Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Tover-Feetje
03-05-2022 om 17:01
Rondstruiner schreef op 03-05-2022 om 15:27:
[..]
Hij is helemaal niet "vrijwel overal ontslagen". Hou toch eens op met dat gejammer over die zogenaamde cancelcultuur.
Hij is niet ontslagen bij VI, hij is daar op eigen initiatief vertrokken (zichzelf daarbij rondwentelend in de slachtofferrol). Hij is ook gewoon nog op de radio bij Arrow. Alleen radio Rijnmond heeft zijn programma stopgezet. Boehoe
Hij is inderdaad op eigen initiatief vertrokken bij VI.
Maar niet alleen radio Rijnmond heeft de samenwerking opgezegd ook NH Radio en Radio West stopten donderdag met het radioprogramma van Derksen.
Daarnaast heeft ook Agentschap AT Next de samenwerking per direct verbroken, Derksen was daar de spreekstalmeester van de tournee 'The Sound of The Blues & Americana'.
Of je dit nu cancelen, ontslagen of samenwerking opzeggen noemt feit is dat hij, op radio Rijnmond na, geen (publieke) werkzaamheden meer heeft.
EnchantingChamois89
03-05-2022 om 17:15
Tja, misschien geen kaars in iemand stoppen als ze bewusteloos is
Of tussen de benen, nadat je zonder toestemming ze geopend hebt
Of erover liegen dat je dat gedaan hebt in de hoop dat mensen je lief en aardig vinden
Want als je er dan over spreekt, kan het zomaar zijn dat het gevolgen heeft!
Het kan zomaar zijn dat een heleboel mensen dan niet meer met je samen willen werken
Of met je om willen gaan
Maar gelukkig zijn er altijd een paar die wel achter je blijven staan na zulke beroerde acties
En gelukkig heb je binnen een paar clicks je heuse eigen YouTube kanaal
Ik zou hiervoor m’n eigen vader zelfs cancellen
Want het gewoon simpel actie = reactie
Niks een cultuur wat cancelt, mensen vinden verkrachtingen gewoon echt niet leuk
Lollypopje
03-05-2022 om 17:19
Tover-Feetje schreef op 03-05-2022 om 17:01:
[..]
Maar niet alleen radio Rijnmond heeft de samenwerking opgezegd ook NH Radio en Radio West stopten donderdag met het radioprogramma van Derksen.
Daarnaast heeft ook Agentschap AT Next de samenwerking per direct verbroken, Derksen was daar de spreekstalmeester van de tournee 'The Sound of The Blues & Americana'.
Of je dit nu cancelen, ontslagen of samenwerking opzeggen noemt feit is dat hij, op radio Rijnmond na, geen (publieke) werkzaamheden meer heeft.
Klopt het is best veel. Maar cancelen vind ik dat niet. Deze organisaties maken simpelweg de afweging of zij geassocieerd willen worden met zulke uitspraken en de persoon die ze doet. Als dat te ver af staat van hun normen of waarden of als ze bang zijn dat ze daardoor publiek verliezen, dan zeggen ze de samenwerking op.
Ze kijken gewoon naar hun eigen belangen hierbij.
Biebel
03-05-2022 om 17:28
ALs je iemand achter de microfoon zet, geef je hem/haar de ruimte om alles te zeggen. Roept diegene vervolgens dingen die niet bij je passen, dan beëindig je de samenwerking. Bijvoorbeeld als iemand ineens 100% Hollandse hits wil draaien op een funk zender, verhalen gaat vertellen terwijl er een sky radio niet praten maar draaien- afspraak is, dan stop je de samenwerking, want iemand die dat doet past niet bij jouw radiozender.
Dat heeft niets met doorgeschoten correctheid te maken (wat de term cancelen en woke suggereert), maar met kiezen van wie je het geluid laat horen.
En goh, iemand die een misdadig verhaal vertelt alsof het hemzelf is overkomen en dat vervolgens niet echt afzwakt. Zo iemand kan heel goed niet passen bij wat je als radio omroep wil uitstralen.
Had JD dit niet gewild, dan had hij moeten uitleggen dat het een broodje aap was, excuses moeten aanbieden en de andere heren aan moeten spreken op hun gelach. Hij koos voor de slachtofferrol en ja- die keuze heeft consequenties.
Wil je niet begrijpen dat je je punt niet op de juiste manier hebt kunnen maken, dan is dat vervelend. Maar dan ook nog de plank misslaan bij het verexcuseren door eigenlijk te zeggen dat er geen excuus te maken is - dan heb je een bord voor je kop waar de diverse radio zenders terecht geen behoefte aan hebben.
Dat je zo door je eigen koppigheid je bijbaantjes kwijtraakt- daar kan ik geen medelijden mee hebben.
Fleurtje_5
03-05-2022 om 17:30
MRI schreef op 03-05-2022 om 00:56:
[..]
Je kan gewoon geen antwoord geven, lijkt het. voor de vierde keer noem dan eens iemand die je wél seksistisch vind. Ik vraag dat omdat ik benieuwd ben naar wat of wie jij dan seksistisch vindt. Ik ken er genoeg daar heb ik jou niet voor nodig. Maar als je JD niet seksistisch vindt, wie dan wel? Is een heel normale vraag
De betekenis van het woord had ik al opgezocht zodat er geen misverstand zou ontstaan over het woord 'seksist'.
Koning Mswati III van Swaziland vind ik een van de grootste
seksisten omdat hij jaarlijks honderden meisjes halfnaakt en urenlang
in een soort arena laat dansen, waaruit hij dan een nieuwe bruid gaat
kiezen.
Hij heeft al tig echtgenotes. Eentje van zijn echtgenotes werd
verstoten, omdat ze verliefd was geworden op een andere man.
Heb je ooit gelezen aan welke eisen de bruid van de kroonprins van Japan moest voldoen eer de verloving plaats vond?
Tover-Feetje
03-05-2022 om 17:31
Lollypopje schreef op 03-05-2022 om 17:19:
[..]
Klopt het is best veel. Maar cancelen vind ik dat niet. Deze organisaties maken simpelweg de afweging of zij geassocieerd willen worden met zulke uitspraken en de persoon die ze doet. Als dat te ver af staat van hun normen of waarden of als ze bang zijn dat ze daardoor publiek verliezen, dan zeggen ze de samenwerking op.
Ze kijken gewoon naar hun eigen belangen hierbij.
Je hoort mij ook niet "jammeren" over de cancelcultuur.
Het staat iedere organisatie vrij om wel of niet met iemand samen te willen werken.
Maar het is dus niet waar dat hij enkel bij radio Rijnmond niet meer welkom is.
Lollypopje
03-05-2022 om 17:32
Tover-Feetje schreef op 03-05-2022 om 17:31:
[..]
Je hoort mij ook niet "jammeren" over de cancelcultuur.
Het staat iedere organisatie vrij om wel of niet met iemand samen te willen werken.
Maar het is dus niet waar dat hij enkel bij radio Rijnmond niet meer welkom is.
Klopt, ik had dat ook al gezien. Ik associeerde vooral door vanaf jouw post merk ik, maar dat kan wat raar overkomen.
MRI
03-05-2022 om 17:43
Fleurtje_5 schreef op 03-05-2022 om 17:30:
[..]
De betekenis van het woord had ik al opgezocht zodat er geen misverstand zou ontstaan over het woord 'seksist'.
Koning Mswati III van Swaziland vind ik een van de grootste
seksisten omdat hij jaarlijks honderden meisjes halfnaakt en urenlang
in een soort arena laat dansen, waaruit hij dan een nieuwe bruid gaat
kiezen.
Hij heeft al tig echtgenotes. Eentje van zijn echtgenotes werd
verstoten, omdat ze verliefd was geworden op een andere man.Heb je ooit gelezen aan welke eisen de bruid van de kroonprins van Japan moest voldoen eer de verloving plaats v
Dank voor je antwoord ja daar ben ik het mee eens natuurlijk. Maar wat in beide gevallen geldt: die mannen kunnen dat doen omdat hun acties gedragen worden door een algemene mening dat vrouwen zo gebruikt kunnen worden. Met andere woorden: er zijn een heleboel personen die het goedkeuren. Ik vind ook het goedkeuren, er grapjes over maken, ook een vorm van seksisme. Want als de bediende van de koning met zijn maten zit te pochen en te lachen dat hij over de een van de verliezers heen mocht, of een kaars bij haar inbracht, vind ik dat net zo seksistisch. Of het nou echt gebeurd is of niet: het gaat om het feit dat ze denken zo over mensen te kunnen praten en lachen
Het is trouwens niet voorbehouden aan het verre buitenland hoor: Diana moest ook aan allerlei achterlijke voorwaarden voldoen.
Allemaal patriarchale systemen die leunen op seksisme. En JD steunt dat door zijn privilege binnen dat systeem te pakken, te grappen over een verkrachting, vrouwen tot object te maken, te ontmenselijken.
Ik ben blij dat dat aan het veranderen is, en ja er is nog veel te doen op de wereld in dat opzicht, maar laten we niet doen of we het hier al voor elkaar hebben
Rondstruiner
03-05-2022 om 17:51
Tover-Feetje schreef op 03-05-2022 om 17:01:
[..]
Dat is meer dan ik dacht. Maar die radiozenders, dat ging allemaal om één programma dacht ik toch?
Het blijft een feit dat hij toch echt zelf met zijn dagelijkse talkshow is gestopt, niet is ontslagen door talpa en ook niet is gecanceld.
LostJellyfish83
03-05-2022 om 18:42
Johan Derksen keert mogelijk toch terug op tv
https://www.ad.nl/show/johan-derksen-keert-mogelijk-toch-terug-op-tv~ad8d787d/
verrassend.....not
Lollypopje
03-05-2022 om 18:46
Mug schreef op 03-05-2022 om 18:42:
Johan Derksen keert mogelijk toch terug op tv
https://www.ad.nl/show/johan-derksen-keert-mogelijk-toch-terug-op-tv~ad8d787d/
verrassend.....not
Erg principieel is die man ook al niet
Zilver_gray
03-05-2022 om 18:47
Lollypopje schreef op 03-05-2022 om 18:46:
[..]
Alles voor de centen he.
LostJellyfish83
03-05-2022 om 18:48
Lollypopje schreef op 03-05-2022 om 18:46:
[..]
Nou echt! Het is zo absurd dat ik spontaan in de lach schoot. Het lijkt wel een klucht ondertussen
Lollypopje
03-05-2022 om 18:50
Zilver_gray schreef op 03-05-2022 om 18:47:
[..]
Alles voor de centen he.
En de aandacht. Waarschijnlijk wil hij de volgende keer proberen nog een dramatischere exit te maken
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.