Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Jillz
04-05-2022 om 13:39
niet_rechts schreef op 04-05-2022 om 13:22:
Wat een goede post, MRI. En ik herken het ook wel. Ik vind het ergens ook wel veilig voelen, die ondergeschikte positie. Dat er minder van je wordt verwacht en dat wat je presteert, deels wordt toegeschreven aan je geslacht. Alsof je bevoordeeld werd door bijvoorbeeld het bedrijf, uit medelijden of PR ofzo. En dat voelt dus veilig, want als je laag vliegt, kun je niet hard vallen.
[..]
Wow dit vind ik echt een eye-opener. Ik heb zelf juist altijd het gevoel gehad dat er daarom kritischer naar mij gekeken wordt (let op zij kan dit niet) en dat ik dus meer moet presteren. Daar heb ik dus heel lang last van gehad. Kwam ik weer aan op een bouwplaats in mijn overal en met helm en dan voelde ik meteen die priemende blikken of het vragenvuur werd geopend en dan dacht ik maar oh shit ik moet dit niet verknallen. Had ik toen maar kunnen denken joh de verwachtingen zijn laag ik kan niet teleurstellen.
Ik heb gewoon oprecht nooit geweten dat je het ook zo kan omdraaien dat het comfortabel in plaats van druk verhogend kan werken.
watertoren
04-05-2022 om 13:39
Moxxie schreef op 04-05-2022 om 13:36:
Beertjelief, er is hier niemand die grappen over het penetreren van een bewusteloze vrouw écht grappig vindt en hartelijk om het slachtoffer lacht.
Er is niemand die het verdient om die hoek ingedreven te worden.
Dat vind ik ook. Er zijn heel veel mannen en vrouwen die het verhaal met de kaars te ver vonden gaan maar vele andere grappen in het programma vonden ze wel grappig.
LostJellyfish83
04-05-2022 om 13:40
MRI schreef op 04-05-2022 om 13:28:
[..]
Ja? Echt? Zijn ze het eens met grappen over verkrachting? Ook als ze zelf ooit verkracht zijn, of hun zusje of hun kind?
Of hebben ze geen bewustzijn over die motieven net zoals veel mannen geen bewustzijn hebben over het kwetsend zijn van bepaalde grappen
Over verkrachting zou helemaal niemand moeten lachen natuurlijk, of überhaupt grappen over maken. Ik heb niemand gelezen die vond van wel, iedereen zei toch wel dat dat over de grens was, zowel mannen als vrouwen.
Maar andere harde grappen? Ik zit daar niet zo mee en kan er vaak wel om lachen.
LostJellyfish83
04-05-2022 om 13:44
Beertjelief schreef op 04-05-2022 om 13:29:
[..]
Goede vraag MRI, ik ben ook benieuwd naar de drijfveren
Want Mug, geen oordeling naar jou of iets, maar vindt je grappen over het penetreren van een bewusteloze vrouw met een object écht grappig?
Als je dat verteld wordt door een man, dan lach je hartelijk mee over het slachtoffer?
En als het jezelf dan overkomt? Een pilletje in je theetje is zo gebeurt
Is het dan nog steeds grappig? Of als het je beste vriendin betreft?
Want een grap is een grap, die is de dag daarna niet ineens niet grappig meer
Misschien is het een “te ver van m’n bed show” grap?
(Ik vraag het dan wel aan Mug, maar een ieder die wilt en kan antwoorden is natuurlijk welkom
Ik wil het ook wel begrijpen eigenlijk)
Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb.
Dat gebeurt nou telkens in dit topic. Er is een heel gesprek en iemand komt de boel weer verdraaien door op 1 losse opmerking te reageren. Lees nou toch eerst eens wat verder terug. (Niet naar jou hoor Beertjelief, maar in zijn algemeenheid).
EnchantingChamois89
04-05-2022 om 13:48
Moxxie schreef op 04-05-2022 om 13:36:
Beertjelief, er is hier niemand die grappen over het penetreren van een bewusteloze vrouw écht grappig vindt en hartelijk om het slachtoffer lacht.
Er is niemand die het verdient om die hoek ingedreven te worden.
Oké, blij dat te horen Moxxie 😊
Duwde niemand een hoek in hoor, niet de bedoeling
Was ook benieuwd waarom seksisme / verkrachtingsgrappen leuk worden gevonden door vrouwen
Want ik begrijp dat niet en wil graag de hele wereld begrijpen
Maar goed, dan kan er een goed front tegen seksisme gevormd worden, want gelukkig vinden vrouwen het niet grappig dus 😁👏
En kunnen de grappen weer gaan over mannen die volgens JD slecht zijn in voetballen
En kunnen die mannen (en een groot deel van de huidige voetballende vrouwen) weer JD z’n eigen voetbalstatistieken naar boven toveren en daar weer grapjes over maken
En is iedereen weer blij
Dank voor je antwoord 😊
EnchantingChamois89
04-05-2022 om 13:58
Mug schreef op 04-05-2022 om 13:44:
[..]
Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb.
Dat gebeurt nou telkens in dit topic. Er is een heel gesprek en iemand komt de boel weer verdraaien door op 1 losse opmerking te reageren. Lees nou toch eerst eens wat verder terug. (Niet naar jou hoor Beertjelief, maar in zijn algemeenheid).
Nee, nee, geen woorden in de mond hoor 😊
Vandaar de vraag óf je dat als vrouw grappig vindt en dan waarom
En of het grappig blijft als het in de buurt komt
Want bijv. oorlogsgrappen werden vrij veel gemaakt in m’n jeugd, door de jeugd
Tot opa’s en oma’s ons op ouders en schoolverzoek hun trauma’s vertelden
Toen was ‘t niet grappig meer
Ik was 6 of 7 en lachte hartelijk mee, want de grapjes kwamen van mijn vriendjes en vriendinnetjes - maar achteraf gezien moesten we ons kapot schamen
Het was een te ver van m’n bed show en vroeg me af of dit hier ook het geval kon zijn met zulke harde grappen over je eigen gender
En ja, jij gaf als eerste antwoord op die vraag dus vandaar dat ik jouw quotte, maar niet m’n bedoeling om je te kwetsen, er echt uit te pikken of je het gevoel te geven dat ik je woorden in de mond leg
QuizzicalOpossum53
04-05-2022 om 14:11
niet_rechts schreef op 04-05-2022 om 13:22:
Wat een goede post, MRI. En ik herken het ook wel. Ik vind het ergens ook wel veilig voelen, die ondergeschikte positie. Dat er minder van je wordt verwacht en dat wat je presteert, deels wordt toegeschreven aan je geslacht. Alsof je bevoordeeld werd door bijvoorbeeld het bedrijf, uit medelijden of PR ofzo. En dat voelt dus veilig, want als je laag vliegt, kun je niet hard vallen.
[..]
Voel jij dat echt zo? Wauw! Dat zegt veel over jou, maar niks over andere vrouwen die in dit topic schrijven.
QuizzicalOpossum53
04-05-2022 om 14:17
MRI schreef op 04-05-2022 om 13:28:
[..]
Ja? Echt? Zijn ze het eens met grappen over verkrachting? Ook als ze zelf ooit verkracht zijn, of hun zusje of hun kind?
Of hebben ze geen bewustzijn over die motieven net zoals veel mannen geen bewustzijn hebben over het kwetsend zijn van bepaalde grappen
Volgens mij is het vooral de vraag waarom het zo lastig is om te accepteren dat anderen een andere mening hebben. Echt, ga eens bij jezelf te rade. Niemand lacht hier om verkrachting. Je blijft dat maar in de mond leggen omdat je niet kan accepteren dat sommige vrouwen hier van andere humor houden dan jij.
LostJellyfish83
04-05-2022 om 14:45
Bluestournee wordt helemaal afgeblazen, ‘te weinig draagvlak’ zónder Derksen
https://www.ad.nl/show/bluestournee-wordt-helemaal-afgeblazen-te-weinig-draagvlak-zonder-derksen~ae2724ce/
Dit vind ik dan wel weer triest. Vooral voor de muzikanten en andere betrokkenen van deze tournee.
MRI
04-05-2022 om 15:41
Drietje schreef op 04-05-2022 om 14:17:
[..]
Volgens mij is het vooral de vraag waarom het zo lastig is om te accepteren dat anderen een andere mening hebben. Echt, ga eens bij jezelf te rade. Niemand lacht hier om verkrachting. Je blijft dat maar in de mond leggen omdat je niet kan accepteren dat sommige vrouwen hier van andere humor houden dan jij.
okay maar als niemand grappen om verkrachting leuk vindt, is dat fijn want dan zijn we het eens daarover. Rest de vraag: moet er tegen op getreden worden en hoe?
Rondstruiner
04-05-2022 om 17:10
Drietje schreef op 04-05-2022 om 08:27:
Het begint weer aardig op het bashen van 1 forummer te lijken die volgens een paar volhouders de 'verkeerde mening' heeft. Het patroon herhaalt zich telkens. Straks volgt weer een ban oid wegens dat bashen voor een van die 'goede' forummers en dan weer een klaagzang tegen de moderators. Want boehoe, de goede mening krijgt een ban, de foute mening is toch veel fouter? Leg dat eens uit mods!
Wen er toch eens aan dat je op een forum schrijft en dat alle meningen mogen bestaan, hoe oneens je het ook bent met elkaar.
Enkele mensen staan al heel lang onder de negeer bij mij. Ik zou zeggen: probeer het eens.
Als ik jouw logica volg, mag ik tegen iemand met een extreem afwijkende mening die veel oproept bij anderen dus niets terug zeggen. Want dat noem jij steeds bashen, iedereen tegen één. Ik ben het hartgrondig met je oneens en vindt wat jij hier doet eigenlijk niet oke.
Meningen mogen bestaan ja. Absoluut. Als je die meningen hier uit, kun je ook een reactie verwachten. Dat geldt voor jou, voor mij, voor iedereen. Ook als je alleen staat met je mening. Als je dat niet wil, moet je je mening hier niet uiten.
EnchantedDragonfly18
04-05-2022 om 17:17
Rondstruiner schreef op 04-05-2022 om 17:10:
[..]
Als ik jouw logica volg, mag ik tegen iemand met een extreem afwijkende mening die veel oproept bij anderen dus niets terug zeggen. Want dat noem jij steeds bashen, iedereen tegen één. Ik ben het hartgrondig met je oneens en vindt wat jij hier doet eigenlijk niet oke.
Meningen mogen bestaan ja. Absoluut. Als je die meningen hier uit, kun je ook een reactie verwachten. Dat geldt voor jou, voor mij, voor iedereen. Ook als je alleen staat met je mening. Als je dat niet wil, moet je je mening hier niet uiten.
Vind jij deze opmerking dan wel oké? Die vind ik namelijk niet oké.
“Het gaat niet eens om vrijheid van meningsuiting, maar om vrijheid van verkrachten. Het was geen mening van die eikel, maar een waargebeurd verhaal. (Althans, zo bracht hij het.)
Best handig om te weten dat RB dus vóór de vrijheid van verkrachting is. Scheelt weer een hoop moeite in volgende discussies.”
Rondstruiner
04-05-2022 om 17:22
Tickel schreef op 04-05-2022 om 17:17:
[..]
Vind jij deze opmerking dan wel oké? Die vind ik namelijk niet oké.
“Het gaat niet eens om vrijheid van meningsuiting, maar om vrijheid van verkrachten. Het was geen mening van die eikel, maar een waargebeurd verhaal. (Althans, zo bracht hij het.)
Best handig om te weten dat RB dus vóór de vrijheid van verkrachting is. Scheelt weer een hoop moeite in volgende discussies.”
Nee, maar bashen vind ik het ook niet. Redbulletje doet zelf ook vrij extreme uitspraken, dus dan krijg je een reactie, soms een emotionele. Ik snap wel dat dit onderwerp veel oproept bij mensen.
vertelsel
04-05-2022 om 17:24
Rondstruiner schreef op 04-05-2022 om 17:22:
[..]
Nee, maar bashen vind ik het ook niet. Redbulletje doet zelf ook vrij extreme uitspraken, dus dan krijg je een reactie, soms een emotionele. Ik snap wel dat dit onderwerp veel oproept bij mensen.
Bashen is niet alleen fout als een ander het doet hè. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
EnchantedDragonfly18
04-05-2022 om 17:26
Rondstruiner schreef op 04-05-2022 om 17:22:
[..]
Het is je eigen uitspraak (geloof ik) een uitspraak van Athan (excuses) en ik vind het wel bashen. Onderhand weet iedereen wel dat RB er niet de standaard visie op na houdt. Wat mij betreft prima, iedereen is anders en soms trek ik ook wel eens een wenkbrauw op. Maar iemand toedichten dat ze vóór verkrachting is omdat ze zegt dat er gelukkig toch nog een zender is waar vrijheid van meningsuiting op prijs wordt gesteld is weldegelijk bashen.
En na jouw opmerking doen er weer een paar een plasje over met dezelfde strekking.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.