Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!

deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!

noas_1993 schreef op 18-07-2021 om 21:49:

[..]

Het is bij ons zo dat een medewerker die korter dan 3 maanden indienst is niks krijgt tijdens de kerstborrel.
Altijd al eem stom iets gevonden.

Ow dat vind ik echt stom. Ik heb jaren geleden een manager gehad die twijfelde of de staigiar ook mee gevraagd zou moeten worden naar iets wat ook voor het hele team was. Mijn reactie, ik werk op een school: hoe denk je dat wij reageren als 1 van onze studenten op zijn stageplek buitengesloten word? 

En heel lang geleden kreeg een stagiair geen dag van de leraar attentie.. We moesten die ergens op gaan halen in school en hij kreeg er geen mee want hij stond niet op de lijst.. Gelukkig waren daar collega's bij die dat niet accepteerden. 

Ik had vroeger een bijbaantje in een winkel. Ik werkte max 12 uur per week en in de vakanties. Er waren stagiares die full time stage liepen en dus veel meer uren op de werkvloer waren. Kreeg ik met kerst het volledige kerstpakket (met goodies) en de stagiares een uitgeklede versie (alleen het eten, geen goodies). Alleen omdat ik op de loonlijst stond en zij niet. Vond ik toen ook wel gek.

Bij mijn huidige werk moeten we ook aangeven hoe veel kerstpakketten we "nodig" hebben. Hangt voor de stagiares dus af van de gierigheid van de secretaresse of ze wel of geen kerstpakket krijgen. Vind ik ook stom.

Waar ik werk krijgt gelukkig iedereen, inclusief stagiaires en vrijwilligers, het kerstgeschenk. Dat is dan wel van een bedroevend niveau, maar dat is wellicht meer ondankbaar van mij dan gierig van mijn werkgever.

Ook een sociaal gierige actie hier, lang geleden toen ik mijn eerste stage liep werden wij buiten de teamkamer geacht te pauzeren. Op krukjes in een soort gymzaal. Als we dan een vraag hadden aan degene die ons begeleidde moesten we net als de kinderen aankloppen en wachten tot iemand de deur voor ons opendeed..

Ik had vroeger een vriendin die vreselijk gierig was. Ze had aan haar spiegel in de hal een briefje geplakt met daarop:
SPAREN!!
BEZUINIGEN!!
GEEN IMPULSAANKOPEN!!

Gewoon als reminder voor zichzelf.

Ze paste ook altijd het benzineverbruik af op de cent nauwkeurig als we samen ergens heen gingen en ze had voor gasten altijd huismerk frisdrank maar bij een ander dronk ze liever 'echte' Fanta vanwege haar complexe voedselallergie. En zo nog meer van die lijpe acties. 

Ze was ook altijd erg jaloers op anderen. zo ook op mij omdat ik voor een prikkie de zo goed als nieuwe auto van mijn moeder kon overnemen (mijn moeder kon er zelf niet meer in rijden vanwege een ernstige ziekte) en daar durfde die vriendin toen ook wat van te vinden. Jij hebt wel weer geluk he, dat je die auto zomaar 'krijgt', zei ze. Hoe krijg je het je strot uit. Ik had liever een gezonde moeder gehad die nog kon autorijden!

Ik werkte 20+ jaar geleden ergens op de zaterdagen waar het iedereen het eerste jaar hetzelfde kerstpakket kreeg, het jaar daarna kregen de zaterdagmensen een kleiner pakket. Vond ik erg stom. 

Ik heb een tijdje bij een bedrijf gewerkt, ik werkte als uitzendkracht en de rest was in dienst van team waar ik inzat. Was best groot bedrijf, ook andere afdelingen maakte veel gebruik van uitzendkrachten die precies hetzelfde werk deden.
Toen rond kerst kreeg echt iedereen een e-mail: omdat jullie allemaal zo hard gewerkt hebben krijgen jullie 1 extra vrije dag cadeau. Was rond kerst weet ik nog.
En toen nog erbij, dit geldt niet voor uitzendkrachten. Echt, hoe krijg je dit je toetsenbord uit, alsof uitzendkrachten niet hard genoeg werkten? Zonder alle uitzendkrachten konden ze hun deuren wel sluiten.

Tijdens mijn zwangerschapsverlof werd het Kerstmis en werden de kerstcadeaus uitgedeeld. Ik woonde bij mijn werkgever om de hoek en had verwacht dat mijn leidinggevende hem wel even langs zou brengen. Dat gebeurde niet (helemaal niet erg wat mij betreft), maar bij terugkomst had mijn leidinggevende hem aan mijn invaller gegeven. 
Daarop heb ik bij hem aangegeven dat ik not amused was, en vroeg ik hem waarom hij zijn eigen pakket niet aan haar had gegeven. Hij antwoordde daarop dat het toch niet zo'n mooi pakket was.
Het zou mijn allereerste pakket ooit zijn en ik zat in die tijd qua inkomen op een bestaansminimum, dus dit deed me wel wat.

Poezie schreef op 19-07-2021 om 17:21:

Tijdens mijn zwangerschapsverlof werd het Kerstmis en werden de kerstcadeaus uitgedeeld. Ik woonde bij mijn werkgever om de hoek en had verwacht dat mijn leidinggevende hem wel even langs zou brengen. Dat gebeurde niet (helemaal niet erg wat mij betreft), maar bij terugkomst had mijn leidinggevende hem aan mijn invaller gegeven.
Daarop heb ik bij hem aangegeven dat ik not amused was, en vroeg ik hem waarom hij zijn eigen pakket niet aan haar had gegeven. Hij antwoordde daarop dat het toch niet zo'n mooi pakket was.
Het zou mijn allereerste pakket ooit zijn en ik zat in die tijd qua inkomen op een bestaansminimum, dus dit deed me wel wat.

Ik zou geen pakket verwachten tijdens mijn verlof. Heel lief als iemand eraan denkt en het komt brengen, maar het zou waarschijnlijk niet eens in me opkomen dat ik ergens recht op heb, laat staan dat ik me benadeeld voel. 

Julali schreef op 19-07-2021 om 18:08:

[..]

Ik zou geen pakket verwachten tijdens mijn verlof. Heel lief als iemand eraan denkt en het komt brengen, maar het zou waarschijnlijk niet eens in me opkomen dat ik ergens recht op heb, laat staan dat ik me benadeeld voel.

Waarom niet, je bent toch ook gewoon werknemer? Ik heb (buiten deze werkgever) nog nooit meegemaakt dat iemand met zwangerschapsverlof of langdurige ziekte niets kreeg. 

Poezie schreef op 19-07-2021 om 18:12:

[..]

Waarom niet, je bent toch ook gewoon werknemer? Ik heb (buiten deze werkgever) nog nooit meegemaakt dat iemand met zwangerschapsverlof of langdurige ziekte niets kreeg.

Omdat het meestal op de werkplek wordt uitgedeeld. Als ik er niet ben, dan zou het niet eens in me opkomen dat er iets te halen valt. Ik ben daar niet zo mee bezig. 

Julali schreef op 19-07-2021 om 18:34:

[..]

Omdat het meestal op de werkplek wordt uitgedeeld. Als ik er niet ben, dan zou het niet eens in me opkomen dat er iets te halen valt. Ik ben daar niet zo mee bezig.

Nou, hier niet hoor. Daarnaast, als er van tevoren is aangekondigd dat er voor jou ook een pakket is besteld, dan verwacht je niet dat ie zonder jouw medeweten aan een ander wordt gegeven. 

Fijn dat dat jou niet interesseert, maar ik vind dat niet netjes. 

mijn oude werkgever was een geldlustig echtpaar, wat aan de grachtengordel woonde, beide in een enorm dure bak reden, altijd in Chanel of Gucci liepen etc.
Als kerstcadeau kreeg iedereen een kruidenknipper van de action, met als leus erbij; dit jaar gaan we de handen flink uit de mouwen steken!

Ik heb hem bij het weggaan in de prullenbak gegooid, waardoor het nog maanden gissen bleef wie zijn "kerstpakket" had weggegooid 

[..]

Het is echt heel normaal dat je zulke dingen nog krijgt of dat het er ligt als je terugkomt. Of word opgestuurd. Tenminste bij een leuke werkgever.

[..]

Als je met zwangerschapsverlof of zelfs op kerstvakantie bent krijg je gewoon je kerstpakket bij een normaal bedrijf hoor. Dat wordt voor je bewaard of even langsgebracht door een collega ofzo.

Je doet net of het graag willen onrvangen van een kerstpakket iets inhaligs is.

Voor veel werknemers is het een welkom extraatje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.