Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
vertelsel
03-05-2022 om 08:08
Rondstruiner schreef op 03-05-2022 om 07:43:
[..]
Ach kom nou toch, zo naief kun je toch niet echt zijn? Laten verwennen is hier overduidelijk een eufinisme voor laten neuken.
Ja natuurlijk bedoelt hij dat. En ik vind het een eng, misogyn mannetje, maar in dit geval ga ik met Miraval mee: dit zegt naar mijn interpretatie hij over díe vrouw in díe situatie. En over díe vrouw in díe situatie is het een smerige, foute, ongepaste opmerking, maar het gaat dan niet ineens over alle vrouwen. Ik kan er daarbij gevoegelijk vanuit gaan dat hij het wel van iedere vrouw vindt, en dat doe ik ook, maar dat ligt bij mij en niet bij hem.
QuizzicalOpossum53
03-05-2022 om 08:13
niet_rechts schreef op 03-05-2022 om 07:58:
[..]
Dit filmpje diende als "bewijs" dat hij onvriendelijker is voor mannen dan voor vrouwen. En dat bewijst dit filmpje niet. Integendeel zelfs.
Rest de vraag: als JD niet vrouwonvriendelijk is, wie dan wel?
Johan D vind ik niet alleen vrouwonvriendelijk. Ik vind hem een botte hork naar iedereen. Ik keek regelmatig en hij beledigde mannen en vrouwen en minderheden. Dus seksist? Nee. Toch vond ik het meestal wel een grappig programma en vind ik het jammer dat het gestopt is. Maar na die opmerking over de kaars (die over de schreef was, dat vindt iedereen wel) en vooral na het weigeren van excuses kon hij niet verder met dit programma, dat was duidelijk.
Ik denk dat hij net zo makkelijk zo"n opmerking gemaakt zou kunnen hebben over een man die wat is aangedaan. Alleen was het een vrouw en hebben we net een hoop schandalen gehad met metoo, dus het was een ontzettend domme opmerking.
Miraval
03-05-2022 om 08:13
vertelsel schreef op 03-05-2022 om 08:08:
[..]
Ja natuurlijk bedoelt hij dat. En ik vind het een eng, misogyn mannetje, maar in dit geval ga ik met Miraval mee: dit zegt naar mijn interpretatie hij over díe vrouw in díe situatie. En over díe vrouw in díe situatie is het een smerige, foute, ongepaste opmerking, maar het gaat dan niet ineens over alle vrouwen. Ik kan er daarbij gevoegelijk vanuit gaan dat hij het wel van iedere vrouw vindt, en dat doe ik ook, maar dat ligt bij mij en niet bij hem.
Hij zei over de vrouwelijke wielrensters dat zij top prestaties leveren en dat die echt goed zijn. Hij vindt voetbal en wielrennen echt topsport en turnen valt onder de noemer acrobatiek. Dus turnen is voor hem geen sport en alle turnsters/turners zijn acrobaten. Tja, ook niet tof om als topsport turner te horen maar nog steeds een mening van 1 iemand die er verder niet toe doet.
watertoren
03-05-2022 om 08:22
Het verhaal van de kaars was een domme actie van Johan maar Johan wordt er wel voor betaald om grappen en opmerkingen te maken die vaak bot over kunnen komen bij sommige mensen. Dat is precies zijn taak bij het programma en juist daarom zijn de kijkcijfers zo hoog. De fans van het programma zitten er op te wachten van wat gaat hij en Rene vanavond allemaal weer zeggen. Als ze daar alleen maar keurige uitspraken zouden doen dan had er geen mens meer gekeken. Het is een programma vol met humor en satire. Voor degene die het geen humor vinden daar zijn dan andere programma's voor.
Rondstruiner
03-05-2022 om 09:06
vertelsel schreef op 03-05-2022 om 08:08:
[..]
Dat was het punt ook helemaal niet. Dit was zogenaamd een voorbeeld dat hij niet vrouwonvriendelijk is. Terwijl hij alleen bij de vrouw de "grap" specifiek over haar vrouw-zijn en dat ze geneukt moet worden gaat.
Ik bedoel, de "grap" dat een vrouw gewoon eens goed geneukt moet worden is echt typisch zo'n belegen seksistische opmerking, en ook best een hele enge. Vergelijkbaar met "daar moet een piemel in". Ik persoonlijk kots van mannen die dat soort opmerkingen maken, en het zijn steevast bepaalde types: seksisten. Ik heb nog nooit een fatsoenlijke intelligente man met normen en waarden zo'n opmerking horen maken.
En niemand heeft volgens mij ooit beweerd dat hij alleen maar seksistische, racistische en homofobe grappen maakt. Maar als hij grappen maakt over die groepen mensen, gaat het vaak, zoniet altijd, daar over.
Rondstruiner
03-05-2022 om 09:09
Miraval schreef op 03-05-2022 om 08:13:
[..]
Hij zei over de vrouwelijke wielrensters dat zij top prestaties leveren en dat die echt goed zijn. Hij vindt voetbal en wielrennen echt topsport en turnen valt onder de noemer acrobatiek. Dus turnen is voor hem geen sport en alle turnsters/turners zijn acrobaten. Tja, ook niet tof om als topsport turner te horen maar nog steeds een mening van 1 iemand die er verder niet toe doet.
"Dus turnen is voor hem geen sport en alle turnsters/turners zijn acrobaten. " En de vrouw moet ook nog even geneukt worden. Maar gelukkig is hij verder niet seksistisch.
Doemijdieglazenbol
03-05-2022 om 09:16
Rondstruiner schreef op 03-05-2022 om 07:43:
[..]
Ach kom nou toch, zo naief kun je toch niet echt zijn? Laten verwennen is hier overduidelijk een eufinisme voor laten neuken.
🎶Daaarrrr moet een piemel in! 🎶
hoort toch ook bij de kleedkamer/kantine cultuur? Bij voorkeur in koor gezongen door een groep(je) mannen tegen een vrouw die of lekker is, of loopt te zeiken. Of gewoon een vrouw is, want in alle vrouwen moet een piemel. Of een kaars.
Meisje mag trouwens ook, als er maar iets van tieten op zit. je kunt tegenwoordig ook niet meer zien hoe oud ze zijn hè?
Laten we inderdaad niet doen alsof Derksen een feministische heilige is, want daarmee zouden we hem ook beledigen.
Doemijdieglazenbol
03-05-2022 om 09:27
Drietje schreef op 03-05-2022 om 08:13:
[..]
Ik denk dat hij net zo makkelijk zo"n opmerking gemaakt zou kunnen hebben over een man die wat is aangedaan. Alleen was het een vrouw en hebben we net een hoop schandalen gehad met metoo, dus het was een ontzettend domme opmerking.
Wat ik me dus de hele tijd afvraag… wat had hij verwacht als reactie? Want die man werkt al decennia in media en praat al jaren over actuele zaken. Dom is hij niet en volgens mij ook goed in zijn vak.
ik zie een paar opties:
- hij dacht ermee weg te komen uit naïviteit en/of arrogantie en heeft onderschat wat de reactie zou zijn
- had geen zin meer in programma (heeft al vaker op de tocht gestaan) en wilde out with a bang
welke opties zijn er nog meer? Ik geloof gewoon eigenlijk niet dat hij deze gevolgen niet kon zien aankomen.
Millie91
03-05-2022 om 09:28
Ik vind Johan Derksen sowieso al een hele nare man, de dingen die in dat programma zijn gezegd gaan mij veel te ver. Maar ik ben natuurlijk niet de maat der dingen. Met de kaars-uitspraken en vooral de reactie van de tafelgenoten is denk ik een redelijk collectieve grens overschreden. Daar kom je nou eenmaal niet makkelijk van terug.
Ik moet ook denken aan die jongen, Bilal nogwat, die een jonge jongen zijn geslachtsdeel liet tonen op Instagram. Die heeft ook zijn carrière aan de wilgen moeten hangen. Net als Ali B. Even voor de mensen die roepen dat alleen witte mannen zowat worden opgejaagd met hooivorken.
Wat ik me wel afvraag: aan het einde van het jaar krijgen we weer een oudejaarsconference. Je kan er donder op zeggen dat dit verhaal dan wordt besproken. Én dat er een grap over een kaars tussen zal zitten. Hoe zien jullie dit? Is dit dan wel gepaste humor, of gaat zo'n cabaretier dan ook over de grens? Ik merk dat ik dat zelf dan een lastiger vraagstuk vind.
vertelsel
03-05-2022 om 09:29
Rondstruiner schreef op 03-05-2022 om 09:06:
[..]
Dat was het punt ook helemaal niet. Dit was zogenaamd een voorbeeld dat hij niet vrouwonvriendelijk is. Terwijl hij alleen bij de vrouw de "grap" specifiek over haar vrouw-zijn en dat ze geneukt moet worden gaat.
Ik bedoel, de "grap" dat een vrouw gewoon eens goed geneukt moet worden is echt typisch zo'n belegen seksistische opmerking, en ook best een hele enge. Vergelijkbaar met "daar moet een piemel in". Ik persoonlijk kots van mannen die dat soort opmerkingen maken, en het zijn steevast bepaalde types: seksisten. Ik heb nog nooit een fatsoenlijke intelligente man met normen en waarden zo'n opmerking horen maken.
En niemand heeft volgens mij ooit beweerd dat hij alleen maar seksistische, racistische en homofobe grappen maakt. Maar als hij grappen maakt over die groepen mensen, gaat het vaak, zoniet altijd, daar over.
Ik zeg toch ook helemaal nergens dat hij niet seksistisch is. En ik beweer niet dat niemand beweert dat hij alleen maar seksistische, racistische en homofobe grappen maakt. Ik heb zelfs niet de illusie dat hij fatsoenlijk en intelligent is en in het bezit van normen en waarden.
Millie91
03-05-2022 om 09:30
Doemijdieglazenbol schreef op 03-05-2022 om 09:27:
[..]
Wat ik me dus de hele tijd afvraag… wat had hij verwacht als reactie? Want die man werkt al decennia in media en praat al jaren over actuele zaken. Dom is hij niet en volgens mij ook goed in zijn vak.
ik zie een paar opties:
- hij dacht ermee weg te komen uit naïviteit en/of arrogantie en heeft onderschat wat de reactie zou zijn
- had geen zin meer in programma (heeft al vaker op de tocht gestaan) en wilde out with a bang
welke opties zijn er nog meer? Ik geloof gewoon eigenlijk niet dat hij deze gevolgen niet kon zien aankomen.
Hij is volgens mij van mening dat de eventuele reactie op zijn uitspraken geen invloed moet hebben op wat hij zegt. Dus zelfs al zag hij het aankomen, zou het hem er niet van weerhouden.
Doemijdieglazenbol
03-05-2022 om 09:35
Millie91 schreef op 03-05-2022 om 09:28:
Ik moet ook denken aan die jongen, Bilal nogwat, die een jonge jongen zijn geslachtsdeel liet tonen op Instagram. Die heeft ook zijn carrière aan de wilgen moeten hangen. Net als Ali B. Even voor de mensen die roepen dat alleen witte mannen zowat worden opgejaagd met hooivorken.
Wahib, Bilal Wahib treedt weer een beetje op. Heeft 1000000 excuses aangeboden voor de compleet mislukte grap.
Derksen krijgt ook wel weer werk hoor. Sterker nog, denk dat ze voor hem in de rij staan.
SophisticatedCaribou75
03-05-2022 om 09:37
Millie91 schreef op 03-05-2022 om 09:28:
Wat ik me wel afvraag: aan het einde van het jaar krijgen we weer een oudejaarsconference. Je kan er donder op zeggen dat dit verhaal dan wordt besproken. Én dat er een grap over een kaars tussen zal zitten. Hoe zien jullie dit? Is dit dan wel gepaste humor, of gaat zo'n cabaretier dan ook over de grens? Ik merk dat ik dat zelf dan een lastiger vraagstuk vind.
Ik kan het, afhankelijk van de cabaretier, meestal erg waarderen. Het gaat namelijk om de boodschap onder de tekst: wil die ons aan het denken zetten of gewoon choqueren om de lol van de provocatie.
Zoals Daniël Arends zei in zijn laatste show, als voorbeeld: racistische grappen bestaan niet. Iets is óf een grap, en laat iedereen lachen en wellicht even bezinnen, óf een racistische rotopmerking. Ik kan me daar wel in vinden.
Doemijdieglazenbol
03-05-2022 om 09:38
Millie91 schreef op 03-05-2022 om 09:30:
[..]
Hij is volgens mij van mening dat de eventuele reactie op zijn uitspraken geen invloed moet hebben op wat hij zegt. Dus zelfs al zag hij het aankomen, zou het hem er niet van weerhouden.
Maar hier ging het niet alleen over wat hij zegt, maar ook over wat hij gedaan heeft. Niet over een mening, maar over een daad. Zou hij dat verschil dan niet hebben gemaakt?
redbulletje
03-05-2022 om 09:41
Cabaret lijdt ook onder de vergaande hedendaagse censuur, ze kunnen lang niet meer de grappen maken die in de jaren 80 gemaakt werden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.