Financiën en recht
BuzzieBee
09-07-2021 om 22:59
Gierige acties!
Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!
deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!
Julali
19-07-2021 om 19:54
LiefsteFeetje schreef op 19-07-2021 om 19:42:
[..]
Het is echt heel normaal dat je zulke dingen nog krijgt of dat het er ligt als je terugkomt. Of word opgestuurd. Tenminste bij een leuke werkgever.
Dat weet ik wel en dat gebeurt vast ook.
Het is alleen dat het me niet zou opvallen als het niet gebeurde, omdat ik niet zo bezig ben met dat soort dingen.
In mijn verlof zat ik volkomen in mijn baby- bubbel, toen was ik echt niet bezig met de kerstpakketten op mijn werk
QuarrelsomeSnail25
19-07-2021 om 20:02
Via een uitzendbureau werkte ik ooit bij een bedrijf in kantoorartikelen. Ik was daar telefoniste/receptioniste en zat met de receptie in dezelfde ruimte als vier andere dames. Ik werkte er net een paar weken toen de kersttijd aanbrak. Er kwamen veel relatiegeschenken, die netjes verdeeld werden onder het personeel. Zo ook een doos kersenbonbons. Daar kun je niet even een hapje van afbijten, want dan loopt ie leeg. Maar als je hem in één keer helemaal in je mond stopt, is het onmogelijk om kort daarna fatsoenlijk de telefoon op te nemen. Dus ik vroeg aan de andere dames of zij even de telefoon wilden overnemen, zodat ik die bonbon kon opeten. Heel snibbig kreeg ik als reactie: Nee, jij bent de telefoniste.'
Ik had geen idee waarom ze zo kortaf waren. Wat bleek. Er zouden ook kerstpakketten uitgedeeld worden die week. Omdat ik er pas laat in het jaar bij was gekomen, ná de bestelling van die pakketten, was er oorspronkelijk geen pakket voor mij.
De baas en de leidinggevende vonden dat sneu voor mij, dus hebben van hun eigen pakketten (en hier en daar nog wat extra gekocht) een pakket voor mij samengesteld. Zo attent! Maar dat was dus niét wat de dames hadden gewild.
Toen ik blij mijn pakket in ontvangst nam van de leiding en even later zure reacties kreeg van 'de dames', begreep ik ineens waarom ze ook zo raar reageerden op die bonbon.
Toevoeging: Toen ik niet helemaal wist hoe het faxapparaat werkte, ja ja, zolang is het al geleden, kreeg ik vals te horen: 'Moeilijk hè.' Ik ben er weggepest en heb daarna nog een flinke tijd thuis gezeten.
Marty1984
19-07-2021 om 20:05
Herfstappeltaart schreef op 19-07-2021 om 19:47:
[..]
Als je met zwangerschapsverlof of zelfs op kerstvakantie bent krijg je gewoon je kerstpakket bij een normaal bedrijf hoor. Dat wordt voor je bewaard of even langsgebracht door een collega ofzo.
Je doet net of het graag willen onrvangen van een kerstpakket iets inhaligs is.
Voor veel werknemers is het een welkom extraatje.
Hier dus niet.
Wie langdurig afwezig is heeft hier toch écht gewoon pech en "volgend jaar een nieuwe kans".
Een kantoor met 20 medewerkers daar worden 20 pakketten voor besteld. En daar krijgt je vervanger dus het pakket.
Nu zijn die pakketten standaard compleet waardeloos. Tenzij je zo zit te springen om een stuk zeep of een paraplu met het bedrijfslogo.
Poezie
19-07-2021 om 20:14
Marty1984 schreef op 19-07-2021 om 20:05:
[..]
Hier dus niet.
Wie langdurig afwezig is heeft hier toch écht gewoon pech en "volgend jaar een nieuwe kans".
Een kantoor met 20 medewerkers daar worden 20 pakketten voor besteld. En daar krijgt je vervanger dus het pakket.
Nu zijn die pakketten standaard compleet waardeloos. Tenzij je zo zit te springen om een stuk zeep of een paraplu met het bedrijfslogo.
Wat is daar waardeloos aan? Als ik een paraplu nodig heb kan het me niets schelen als er een bedrijfslogo op staat. En een stuk zeep kun je ook bij het fonteintje bij het toilet neerleggen.
QuarrelsomeSnail25
19-07-2021 om 20:17
Poezie schreef op 19-07-2021 om 20:14:
[..]
Wat is daar waardeloos aan? Als ik een paraplu nodig heb kan het me niets schelen als er een bedrijfslogo op staat. En een stuk zeep kun je ook bij het fonteintje bij het toilet neerleggen.
En het gaat natuurlijk om het gebaar en de waardering, juist voor degenen die ziek/zwanger thuis zitten. Dus snap je wel.
Duiveninhetnieuws
19-07-2021 om 20:20
Het zou misschien nog lulliger zijn als die vervanger dan niets gekregen had.
Regendrup.
19-07-2021 om 20:20
Hen74 schreef op 19-07-2021 om 20:02:
Via een uitzendbureau werkte ik ooit bij een bedrijf in kantoorartikelen. Ik was daar telefoniste/receptioniste en zat met de receptie in dezelfde ruimte als vier andere dames. Ik werkte er net een paar weken toen de kersttijd aanbrak. Er kwamen veel relatiegeschenken, die netjes verdeeld werden onder het personeel. Zo ook een doos kersenbonbons. Daar kun je niet even een hapje van afbijten, want dan loopt ie leeg. Maar als je hem in één keer helemaal in je mond stopt, is het onmogelijk om kort daarna fatsoenlijk de telefoon op te nemen. Dus ik vroeg aan de andere dames of zij even de telefoon wilden overnemen, zodat ik die bonbon kon opeten. Heel snibbig kreeg ik als reactie: Nee, jij bent de telefoniste.'
Ik had geen idee waarom ze zo kortaf waren. Wat bleek. Er zouden ook kerstpakketten uitgedeeld worden die week. Omdat ik er pas laat in het jaar bij was gekomen, ná de bestelling van die pakketten, was er oorspronkelijk geen pakket voor mij.
De baas en de leidinggevende vonden dat sneu voor mij, dus hebben van hun eigen pakketten (en hier en daar nog wat extra gekocht) een pakket voor mij samengesteld. Zo attent! Maar dat was dus niét wat de dames hadden gewild.
Toen ik blij mijn pakket in ontvangst nam van de leiding en even later zure reacties kreeg van 'de dames', begreep ik ineens waarom ze ook zo raar reageerden op die bonbon.
Toevoeging: Toen ik niet helemaal wist hoe het faxapparaat werkte, ja ja, zolang is het al geleden, kreeg ik vals te horen: 'Moeilijk hè.' Ik ben er weggepest en heb daarna nog een flinke tijd thuis gezeten.
Wat sneu van die dames.. echt erg als je een ander zo weinig gunt.
En bedankt trouwens, nu heb ik zin in kersenbonbons!!
Poezie
19-07-2021 om 20:25
Duiveninhetnieuws schreef op 19-07-2021 om 20:20:
Het zou misschien nog lulliger zijn als die vervanger dan niets gekregen had.
Daarom had die leidinggevende of een extra pakket moeten bestellen, of die van hemzelf moeten afstaan.
Duiveninhetnieuws
19-07-2021 om 20:32
Maar je zegt net zelf dat het voor iedereen een welkom extraatje is. Dan is het ook niet fair om van de leidinggevende te verwachten dat die zijn pakket opgeeft. De werkgever had gewoon wat extra moeten bestellen.
Eekhoorntjesbrood
19-07-2021 om 20:36
Ik heb bij verschillende bedrijven als inhuur gewerkt, maar bij de meesten geen pakket. 1x was ik blij dat ik een fles champagne kreeg, ondanks dat de rest een groot kerstpakket kreeg. Maar wat bleek: het was een fles van chocolade
Femke09
19-07-2021 om 20:39
Het gaat ook om het gebaar. Juist omdat je betrokkenheid wilt als werkgever (lijkt me). Dus ja, in haar verlof speciaal naar collega afgereisd om een hoera-het-bedrij-is-jarig tompouce te brengen.
En ondanks dat werkgever het niet nodig vind toch bloemen gehaald voor een weggaande invaller. En dan achteraf te horen krijgen: oh ja, da's eigenlijk wel goed wat je doet, je weet maar nooit of je zo iemand nog eens nodig hebt (Let wel: ik kreeg in eerste instantie geen budget en ben toch wat wezen halen, desnoods uit eigen zak)
Marty1984
19-07-2021 om 20:48
Poezie schreef op 19-07-2021 om 20:14:
[..]
Als ik lees wat sommigen hier als pakket krijgen, is een bedrijfs-paraplu die de helft van de klanten gratis krijgen (en wij dus als eindejaarsgeschenk als er per toeval nog genoeg over zijn) "nogal simpel" .
Poezie
19-07-2021 om 20:49
Femke09 schreef op 19-07-2021 om 20:39:
Het gaat ook om het gebaar. Juist omdat je betrokkenheid wilt als werkgever (lijkt me). Dus ja, in haar verlof speciaal naar collega afgereisd om een hoera-het-bedrij-is-jarig tompouce te brengen.
En ondanks dat werkgever het niet nodig vind toch bloemen gehaald voor een weggaande invaller. En dan achteraf te horen krijgen: oh ja, da's eigenlijk wel goed wat je doet, je weet maar nooit of je zo iemand nog eens nodig hebt (Let wel: ik kreeg in eerste instantie geen budget en ben toch wat wezen halen, desnoods uit eigen zak)
Dat is het inderdaad. Het is toch raar om mensen die op je loonlijst staan te "vergeten" als ze om welke reden dan ook afwezig zijn? Dan is het heel fijn als 1 van de collega's je er wel bij betrekt.
Julali
19-07-2021 om 20:51
Leuk als het gebeurt, maar niet iets om compleet door van slag te zijn als het niet gebeurt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.