Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Nee
01-05-2022 om 17:07
watertoren schreef op 01-05-2022 om 16:57:
[..]
Ik had ook geen probleem met je vraag hoor maar je gaf me wel een beetje de indruk mij een racist te vinden maar daar word je al snel voor aangezien als je commentaar hebt op Sylvana.
Ik moet toegeven dat ik niet eens weet wie Sylvana is (ik woon nog niet zo lang in NL). Wat wel opviel is dat je bepaald gedrag van Sylvana niet trekt maar van Johan Derksen wel. Dus dan denk ik hmmm klinkt alsof er inderdaad meer speelt waarom je haar niet leuk vindt. En wat dat dan is ga ik niet invullen want daar weet ik niks van. Wel vind ik het een interessant concept dat mensen misschien onbewust iemand niet leuk vinden omdat we eigenlijk al ons hele leven geleerd krijgen dat vrouwen zeiken. En van een man is hetzelfde gedrag opeens grappig of eerlijk. Nu lijkt het misschien alsof ik denk dat jij zo denkt maar het is meer een losstaande gedachte die ik over dit thema heb.
redbulletje
01-05-2022 om 17:11
Nee schreef op 01-05-2022 om 17:07:
[..]
Ik moet toegeven dat ik niet eens weet wie Sylvana is (ik woon nog niet zo lang in NL). Wat wel opviel is dat je bepaald gedrag van Sylvana niet trekt maar van Johan Derksen wel. Dus dan denk ik hmmm klinkt alsof er inderdaad meer speelt waarom je haar niet leuk vindt. En wat dat dan is ga ik niet invullen want daar weet ik niks van. Wel vind ik het een interessant concept dat mensen misschien onbewust iemand niet leuk vinden omdat we eigenlijk al ons hele leven geleerd krijgen dat vrouwen zeiken. En van een man is hetzelfde gedrag opeens grappig of eerlijk. Nu lijkt het misschien alsof ik denk dat jij zo denkt maar het is meer een losstaande gedachte die ik over dit thema heb.
Misschien dat mannen over 't algemeen iets meer zelfspot tonen waardoor ze minder diep in de irritatiezone gaan zitten dan vrouwen? Ik denk dat ik idd wel meer publieke vrouwen dan mannen in mijn irritatiezone heb zitten maar dat kan ook toeval zijn.
watertoren
01-05-2022 om 17:21
Ik ga er nog steeds van uit dat het een verzonnen verhaal is met de kaars en zoals Rene van der Gijp ook al zei dat hij dat verhaal al tig keren heeft gehoord van verschillende mensen. Het was wel een domme actie van Johan. Hij wilde eigenlijk zeggen van wie zonder zonde is werpen de eerste steen maar met dit verhaal heeft hij het verkeerd aangepakt. Ik mag Johan Derksen graag omdat hij zijn ongezouten mening geeft en dat mis ik wel eens bij talkshows. Hij zegt hardop wat vele mensen denken en dat vind ik mooi.
Lollypopje
01-05-2022 om 17:25
watertoren schreef op 01-05-2022 om 17:21:
Ik ga er nog steeds van uit dat het een verzonnen verhaal is met de kaars en zoals Rene van der Gijp ook al zei dat hij dat verhaal al tig keren heeft gehoord van verschillende mensen. Het was wel een domme actie van Johan. Hij wilde eigenlijk zeggen van wie zonder zonde is werpen de eerste steen maar met dit verhaal heeft hij het verkeerd aangepakt. Ik mag Johan Derksen graag omdat hij zijn ongezouten mening geeft en dat mis ik wel eens bij talkshows. Hij zegt hardop wat vele mensen denken en dat vind ik mooi.
Maar je hebt zonden en zonden, niet iedereen verkracht vrouwen als ze out zijn en niet iedereen slaat zijn/haar partner in elkaar. Althans in mijn omgeving doet bij mijn weten niemand dat, het wordt ook zeker niet normaal gevonden.
En uiteraard weten wij in geen beide situaties hoe het werkelijk zit, maar dit soort zonden als iets "normaals" bestempelen, omdat iedereen wel zonden heeft daar pas ik voor. Heel veel mensen hebben namelijk niet dit soort zonden.
watertoren
01-05-2022 om 17:27
Lollypopje schreef op 01-05-2022 om 17:25:
[..]
Maar je hebt zonden en zonden, niet iedereen verkracht vrouwen als ze out zijn en niet iedereen slaat zijn/haar partner in elkaar. Althans in mijn omgeving doet bij mijn weten niemand dat, het wordt ook zeker niet normaal gevonden.
En uiteraard weten wij in geen beide situaties hoe het werkelijk zit, maar dit soort zonden als iets "normaals" bestempelen, omdat iedereen wel zonden heeft daar pas ik voor. Heel veel mensen hebben namelijk niet dit soort zonden.
Daarom zeg ik ook dat hij het verkeerd heeft aangepakt en een verkeerd voorbeeld heeft gegeven.
LostJellyfish83
01-05-2022 om 17:28
watertoren schreef op 01-05-2022 om 17:21:
Ik las dat vanmorgen ook, dat het zo'n broodje aap verhaal is wat al eeuwen rondgaat in kleedkamers. Maar dan snap ik niet waarom JD dat dan niet op de tweede avond gezegd heeft: dat het een suffe grap uit kleedkamers is en dat hij dat helemaal niet gedaan heeft. Dan had het met een sisser afgelopen denk ik.
Lollypopje
01-05-2022 om 17:36
watertoren schreef op 01-05-2022 om 17:27:
[..]
Daarom zeg ik ook dat hij het verkeerd heeft aangepakt en een verkeerd voorbeeld heeft gegeven.
Maar ook als het enkel gaat om Johnny de Mol en hij wil duidelijk maken "wie zonder zonde is werpen de eerste steen", dan nog ben ik van mening dat de ene zonde toch echt erger is dan de andere. En dus vind ik dat je prima een mening mag hebben over het in elkaar slaan van een partner, als je een keer een snoepje heb gejat bij het Kruidvat. Om maar even twee zondes te vergelijken.
Als hij wilde zeggen dat we eerst maar moeten afwachten wat er is gebeurd voordat JM door het publiek wordt veroordeeld dan had ik dat gesnapt, maar dat is niet het punt dat hij wilde maken.
Athan
01-05-2022 om 17:38
Mug schreef op 01-05-2022 om 17:28:
[..]
Ik las dat vanmorgen ook, dat het zo'n broodje aap verhaal is wat al eeuwen rondgaat in kleedkamers. Maar dan snap ik niet waarom JD dat dan niet op de tweede avond gezegd heeft: dat het een suffe grap uit kleedkamers is en dat hij dat helemaal niet gedaan heeft. Dan had het met een sisser afgelopen denk ik.
Dat denk ik niet. Het doet er namelijk niet zo toe of het wel of niet echt gebeurd is. Waar ik - en volgens mij de meesten met mij - over viel, is dat er lacherig wordt gedaan over een verkrachting(sverhaal).
LostJellyfish83
01-05-2022 om 17:42
Athan schreef op 01-05-2022 om 17:38:
[..]
Dat denk ik niet. Het doet er namelijk niet zo toe of het wel of niet echt gebeurd is. Waar ik - en volgens mij de meesten met mij - over viel, is dat er lacherig wordt gedaan over een verkrachting(sverhaal).
Dat vond ik ook walgelijk, erger dan het verhaal zelf, maar daar had JD zich dan wel onderuit kunnen lullen, hij kwam tot nu toe overal mee weg tenslotte.
Daglichtlamp
01-05-2022 om 17:51
En als dit inderdaad een normaal kleedkamerverhaal was, dan is het maar goed dat we nu de kans hebben om een norm te stellen dat dit juist niet normaal is.
LostJellyfish83
01-05-2022 om 17:51
Daglichtlamp schreef op 01-05-2022 om 17:51:
En als dit inderdaad een normaal kleedkamerverhaal was, dan is het maar goed dat we nu de kans hebben om een norm te stellen dat dit juist niet normaal is.
Daar heb je gelijk in
LostJellyfish83
01-05-2022 om 18:05
ik vind het prima dat hij weg is trouwens hoor, voor de duidelijkheid. Vreselijke man is het. Ik zat er alleen over na te denken wat Watertoren zegt: dat hij dit niet slim heeft aangepakt. Dat klopt wel denk ik.
Miraval
01-05-2022 om 18:31
Mug schreef op 01-05-2022 om 18:05:
ik vind het prima dat hij weg is trouwens hoor, voor de duidelijkheid. Vreselijke man is het. Ik zat er alleen over na te denken wat Watertoren zegt: dat hij dit niet slim heeft aangepakt. Dat klopt wel denk ik.
Eens met laatste.
En dat van een vreselijke man is natuurlijk zo'n zelfde mening als Sylvana een vreselijke vrouw vinden. En dat mag gewoon. Je kunt nu eenmaal ook niet iedereen even leuk en gezellig vinden.
Ook tv programma's hoef je niet allemaal even leuk te vinden. Wat dat betreft is er ook meer dan genoeg keuze in vergelijking tot vroeger waar je alleen Nederland 1 en 2 had.
Mija
01-05-2022 om 19:06
Muurbloem1985 schreef op 01-05-2022 om 16:41:
Ik blijf het raar vinden dat ze tegen hem een onderzoek starten en andere zaken blijven liggen, waarom heeft deze prioriteit?
Omdat dit een heel duidelijk signaal geeft aan heel Nederland dat dit onacceptabel gedrag is. Het is cru als er andere aangiftes voor zouden blijven liggen en toch denk ik dat het zeker maatschappelijk nuttig is dat het OM klip en klaar heeft uitgesproken dat dit onderzoekswaardig is. De uitvlucht ‘het is niet strafbaar dus waarom hebben we het er eigenlijk over?’, is daarmee in ieder geval van tafel. Het OM geeft een grens aan iedereen die nog dacht dat je best zulke ‘grappen’ zou kunnen maken.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit min of meer symbolisch was en dat ze er alleen tijd in stoppen als de betreffende vrouw zich zou melden. In dat geval valt het waarschijnlijk heel erg mee met de verdringing van andere zaken.
Pejeka1
01-05-2022 om 19:26
Mija schreef op 01-05-2022 om 19:06:
[..]
Omdat dit een heel duidelijk signaal geeft aan heel Nederland dat dit onacceptabel gedrag is. Het is cru als er andere aangiftes voor zouden blijven liggen en toch denk ik dat het zeker maatschappelijk nuttig is dat het OM klip en klaar heeft uitgesproken dat dit onderzoekswaardig is. De uitvlucht ‘het is niet strafbaar dus waarom hebben we het er eigenlijk over?’, is daarmee in ieder geval van tafel. Het OM geeft een grens aan iedereen die nog dacht dat je best zulke ‘grappen’ zou kunnen maken.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit min of meer symbolisch was en dat ze er alleen tijd in stoppen als de betreffende vrouw zich zou melden. In dat geval valt het waarschijnlijk heel erg mee met de verdringing van andere zaken.
Als ik die vrouw zou zijn, zou ik denken: ik heb geen zin in die ophef, het is (meer dan) 50 jaar geleden, het is weliswaar een minder mooie herinnering, maar ik zou er geen zin in hebben mijn huidige leven op zijn kop te zetten voor iets dat een halve eeuw geleden is gepasseerd, met het gevaar dat alle actualiteitenrubrieken en tijdschriften ook nog op je duiken om mee te delen in de "onthullingen".
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.