Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!

deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!

Ginevra schreef op 18-07-2021 om 15:23:

Jeetje wat gênant zeg. Voor een ijsje......
Waar ik mijn onbetaalde afstudeerstage deed was een kerstborrel. Daar werden aan alle medewerkers enveloppen met eindejaarsgeschenken uitgedeeld. Niet aan mij. Ik snap dat er misschien geen budget was voor de stagiair, maar zelfs een bon van een tientje had ik heel wat hartelijker gevonden dan zo overgeslagen te worden.

Dat is toch ook verschrikkelijk..  als manager zou ik dan nog liever zelf een kleinigheidje kopen dan iemand zo overslaan.

Ik schoot vroeger bij mijn vorige baan ook altijd lunches ed voor voor stagiaires om dat later te declareren bij mijn manager bij mijn eigen lunchkosten (die wel betaald werd door de klant). Dan maar een iets minder luxe lunch maar wel gezellig samen

_melon schreef op 18-07-2021 om 10:47:

[..]

Moet wel kunnen.

PMD of plastic is hier al niet gescheiden in te brengen.

Denk dat dat al veel scheelt ja. Want PMD is wel het meeste hier. Als ik dat in de kliko zou moeten doen, zou die ook veel vaker aan de straat staan

Ginevra schreef op 18-07-2021 om 12:15:

[..]

Je laat het klinken alsof je in ik weet niet wat voor drama zat en mensen jou hulp weigerden, maar je kon er gewoon een bandenplaksetje kopen en de fietspomp gebruiken. Je had ook zelf je band ter plekke kunnen plakken. Edit: oh wacht, ik zie dat je binnenband kapot was. Wat zeiden ze daar dan over? Hoe ging dat, je bent daar wel je band van de velg gaan halen?

Dat je garage je wel meteen helpt maakt niet dat jij voor iedereen kunt bepalen dat jouw "noodgeval" dringender is dan wat ze op dat moment aan het doen zijn. Het is vervelend dat je niet meteen kreeg zoals je het hebben wilde, maar je woordkeuze is nogal overtrokken.

Ik heb 15 kilometer naar huis moeten lopen in de hitte. Gelukkig had ik nog een half flesje drinken mee.

En ja, ze hebben gezien dat ik de band eraf heb gelicht en dat deze niet meer te redden was.

Poezie schreef op 18-07-2021 om 18:59:

[..]

Ik heb 15 kilometer naar huis moeten lopen in de hitte. Gelukkig had ik nog een half flesje drinken mee.

En ja, ze hebben gezien dat ik de band eraf heb gelicht en dat deze niet meer te redden was.

Je had de fiets wellicht beter daar kunnen Laten om dan te laten maken op een later tijdstip. En dan iemand bellen die jou even op kwam pikken. 

[..]

Ik snap je wel hoor! 

Zou ook erg verbaasd zijn in jouw plaats.

Apiejapie schreef op 18-07-2021 om 19:01:

[..]

Je had de fiets wellicht beter daar kunnen Laten om dan te laten maken op een later tijdstip. En dan iemand bellen die jou even op kwam pikken.

Helaas had ik toen geen auto en de mensen die ik kende die wel een auto hadden woonden erg ver weg.

MissJensen schreef op 18-07-2021 om 19:14:

[..]

Ik snap je wel hoor!

Zou ook erg verbaasd zijn in jouw plaats.

Ja, voor hun was het hooguit 10 minuten werk. Mijn vader heeft hem een paar weken later gelukkig kunnen vervangen. 

appeltje_ schreef op 18-07-2021 om 14:41:

[..]

Jeetje

En toen de rollen een keer omgedraaid waren dus met droge ogen alleen voor zichzelf gaan betalen snel 😂 😭 Wat gaat er in zo iemand om joh.

Ik kan mij nog wel een gierige actie herinneren van lang terug, liep toen stage bij de action. Het was een warme zomerse dag en de ijsboer maakte zijn ronde. De leidinggevende besloot iedereen op een ijsje te trakteren, behalve mij... ik werd overgeslagne, omdat ik enkel een staggiaire was wellicht, maar je gaat toch niet precies éen iemand overslaan en laten toekijken hoe de rest zit te genieten van een verkoelend ijsje.

Een lieve medewerker heeft toen wel aangeboden om een ijsje voor mij te kopen uit eigen zak, hoefde niet want ik had zelf wel geld, maar echt.. sommige mensen..

Werden die ijsjes misschien later op hun loon ingehouden? 

[..]

Dan was dat niet erg aardig idd van ze. Ik ben wel benieuwd waarom ze zo deden, als je band niet te plakken was dan hadden ze ook even kunnen uitleggen waarom ze nu niet konden helpen en je je water flesje even laten vullen. 
Dan was mijn eerdre reactie ook niet helemaal op zijn plaats, ik had er echt een ander beeld bij 

Ginevra schreef op 18-07-2021 om 15:23:

Jeetje wat gênant zeg. Voor een ijsje......
Waar ik mijn onbetaalde afstudeerstage deed was een kerstborrel. Daar werden aan alle medewerkers enveloppen met eindejaarsgeschenken uitgedeeld. Niet aan mij. Ik snap dat er misschien geen budget was voor de stagiair, maar zelfs een bon van een tientje had ik heel wat hartelijker gevonden dan zo overgeslagen te worden.

Het is bij ons zo dat een medewerker die korter dan 3 maanden indienst is niks krijgt tijdens de kerstborrel.
Altijd al eem stom iets gevonden.

Ginevra schreef op 18-07-2021 om 19:58:

[..]

Dan was dat niet erg aardig idd van ze. Ik ben wel benieuwd waarom ze zo deden, als je band niet te plakken was dan hadden ze ook even kunnen uitleggen waarom ze nu niet konden helpen en je je water flesje even laten vullen.
Dan was mijn eerdre reactie ook niet helemaal op zijn plaats, ik had er echt een ander beeld bij

Sorry,  ik denk dat ik beter meteen de settings erbij had kunnen vertellen 🤔

Het leek er in ieder geval op dat ze er gewoon geen zin in hadden. 

Poezie schreef op 18-07-2021 om 21:56:

[..]

Sorry, ik denk dat ik beter meteen de settings erbij had kunnen vertellen 🤔

Het leek er in ieder geval op dat ze er gewoon geen zin in hadden.

Het is absoluut niet klantvriendelijk. 
Maar gierig is toch iets anders. 

Queen40 schreef op 18-07-2021 om 23:03:

[..]

Het is absoluut niet klantvriendelijk.
Maar gierig is toch iets anders.

Ja klopt, maar het ging eigenlijk om het feit dat ze me wel wat wilden verkopen maar niet helpen. 

Poezie schreef op 18-07-2021 om 23:14:

[..]

Ja klopt, maar het ging eigenlijk om het feit dat ze me wel wat wilden verkopen maar niet helpen.

Gierig in haar klantvriendelijkheid 👆

Rachel. schreef op 19-07-2021 om 08:42:

[..]

Gierig in haar klantvriendelijkheid 👆

Yesss, dat bedoelde ik 😬

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.