek je pakketje. Wordt vaak in andere straten (met dezelfde huisnummer) bezorgd. 

Gisteren lag er brievenbuspakketje bij mij in brievenbus. Bezorgd door dpd. Is voor iemand 2 straten verderop. Geheel andere straat. Alleen huisnummer komt overeen 

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

12-05-2023 om 11:58 Topicstarter

Tsjonge wat een rare verhalen!

Vanmorgen stond de bezorgtijd op 1600 uur.  Kom ik net terug van het uitlaten van de hond, zie ik een busje voor de deur staan.  De man stapte uit met mijn pakket en was zo snel terug dat hij niet aangebeld kan hebben.  Het pakket stond nu voor de deur, zoals ik (gisteren ook al) gevraagd had!

Nooit geen problemen met Dhl hier🌞
Met post.nl ook niet, alleen die zijn wat minder nauwkeurig met de bezorgtijd.

Hier af en toe wat problemen (ineens een dag later ofzo) maar verder redelijk tevreden over zowel DHL en postnl
Ik bestel wel altijd ruim op tijd, voor zover mogelijk. Want het lijkt me heel naar als je iets diezelfde dag nodig hebt en het wordt toch een dag later  

Laatste keer had ik bij DHL aangegeven dat ze het wel over de schutting mocht gooien (poort had ik op slot) omdat het toch niet breekbaar was. Dit heeft ze ook netjes gedaan 😁 

DHL is hier echt vreselijk slecht! Onlangs iets breekbaars besteld bij Amazon en stond er in de app van DHL dat het pakket waarschijnlijk door de brievenbus kon. Qua afmetingen had ik al duidelijk gezien dat dit nooit zou passen op een bepaald stuk. Kreeg ik opeens de melding dat het pakket was afgeleverd?! Ik naar beneden (woon in een appartement) en stak het pakket voor 2/3 uit mijn brievenbus (buiten, langs een vrij drukke weg) 🤬🤬. Had ff de moeite genomen aan te bellen ipv het zo slordig af te leveren en iedereen het zo had kunnen meenemen. Serieus, dan heb je toch echt het schijt aan je werk hoor. 
Ik had er een foto van gemaakt en meteen contact opgenomen met DHL, maar deze klantenservice is net zo bagger als de bezorgdienst zelf. Hoefde haar de foto niet eens te mailen. Ook Amazon gebeld en uitgelegd, zij wilden dus wél graag de foto ontvangen.

Ik heb wel een zeer attente en aardige PostNL bezorger. Zelfs als ik aangeef dat hij het pakket in de lift mag zetten naar mijn etage, komt hij toch altijd zelf mee naar boven, want ‘wel zo netjes’ zegt hij zelf. 

Vanochtend een bezorging via GLS gehad en ik werd gewoon vrolijk van deze knul, leek wel een stuiterbal zoveel plezier hij uitstraalde 😁

Netherfield schreef op 12-05-2023 om 08:12:

[..]

In de app kun je aangeven waar ze het op een plek rondom het huis neer kunnen leggen. Dat stel je een keer in en dan gebeurt het op die manier. Nu moet ik die functie dus elke keer aan- of uitzetten al naar gelang ik wel of niet thuis ben die dag. Ik verwachtte dat het een bij-niet-thuis plek was. Misschien waren mijn verwachtingen wel verkeerd. Bij mijn Postnl bezorger werkt het namelijk wel zo, belt aan, niet thuis, papierbak. Maar we zijn dan ook enorm verwend met onze Postnl bezorger.

Wij hebben dus geen papiercontainer. En ik heb dit ook niet ingesteld, zojuist nog even gecheckt. Toch word hier standaard niet aangebeld maar ligt het pakketje of in de gft of de plastic container  Als ik pech heb dan staat het voor de deur in de regen, zichtbaar vanaf de weg.

Ik ben over het algemeen redelijk tevreden over DHL (en over PostNl ben ik sowieso tevreden, fijne vaste bezorger). Maar vandaag gebeurde er iets stoms. Ik hoorde en zag de gele bus, dus ik stond alvast op. Ipv dat die bezorger aanbelde, zag ik hem het pakketje door de brievenbus douwen. En ja, dat ging moeilijk, want het was geen brievenbuspakketjesformaat. Uiteindelijk (net voor ik bij de deur was) viel het pakketje met een klap op de grond. Er zat een sticker op: VOORZICHTIG BREEKBAAR. Dus ik deed de deur open, natuurlijk net te laat, omdat de bezorger met zijn armen vol andere huizen af ging. Ook daar zag ik hem pakketjes door de brievenbussen douwen/proppen. Echt met geweld erdoor, zegmaar. Maar de bus stond bij mij voor de deur, dus ik besloot te wachten tot hij klaar was. Toen zei ik dus dat er een sticker met breekbaar op zat (was echt niet te missen, knaloranje met dikke zwarte letters, besloeg de helft van het pakketje), en ik vroeg waarom hij dat pakketje dan zo door die bus heen perst en op de grond laat vallen, ipv even aan te bellen. Zeker vanwege dat "breekbaar". Ja, dat had hij niet gezien, maar als het kapot was, moest ik maar bellen met de klantenservice. Euh whut? Ik was zo verbaasd (en geïrriteerd) dat ik even niet reageerde, waar hij gebruik van maakte door in te stappen en weg te rijden. Heel vreemd...

Ik zou echt een klacht indienen Afrodite. Of het nu kapot is of niet.

Dolfje schreef op 12-05-2023 om 17:07:

Ik zou echt een klacht indienen Afrodite. Of het nu kapot is of niet.

Dat heb ik onlangs dus gedaan bij DHL, maar het boeit ook de klantenservice niets helaas. ‘Ik heb het genoteerd’ was haar enige opmerking, niet eens een excuus ofzo.

ik dien vaak dan klachten in bij de verzender. De dhl en postnl boeit het namelijk niet totdat de verzendende partij actie onderneemt

Hier valt het op het moment gelukkig wel mee met de bezorgers. Ik vind het alleen wel irritant als je bij DHL bewust voor avondlevering kiest vanaf 1730 uur, dat ze dan 9 van de 10x toch om 16.15 ofzo dat pakketje al komen bezorgen. Gelukkig komt het dan meestal wel bij de buren terecht, want het servicepunt is hier in de buurt ook totaal niet handig qua ligging en openingstijden. 

HAHA!wait..what schreef op 12-05-2023 om 13:00:

Hier af en toe wat problemen (ineens een dag later ofzo)


Ineens een dag later vind ik geeneens een probleem. Wij hadden een pakketdienst waar wij op het einde van de route zaten, die structureel weigerden voorbij de komen. Die spaarden een maand of anderhalf alle pakketjes op en kwamen ze dan in een keer allemaal tegelijk bezorgen.

En ondertussen wel iedere dag een e-mail sturen met "wij stonden voor de deur, maar helaas was er niemand thuis". Terwijl het een gebouw was waar 2 portiers 24/7 pakketjes aan konden nemen.

Ik heb een pakket die geleverd blijkt te worden door DPD. De trackingswebsite staat alleen dat het pakket "Out for delivery" is, meer niet. Ik moest vanmorgen op mijn werk zijn en ben weer hals-over-kop naar huis gegaan toen ik in mijn lunchpauze de parcel tracking opende. Nu kan ik de rest van de middag wachten. Ik ben benieuwd, het is namelijk een pakket met aparte afmetingen en de vorige keer ging dat mis bij DPD.
Ik kreeg mijn pakket niet geleverd, en dat heb ik met de prima met de webshop Grasengroenwinkel.nl opgelost, ik kreeg het pakket nogmaals met een andere verzender. Maar, een paar weken later kreeg ik het pakket alsnog door DPD bezorgd en ze wilden het niet weer mee terugnemen. 
Ik mocht het houden van de webshop.

Wie wil er trouwens nog een Wolf Garten verticuteerkam met essenhouten steel van de firma  Grasengroenwinkel.nl ? Als je in de buurt woont (ergens tussen Rotterdam en Den Haag), mag je 'm voor een tientje op komen halen. Je kan me een PB sturen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.