Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Libertine
02-05-2022 om 20:08
Drietje schreef op 02-05-2022 om 19:38:
[..]
Omdat ik daar in mijn werk dagelijks mee te maken heb. Maar je kan het ook zelf in de krant lezen hoor.
DEN HAAG - De bescherming die de overheid moet bieden bij zedenzaken, schiet tekort. Die pijnlijke conclusie trekt minister Dilan Yesilgöz (Justitie en Veiligheid) nu blijkt dat ondanks een miljoeneninvestering veel zaken te lang op de plank blijven liggen. „Dat is onacceptabel, er is dringend actie nodig.”
Telegraaf, maand geleden
Maar je weet niet hoé ze dit gaan aanpakken en óf het daadwerkelijk vertraging bij anderen veroorzaakt toch? Het is een aanname want er is niets over gecommuniceerd. Alleen assumpties. Losstaande feiten worden nu met elkaar in verband gebracht zonder dat we weten dat dat terecht is.
Fleurtje_5
03-05-2022 om 00:26
MRI schreef op 02-05-2022 om 16:41:
[..]
Beantwoord nou gewoon eens de vraag: als JD niet seksistisch is, wie dan wel in jouw optiek? Of bestaat seksisme in jouw wereld niet? Kan ook hoor, maar dan weet ik waar we aan toe zijn
Heb je mijn antwoord zo straks niet goed gelezen? Kan ook hoor, maar dan weet je NIET waar je het over hebt. Ik schreef namelijk:
Heel zeker bestaan er seksisten in de wereld, meer dan ons lief is, maar ik zie JD zeker niet als een seksist. Zeker niet.
https://www.viafora.nl/forum/financien-en-recht/aangifte-tegen-johan-derksen/?post=7428649#7428649
Als jij zo nodig JD een seksist wilt noemen, en ik vind dat niet, dan hoef ik geen "vervanger" voor jou te zoeken wie dan wel een seksist is.
Fleurtje_5
03-05-2022 om 00:33
watertoren schreef op 02-05-2022 om 15:22:
Ik vind het tijdverspilling van het OM. Wat kunnen ze na 50 jaar nou nog bewijzen? Die keeper waarvan Johan zegt dat hij er bij was heeft al gereageerd. Hij zegt dat er niets van waar is en dat het een broodje aap verhaal is.
Precies dit. Dat ze de huidige aangiften maar eens eerst verwerken.
Fleurtje_5
03-05-2022 om 00:37
Jillz schreef op 02-05-2022 om 16:45:
[..]
Om even bij het filmpje van Johan over turnsport te blijven. Daar zegt hij harde dingen over wat de mannen in de filmpjes doen. Turnen acrobatiek noemen bijvoorbeeld. Over de enige vrouw in datzelfde filmpje zegt hij dat ze eens genomen moet worden door een vent met een Harley. Over de mannen zegt hij niet joh die niet eens even lekker neuken. Ik vind vrouwen steeds weer weg zetten als wezens die alleen op de wereld zijn voor de pleziertjes van mannen vrouwonvriendelijk.
Dat is zeker niet kies idd, maar ik reageerde op iemand die schreef dat hij vaak vrouwonvriendelijk was, en de vraag 'hoe zie jij dat', Dus ik wou aantonen dat hij niet alleen onvriendelijke dingen zegt over vrouwen, maar in dit filmpje zeker ook over mannen. Volgens mij maakt hij géén onderscheid tussen man of vrouw als hij commentaar geeft. Mijn bericht begon ook met de woorden:
Is hij onvriendelijker tegen vrouwen dan tegen mannen?
MRI
03-05-2022 om 00:56
Fleurtje_5 schreef op 03-05-2022 om 00:26:
[..]
Heel zeker bestaan er seksisten in de wereld, meer dan ons lief is,
Je kan gewoon geen antwoord geven, lijkt het. voor de vierde keer noem dan eens iemand die je wél seksistisch vind. Ik vraag dat omdat ik benieuwd ben naar wat of wie jij dan seksistisch vindt. Ik ken er genoeg daar heb ik jou niet voor nodig. Maar als je JD niet seksistisch vindt, wie dan wel? Is een heel normale vraag
Jillz
03-05-2022 om 06:29
Fleurtje_5 schreef op 03-05-2022 om 00:37:
[..]
Dat is zeker niet kies idd, maar ik reageerde op iemand die schreef dat hij vaak vrouwonvriendelijk was, en de vraag 'hoe zie jij dat', Dus ik wou aantonen dat hij niet alleen onvriendelijke dingen zegt over vrouwen, maar in dit filmpje zeker ook over mannen. Volgens mij maakt hij géén onderscheid tussen man of vrouw als hij commentaar geeft. Mijn bericht begon ook met de woorden:
Is hij onvriendelijker tegen vrouwen dan tegen mannen?
Ik was degene die je die vraag stelde. Voor mij is er een verschil tussen onvriendelijk en man dan wel vrouwonvriendelijk. In het ene geval ben je onvriendelijk tegen een persoon of over wat die persoon doet. Voorbeeld is turnen als acrobatiek benoemen. Dat is niet manonvriedelijk want het gaat over iedereen die aan turnen doet. Dus is hoogop turn-onvriendelijk. Maar dan over de vrouw zeggen dat ze nodig genomen moet worden door een man met een Harley dat slaat op elke vrouw alleen maar omdat de persoon vrouw is. Daarom is dat vrouwonvriendelijk. Dus ja ik vind Johan Derksen in dit filmpje wel vrouwonvriendelijk en niet man-onvriendelijk.
Miraval
03-05-2022 om 07:10
Jillz schreef op 03-05-2022 om 06:29:
[..]
Ik was degene die je die vraag stelde. Voor mij is er een verschil tussen onvriendelijk en man dan wel vrouwonvriendelijk. In het ene geval ben je onvriendelijk tegen een persoon of over wat die persoon doet. Voorbeeld is turnen als acrobatiek benoemen. Dat is niet manonvriedelijk want het gaat over iedereen die aan turnen doet. Dus is hoogop turn-onvriendelijk. Maar dan over de vrouw zeggen dat ze nodig genomen moet worden door een man met een Harley dat slaat op elke vrouw alleen maar omdat de persoon vrouw is. Daarom is dat vrouwonvriendelijk. Dus ja ik vind Johan Derksen in dit filmpje wel vrouwonvriendelijk en niet man-onvriendelijk.
Sorry het is niet aan mij gericht maar ik vind dat je nu wel woorden aan het verdraaien bent. Hij zei ze moet eens lekker op stap met een man die op een Harley rijdt omdat het zo'n groot contrast is met het leven dat ze heeft wat enkel bestaat uit turnen met haar haar in een knotje en nergens anders ruimte voor als alleen dat. Dus het slaat zeker niet op alle vrouwen maar het strakke regiem waar deze dame zich haar hele leven al aan moet houden. Tenminste zo is hoe ik het fragment heb gezien.
Rondstruiner
03-05-2022 om 07:36
Miraval schreef op 03-05-2022 om 07:10:
[..]
Sorry het is niet aan mij gericht maar ik vind dat je nu wel woorden aan het verdraaien bent. Hij zei ze moet eens lekker op stap met een man die op een Harley rijdt omdat het zo'n groot contrast is met het leven dat ze heeft wat enkel bestaat uit turnen met haar haar in een knotje en nergens anders ruimte voor als alleen dat. Dus het slaat zeker niet op alle vrouwen maar het strakke regiem waar deze dame zich haar hele leven al aan moet houden. Tenminste zo is hoe ik het fragment heb gezien.
Jij bent nu juist degene die woorden verdraait.
Ik heb het teruggekeken en wat hij letterlijk zegt is dat ze zich eens moet laten verwennen door iemand met een Harley. Tja. Bij dit soort types weet iedereen wel wat hij dan bedoelt. En dan zo dat hij het kan ontkennen indien nodig. Hij zal nooit zeggen dat Epke Zonderland zich eens moet laten verwennen door iemand met een Harley hoor, dat weet jij ook best.
Miraval
03-05-2022 om 07:39
Rondstruiner schreef op 03-05-2022 om 07:36:
[..]
Jij bent nu juist degene die woorden verdraait.
Ik heb het teruggekeken en wat hij letterlijk zegt is dat ze zich eens moet laten verwennen door iemand met een Harley. Tja. Bij dit soort types weet iedereen wel wat hij dan bedoelt. En dan zo dat hij het kan ontkennen indien nodig. Hij zal nooit zeggen dat Epke Zonderland zich eens moet laten verwennen door iemand met een Harley hoor, dat weet jij ook best.
Nou ja laten verwennen vooruit dan... het gaat 'm.i. om het contrast tussen beide werelden. Hoe dan ook ik vond het nou niet shocking wat er gezegd werd.
Rondstruiner
03-05-2022 om 07:43
Miraval schreef op 03-05-2022 om 07:39:
[..]
Nou ja laten verwennen vooruit dan... het gaat 'm.i. om het contrast tussen beide werelden. Hoe dan ook ik vond het nou niet shocking wat er gezegd werd.
Ach kom nou toch, zo naief kun je toch niet echt zijn? Laten verwennen is hier overduidelijk een eufinisme voor laten neuken.
Jillz
03-05-2022 om 07:46
Miraval schreef op 03-05-2022 om 07:39:
[..]
Het was ook niet shocking. Maar er werd gezegd dat in dit filmpje Johan meer man dan vrouw onvriendelijk was. Daar ben ik het niet mee eens
Miraval
03-05-2022 om 07:54
Jillz schreef op 03-05-2022 om 07:46:
[..]
Het was ook niet shocking. Maar er werd gezegd dat in dit filmpje Johan meer man dan vrouw onvriendelijk was. Daar ben ik het niet mee eens
Hij doelde toch op 1 vrouw, een turnster in dit geval... zelfde als hij doelde op de vader dus de turnwereld. Ik vond de opmerking niet vrouwonvriendelijk ik vond hem onvriendelijk naar de vrouwelijke turnster. Dus niet alle vrouwen in zijn algemeenheid.
Miraval
03-05-2022 om 07:56
Rondstruiner schreef op 03-05-2022 om 07:43:
[..]
Ach kom nou toch, zo naief kun je toch niet echt zijn? Laten verwennen is hier overduidelijk een eufinisme voor laten neuken.
Nou ja laten neuken dan... hoe dan ook ik vond dit gewoon niet iets om gelijk als vrouwonvriendelijk te betitelen.
SophisticatedCaribou75
03-05-2022 om 07:58
Miraval schreef op 03-05-2022 om 07:56:
[..]
Nou ja laten neuken dan... hoe dan ook ik vond dit gewoon niet iets om gelijk als vrouwonvriendelijk te betitelen.
Dit filmpje diende als "bewijs" dat hij onvriendelijker is voor mannen dan voor vrouwen. En dat bewijst dit filmpje niet. Integendeel zelfs.
Rest de vraag: als JD niet vrouwonvriendelijk is, wie dan wel?
Miraval
03-05-2022 om 08:07
niet_rechts schreef op 03-05-2022 om 07:58:
[..]
Dit filmpje diende als "bewijs" dat hij onvriendelijker is voor mannen dan voor vrouwen. En dat bewijst dit filmpje niet. Integendeel zelfs.
Rest de vraag: als JD niet vrouwonvriendelijk is, wie dan wel?
Daar moet ik even over nadenken want ik kan eigenlijk zo niemand bedenken... mss Donald Trump? Thierry Baudet? Meneer Weinstein?
Heel eerlijk ik hou me er niet echt mee bezig wat mannen allemaal uitkramen wat vrouwonvriendelijk is of kan zijn. Ik kijk ernaar en lach erom of niet en dan leg ik het naast me neer. Mannen worden ook vaak ver-algemeniseerd door vrouwen. Bijvoorbeeld: een vrouw opent een topic dat haar man weinig zin heeft in seks... dan is het wachten op een reactie als hij zal wel vreemd gaan... want dat doen alle mannen als ze geen zin hebben in seks? Simpel voorbeeld ik weet het maar even om aan te geven dat ook vrouwen weleens uit de bocht vliegen met vooroordelen over mannen.
Als ik iemand echt niet kan pruimen en die heeft dan een tv programma, of radio of podcast dan kijk ik er gewoon niet naar. De mening van die persoon doet er voor mij dan totaal niet toe en voor mij bestaat die persoon dan niet dus kan ik me er ook niet druk over maken.
Maarten van Rossum bijvoorbeeld. Hele negatieve man ik kan hem niet pruimen en als ik hem zie moet ik altijd om hem lachen. Die neem ik totaal niet serieus. Johan Derksen neem ik ook niet serieus. Ik moet vaak gewoon lachen om de onzin die hij uitkraamt. Voor mij is het een soort cabaret.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.