Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!

deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!

zwaankip schreef op 12-09-2022 om 12:50:

Enkele jaren geleden had mijn man wat visgerief uitgeleend aan een kennis waaronder 2 vislijnen en een grote vissersparaplu. Toen die kennis 's anderendaags na het vissen man z'n gerief kwam terugbrengen had hij twee forellen mee die hij gevist had.
Hij zei: ' Deze lekkere forellen zijn voor jou. Normaal gezien zou ik er 3 euro voor vragen maar omdat je mij je gerief geleend hebt krijg je ze voor 2 euro'.
Mijn man heeft toen netjes betaald maar zijn gezicht zal ik nooit meer vergeten!
En no way dat hij ooit nog iets uitleent aan die gierigaard.

😂😂 Een hele euro korting, toe maar!

zwaankip schreef op 12-09-2022 om 12:50:

Enkele jaren geleden had mijn man wat visgerief uitgeleend aan een kennis waaronder 2 vislijnen en een grote vissersparaplu. Toen die kennis 's anderendaags na het vissen man z'n gerief kwam terugbrengen had hij twee forellen mee die hij gevist had.
Hij zei: ' Deze lekkere forellen zijn voor jou. Normaal gezien zou ik er 3 euro voor vragen maar omdat je mij je gerief geleend hebt krijg je ze voor 2 euro'.
Mijn man heeft toen netjes betaald maar zijn gezicht zal ik nooit meer vergeten!
En no way dat hij ooit nog iets uitleent aan die gierigaard.

Hij had eigenlijk moeten zeggen dat is dan 5 euro voor het gebruik van de spullen. 

redbulletje schreef op 14-09-2022 om 11:26:

[..]

Hij had eigenlijk moeten zeggen dat is dan 5 euro voor het gebruik van de spullen.

En normaal gesproken zou hij 7 euro vragen 🤣

Rozi schreef op 12-09-2022 om 09:49:

Rasa: zou even de eerdere posts lezen, omdat er voor mij ook een deel van gevoel bijzit van de manier waarop. Het zegt inderdaad niks over de band met het kind later maar ik vind wel dat het iets zegt in mijn geval over de manier hoe ze er nu tegenaan kijken. Ik had gewoon leuk gevonden als er nu al wel een bedje had gestaan als een gebaar dat baby welkom is. Dan had ik gedacht van, leuk dat er al een bedje staat, ze zijn er toch wel echt mee bezig maar misschien vinden ze lastig om gevoelens als enthousiasme te uiten ofzo. Nu is het voor mijn gevoel steeds meer een opeenstapeling van dingen waarin ik in mijn vermoedens wordt bevestigd

Ik had dit dus precies andersom. Mijn schoonouders hadden voordat ik het kind had uitgepoept al een hele kamer voor de baby bij hun thuis. Ik kreeg het er benauwd van. Er was nog nooit überhaupt gesproken over daar slapen en oppassen. Mijn ouders deden dat niet, later ook zelf een campingbedje voor bij hun thuis aangeschaft. Onze band en de band van kind is beter met schoonouders maar als.baby heeft ze daar nooit gelogeerd alleen een keer geslapen als we op visite waren. Was zonde van de hele kamer. 

Dutchgirly schreef op 14-09-2022 om 11:27:

[..]

En normaal gesproken zou hij 7 euro vragen 🤣

🤣🤣. Hoe bedenkt iemand ook om nog geld.te vragen voor de vissen terwijl die gevangen zijn met duur spul van een ander. Een normaal mens zou de vissen geven als dank je wel. 

Haha... die forellen! Ik had gezegd: "Leuk bedacht, maar ik eet geen vis!"

Een vriendin en ik hebben 1 overnachting gehad in een Spa. Kosten 300 euro.
Krijgt ze vandaag een mail dat er nog kosten bijkomen. 9 euro voor het parkeren en nog iets aan toeristenbelasting 
Dat laatste wisten we bij voorbaat al, maar zijn ze vergeten te verrekenen.

Is het normaal dat je je parkeergeld niet terugkrijgt bij een overnachting? Ik vind het best gierig namelijk

@Noas, ik weet niet anders of er zijn 2 mogelijkheden. 
1) de parkeerplaats is op openbare grond en je moet zelf (vooraf) betalen. Of
2) de parkeerplaats is van het bedrijf en als je parkeert bij het bedrijf is dat gratis.

Parkeren bij een bedrijf en dan ook nog parkeerkosten vragen vindt ik aardig gierig.

Martje80 schreef op 18-09-2022 om 18:01:

@Noas, ik weet niet anders of er zijn 2 mogelijkheden.
1) de parkeerplaats is op openbare grond en je moet zelf (vooraf) betalen. Of
2) de parkeerplaats is van het bedrijf en als je parkeert bij het bedrijf is dat gratis.

Parkeren bij een bedrijf en dan ook nog parkeerkosten vragen vindt ik aardig gierig.

Het was een parkeerterrein van het bedrijf zelf, met een slagboom om erop te komen.

Bij een spa weet ik niet, maar bij hotels in steden is het heel gebruikelijk dat je extra moet betalen voor een parkeerplaats op terrein van het hotel. 

Is toch vaak zo, dat je bij een hotel moet betalen om te parkeren? Reden voor mij om vooraf te kijken hoe en wat, omdat ik in veel steden gratis mag parkeren of tegen gereduceerd tarief. Maar parkeer je in een stad bij het hotel zelf, dan worden daar vaak kosten voor in rekening gebracht.

op heel veel plekken moet je extra betalen voor parkeren. 
Schouwburg, restaurant, hotel, pretpark….an sich is het niet raar. Maar dan moet het wel aangegeven staan natuurlijk.

Misschien niet een typische gierige actie, maar ik voelde me wel goedkoop 

Toen ik nog vrijgezel was had ik een date met een knappe jongeman. Volgens mij waren we halverwege de 20 en werkten beiden al. We hadden vooraf naar elkaar uitgesproken wel voor iets serieus aan het daten te zijn. De betreffende avond hadden we in de stad afgesproken en hij wist wel een leuk tentje waar we wat konden gaan drinken. Het bleek een leuk, nieuw barretje te zijn. Ik had de volgende dag alweer vroeg een wedstrijd maar ik liet me toch overhalen om een glas wijn mee te doen. Het tweede glas sloeg ik beleefd af en in plaats daarvan bestelde ik een cola. Met de drankjes nog nauwelijks geserveerd, leek hij plots een beetje gehaast te worden en ik kreeg de indruk dat hij de date af wilde gaan ronden. Direct nadat ik mijn glas leeg had kondigde hij aan dat hij ging betalen en zei hij, terwijl hij opstond en naar de bar liep, dat hij het gezellig met me vond en een tweede date wel zag zitten. Ietwat verbaasd liep ik achter hem aan naar buiten. Eenmaal bij de fietsen stelde hij voor om de tweede date maar meteen in te plannen, nu direct, bij hem thuis in bed welteverstaan. Ik moest even twee keer knipperen en bedankte hem toen vriendelijk. Hij probeerde een beetje aan te dringen maar ik liet standvastig weten dat ik daar niet van gediend was en ben snel weggefietst. Ik was nog niet eens de hoek om en hoorde een appje binnenkomen. Van hem. Of ik dan wel even die twee drankjes aan hem wilde terug betalen!! 

Of hij probeerde een gierige actie: 2 drankjes was goedkoper dan naar de hoeren. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-09-2022 om 07:37

Friezinnetje schreef op 19-09-2022 om 07:07:

Of hij probeerde een gierige actie: 2 drankjes was goedkoper dan naar de hoeren.

Er zijn altijd wel vrouwen die seks op een eerste date geen probleem vinden dus het valt altijd te proberen. En die twee drankjes had ze ook zelf kunnen betalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.