Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-05-2022 om 11:51

Moxxie schreef op 04-05-2022 om 11:43:

[..]

Ik gebruikte jouw post alleen als quote omdat hij de kern van het probleem goed weergeeft en dat is wat we vrijwel allemaal vinden.

Wat ik aanvullend wilde zeggen is dat er nauwelijks ruimte is om zelfs in de marges een beetje af te wijken van de mening van de meute. Ben je tegen het onderzoek dan betekent het dat je fan bent van Derksen, vind je dat hij niet van tv hoeft te verdwijnen dan vind je verkrachting leuk of normaal. Dat is mensen in een hoek drijven.

Ik had je post beter niet kunnen quoten want het slaat niet specifiek op jou, sorry.

Geeft niet hoor. 

Ik ben het gewoon pertinent met je oneens dat je niet mag afwijken van de mening van de meute. Waaraan toegevoegd: er is geen meute, ik zie hier vooral twee grote kampen, als je de wereld heel zwart-wit wilt zien.

Ik heb alleen moeite met oneigenlijke argumenten. En in mindere mate met argumenten die niet kloppen met de werkelijkheid. Op de oneigenlijke argumenten reageer ik überhaupt niet, want die verstoren het gesprek alleen maar. Argumenten die niet kloppen met de werkelijkheid, weerleg ik graag. Als iemand desondanks dezelfde mening houdt: prima. Maar ik vind het wel belangrijk dat we bij de feiten blijven.

Moxxie schreef op 04-05-2022 om 11:43:

[..]

Ik gebruikte jouw post alleen als quote omdat hij de kern van het probleem goed weergeeft en dat is wat we vrijwel allemaal vinden.

Wat ik aanvullend wilde zeggen is dat er nauwelijks ruimte is om zelfs in de marges een beetje af te wijken van de mening van de meute. Ben je tegen het onderzoek dan betekent het dat je fan bent van Derksen, vind je dat hij niet van tv hoeft te verdwijnen dan vind je verkrachting leuk of normaal. Dat is mensen in een hoek drijven.

Ik had je post beter niet kunnen quoten want het slaat niet specifiek op jou, sorry.

Dat ben ik wel met je eens. Je kunt prima fan zijn van Derksen en zijn uitspraken afkeuren van afgelopen week afkeuren. 

Ik heb een negatieve mening over hem en zijn collega's, vind dat hij veel te ver is gegaan en zijn gebrek aan excuses zeer kwalijk, maar ik begrijp ook waarom mensen het programma grappig kunnen vinden. En als je programma grappig vind en het vooral ziet als een incident, snap ik ook dat je het terug wilt. Ik zie geen reden om mensen te veroordelen die hen buiten die uitspraken wel leuk vinden. Dat is net zo doorslaan als dat geroep over cancelculture en dat moeten we zeker niet willen.

MRI

MRI

04-05-2022 om 12:14

Tja ik zie dat onderzoek alleen maar als een zeer onhandige poging op algehele verontwaardiging op het gebeuren aan tafel van VI te reageren. Natuurlijk weet het OM ook wel dat ze geen schijn van kans maken het boven tafel te krijgen en dat het nog verjaard is ook. In die zin vind ik het geen nut hebben. 
Maar het geeft wel het signaal af dat dit soort gedrag niet meer zomaar getolereerd wordt. 

Veel van seksistisch gedrag is niet vervolgbaar. En toch is het kwetsend en vernederend. Maar laten we wel wezen: het is ook gewoon dommig en bot.  

Als man vind ik de heren om redenen hierboven beschreven ronduit onaantrekkelijk. En misschien ligt daar wel een winstpunt. Ze zitten niet op mij te wachten maar als vrouwen in het algemeen dit soort gedrag dommig en onaantrekkelijk gaan vinden, houden ze er misschien op den duur wel mee op. 
Ik begrijp dan ook vrouwen niet die dit soort zaken goedpraten ten koste van hun eigen gender. Ik kan het alleen maar uitleggen als geinternaliseerde zelfhaat of als zelfbehoud omdat ze ook zo'n man hebben. 
Als vrouwen ook het 'kleine' seksistische vernederende gedrag niet meer pikken van (hun eigen) mannen zal het ophouden. 

Zoals Simone de Beauvoir al in 1948 in de Tweede Sekse schreef: "vrouwen zijn de cipiers van de gevangenis die het patriarchaat heet". 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

04-05-2022 om 12:23

MRI schreef op 04-05-2022 om 12:14:

Tja ik zie dat onderzoek alleen maar als een zeer onhandige poging op algehele verontwaardiging op het gebeuren aan tafel van VI te reageren. Natuurlijk weet het OM ook wel dat ze geen schijn van kans maken het boven tafel te krijgen en dat het nog verjaard is ook. In die zin vind ik het geen nut hebben.
Maar het geeft wel het signaal af dat dit soort gedrag niet meer zomaar getolereerd wordt.

Veel van seksistisch gedrag is niet vervolgbaar. En toch is het kwetsend en vernederend. Maar laten we wel wezen: het is ook gewoon dommig en bot.

Als man vind ik de heren om redenen hierboven beschreven ronduit onaantrekkelijk. En misschien ligt daar wel een winstpunt. Ze zitten niet op mij te wachten maar als vrouwen in het algemeen dit soort gedrag dommig en onaantrekkelijk gaan vinden, houden ze er misschien op den duur wel mee op.
Ik begrijp dan ook vrouwen niet die dit soort zaken goedpraten ten koste van hun eigen gender. Ik kan het alleen maar uitleggen als geinternaliseerde zelfhaat of als zelfbehoud omdat ze ook zo'n man hebben.
Als vrouwen ook het 'kleine' seksistische vernederende gedrag niet meer pikken van (hun eigen) mannen zal het ophouden.

Zoals Simone de Beauvoir al in 1948 in de Tweede Sekse schreef: "vrouwen zijn de cipiers van de gevangenis die het patriarchaat heet"

Echt? Er zijn toch wel een heleboel andere redenen te bedenken waarom vrouwen een andere mening hebben. Sterker nog, die worden hier veelvuldig genoemd. Maar ja, dan moet je wel willen horen wat een ander zegt/schrijft en dat blijkt toch heel lastig voor sommige mensen, als het om een andere mening gaat.

Fleurtje_5 schreef op 04-05-2022 om 10:02:

[..]

Zo vind ik dat JD na dat kaarsverhaal moet zeggen dat hij er spijt van heeft, en dat de lachende menigte excuses (die er van uit gingen dat het verhaal verzonnen was) voor zou moeten aanbieden, maar de hetze tegen hem is ook niet zoals het hoort.

Dan zijn we het in elk geval ergens over eens. Het probleem is alleen dat hij, en de lachende omstanders geen spijt betuigen. (en mijn conclusie: dus ook geen spijt hebben). Dan vind ik het geoorloofd om geen podium meer te bieden, juist om te laten zien dat we dit niet normaal vinden.

(en de grap bij Jinek was wat mij betreft ook helemaal niet grappig, daar had zij ook best sorry voor mogen zeggen).

MRI

MRI

04-05-2022 om 12:38

Drietje schreef op 04-05-2022 om 12:23:

[..]

Echt? Er zijn toch wel een heleboel andere redenen te bedenken waarom vrouwen een andere mening hebben. 

Oh? noem ze nog eens dan? Want ik hoor in die redenen niets anders dan het mee praten met de seksistische garde. 

Ik vermoed  dat veel mensen vaak hun ware drijfveren kunnen verhullen ook voor henzelf. Men zegt: ja maar ik vind JD wel grappig (kan hoor) terwijl men er nooit bij zou melden dat hun man nog veel ergere grappen maakt. Of dat ze helemaal geen zin hebben om in te gaan zien hoe vrouwonvriendelijk de wereld in elkaar zit. Want dan is er best veel te verliezen. Ik denk dat echt veel mensen iets hebben van 'if you cannot beat them, join them' En bij dat joinen hoort dat je het ermee eens bent dat vrouwen worden geobjectiveerd en ontmenselijkt, dat je grapjes daarover weg lacht en verdedigt. En dat is dus het afvallen van je eigen gender.

Ik vind juist dat die mensen geen andere mening willen horen . 

MRI schreef op 04-05-2022 om 12:38:

[..]

Oh? noem ze nog eens dan? Want ik hoor in die redenen niets anders dan het mee praten met de seksistische garde.

Ik vermoed dat veel mensen vaak hun ware drijfveren kunnen verhullen ook voor henzelf. Men zegt: ja maar ik vind JD wel grappig (kan hoor) terwijl men er nooit bij zou melden dat hun man nog veel ergere grappen maakt. Of dat ze helemaal geen zin hebben om in te gaan zien hoe vrouwonvriendelijk de wereld in elkaar zit. Want dan is er best veel te verliezen. Ik denk dat echt veel mensen iets hebben van 'if you cannot beat them, join them' En bij dat joinen hoort dat je het ermee eens bent dat vrouwen worden geobjectiveerd en ontmenselijkt, dat je grapjes daarover weg lacht en verdedigt. En dat is dus het afvallen van je eigen gender.

Dit is dan precies zo'n post waarmee je vrouwen met een andere mening een bepaalde hoek indrijft.

Jij bepaalt dat de argumenten die ze aanvoeren niet hun echte drijfveren zijn omdat ze niet stroken met jouw mening.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-05-2022 om 12:57

Eleanor schreef op 04-05-2022 om 11:35:

[..]

Jawel hoor, dergelijke meningen worden hier gewoon geaccepteerd. (Ze worden niet verwijderd, de mensen die ze uiten worden niet bedreigd of uitgescholden of vervolgd wat dan ook.) Ze worden niet door iedereen gewaardeerd en er volgt ook tegenspraak en discussie, maar dat is toch echt iets anders.

Heb je alle reacties gelezen? Staan best veel "op de man" tussen omdat ze een andere mening hebben. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-05-2022 om 12:58

Moxxie schreef op 04-05-2022 om 12:57:

[..]

Dit is dan precies zo'n post waarmee je vrouwen met een andere mening een bepaalde hoek indrijft.

Jij bepaalt dat de argumenten die ze aanvoeren niet hun echte drijfveren zijn omdat ze niet stroken met jouw mening.

Nou echt hè, ik wilde het net gaan typen. 

Dat is toch ook weer vrouwen veroordelen en in een hoek zetten. 

MRI

MRI

04-05-2022 om 13:08

Moxxie schreef op 04-05-2022 om 12:57:

[..]

je denkt dat ik hun argumenten niet valide vind omdat ze niet stroken met mijn mening. Maar daar gaat het niet helemaal om. Ik denk dat er veel meer achter schuilt dan menigeen wil toegeven wat voor belang ze zelf hebben bij het in stand houden van het patriarchaat. En je hebt ook gelijk hoor: ik bedeel hun met drijfveren die ze misschien niet hebben en dat is aan de ene kant niet netjes maar aan de andere kant ben ik gewoon zo benieuwd waarom vrouwen in mijn ogen misdaden tegen en kwetsing van hun eigen gender goedpraten. 

En ik heb er na veertig jaar deze discussie voeren tabak van veel vrouwen altijd de kant van mannen te zien kiezen en zo de boel in stand te houden ten koste van andere vrouwen en jonge meisjes en jongens. 

Ik begrijp het gewoon niet

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-05-2022 om 13:20

MRI schreef op 04-05-2022 om 13:08:

[..]

je denkt dat ik hun argumenten niet valide vind omdat ze niet stroken met mijn mening. Maar daar gaat het niet helemaal om. Ik denk dat er veel meer achter schuilt dan menigeen wil toegeven wat voor belang ze zelf hebben bij het in stand houden van het patriarchaat. En je hebt ook gelijk hoor: ik bedeel hun met drijfveren die ze misschien niet hebben en dat is aan de ene kant niet netjes maar aan de andere kant ben ik gewoon zo benieuwd waarom vrouwen in mijn ogen misdaden en kwetsing van hun eigen gender goedpraten.

En ik heb er na veertig jaar deze discussie voeren tabak van veel vrouwen altijd de kant van mannen te zien kiezen, niet eerlijk te zijn over hun motieven en zo de boel in stand te houden ten koste van andere vrouwen en jonge meisjes en jongens.

Ik begrijp het gewoon niet

Ik denk dat menig vrouw het gewoon eens is met de grappen, zonder verborgen motieven. Dat kan ook nog he.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-05-2022 om 13:22

Wat een goede post, MRI. En ik herken het ook wel. Ik vind het ergens ook wel veilig voelen, die ondergeschikte positie. Dat er minder van je wordt verwacht en dat wat je presteert, deels wordt toegeschreven aan je geslacht. Alsof je bevoordeeld werd door bijvoorbeeld het bedrijf, uit medelijden of PR ofzo. En dat voelt dus veilig, want als je laag vliegt, kun je niet hard vallen.

MRI schreef op 04-05-2022 om 12:38:

[..]

Ik vermoed dat veel mensen vaak hun ware drijfveren kunnen verhullen ook voor henzelf. Men zegt: ja maar ik vind JD wel grappig (kan hoor) terwijl men er nooit bij zou melden dat hun man nog veel ergere grappen maakt. Of dat ze helemaal geen zin hebben om in te gaan zien hoe vrouwonvriendelijk de wereld in elkaar zit. Want dan is er best veel te verliezen. Ik denk dat echt veel mensen iets hebben van 'if you cannot beat them, join them' En bij dat joinen hoort dat je het ermee eens bent dat vrouwen worden geobjectiveerd en ontmenselijkt, dat je grapjes daarover weg lacht en verdedigt. En dat is dus het afvallen van je eigen gender.

MRI

MRI

04-05-2022 om 13:28

Mug schreef op 04-05-2022 om 13:20:

[..]

Ik denk dat menig vrouw het gewoon eens is met de grappen, zonder verborgen motieven. Dat kan ook nog he.

Ja? Echt? Zijn ze het eens met grappen over verkrachting? Ook als ze zelf ooit verkracht zijn, of hun zusje of hun kind?

Of  hebben ze geen bewustzijn over die motieven net zoals veel mannen geen bewustzijn hebben over het kwetsend zijn van bepaalde grappen

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

04-05-2022 om 13:29

Mug schreef op 04-05-2022 om 13:20:

[..]

Goede vraag MRI, ik ben ook benieuwd naar de drijfveren 

Want Mug, geen oordeling naar jou of iets, maar vindt je grappen over het penetreren van een bewusteloze vrouw met een object écht grappig? 
Als je dat verteld wordt door een man, dan lach je hartelijk mee over het slachtoffer?
En als het jezelf dan overkomt? Een pilletje in je theetje is zo gebeurt
Is het dan nog steeds grappig? Of als het je beste vriendin betreft? 

Want een grap is een grap, die is de dag daarna niet ineens niet grappig meer 

Misschien is het een “te ver van m’n bed show” grap? 

(Ik vraag het dan wel aan Mug, maar een ieder die wilt en kan antwoorden is natuurlijk welkom
Ik wil het ook wel begrijpen eigenlijk)

Beertjelief, er is hier niemand die grappen over het penetreren van een bewusteloze vrouw écht grappig vindt en hartelijk om het slachtoffer lacht.

Er is niemand die het verdient om die hoek ingedreven te worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.