Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

redbulletje schreef op 29-04-2022 om 10:07:

[..]

Fijn dat er toch nog één zender is waar vrijheid van meningsuiting op prijs wordt gesteld tussen al dat brave woke gebabbel.

Dit heeft niets met vrijheid van meningsuiting en woke gebabbel te maken, als je dat nu nog niet begrijpt ga je het nooit snappen denk ik. Of laat WNL, de omroep van notabene de Telegraaf, nu ook al woke gebabbel horen volgens jou? 

Uit alle hoeken wordt dit afgekeurd gelukkig, ik zag net bij Goedemorgen Nederland bij WNL Afshin Ellian, die zich altijd heel sterk tegen de cancelcultuur uitspreekt. Maar hij vond dat hier absoluut geen sprake van cancelcultuur is, omdat het niet om een onwelgevallige mening gaat, maar om het op televisie bekennen van een strafbaar feit, ook al is het 50 jaar geleden en ook al is het niet duidelijk of het waar is, en daar vervolgens ook nog smakelijk om gaan zitten lachen met zijn allen. 

Ook de oud-Telegraafhoofdredacteur die er zat vond dat Derksen gisteren heel verongelijkt zat te doen en de cancel- en wokecultuur de schuld gaf van alles, terwijl hij en zijn vrienden toch echt de enige schuldigen zijn hier. Voor ieder fatsoenlijk mens is dit gewoon onacceptabel. 

Ik heb trouwens onder het fitnessen even OP1 terug gekeken, daar was Steven van Brunswijk en die lijkt als enige wel oprecht spijt te hebben dat hij daar zat te ginnegappen en te lachen om zoiets. 

Ik denk dat hij zich wel kan inleven hoe dit voelt voor veel vrouwen (achteraf weliswaar), omdat hij weet hoe het is als er racistische grappen gemaakt worden en alle omstanders daar om lachen, gieren, brullen. Het kwartje viel alleen een beetje laat, maar ik had wel het idee dat het oprecht was en niet alleen voor de buhne. Maar dat weet je nooit zeker natuurlijk.

Als dronken mensen andere dronken mensen mee naar huis nemen kunnen er dingen gebeuren die je niet zou gedaan hebben in nuchtere toestand. Dat zal anno nu ook nog wel gebeuren in studentenhuizen bijv. 

Mug schreef op 29-04-2022 om 09:56:

[..]

Ik las in Trouw dat JD een contract heeft waarin staat dat hij letterlijk alles mag zeggen. Dus John de Mol kan hem niet eens ontslaan, al zou hij willen.

(en dat wil hij niet, want uiteindelijk draait het om geld en kijkcijfers)

Wel heel bijzonder als dit inderdaad het geval is, Derksen roept nogal eens wat en met zo'n groot podium is dat niet niks.

Maar daarnaast heb ik ook niet het idee dat John de Mol hem zou ontslaan als ie dat wel zou kunnen eerlijk gezegd. Het druipt er aan alle kanten vanaf dat geld belangrijker is dan wat dan ook.

redbulletje schreef op 29-04-2022 om 11:30:

Als dronken mensen andere dronken mensen mee naar huis nemen kunnen er dingen gebeuren die je niet zou gedaan hebben in nuchtere toestand. Dat zal anno nu ook nog wel gebeuren in studentenhuizen bijv.

Ik ben nog nooit verkracht, terwijl ik of een ander onder invloed was. De meeste mensen zijn prima instaat om ook dan niet zulke dingen te doen. En dan nog is dronken zijn van dader of slachtoffer nooit een excuus voor seksueel misbruik. Dronken zijn praat dat NOOIT goed. En als jij dat wel vind, ben je weereens keihard aan het victimblamen.

Maargoed dat jij liever naar de slachtoffers dan naar de daders wijst is oud nieuws.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

29-04-2022 om 11:43

Ik heb vijf jaar in studentenhuizen gewoond met ook mannelijke medebewoners en was minimaal één keer in keer in de week best wel dronken. Nog nooit meegemaakt dat ik wakker werd met een voorwerp in of bij mijn vagina.

Er worden ook anno nu regelmatig vrouwen verkracht en aangerand inderdaad, zowel in dronken als in nuchtere toestand, en ook door studenten ja. Gelukkig ziet een rechter drank niet als excuus en ik ook niet. 

Ik weet vrij zeker dat er bepaalde dingen zijn die ik nooit zal doen, ook niet met drank op. Ik heb toen ik jong was ook dronken dingen gedaan waar ik me nu voor schaam, maar ik heb daarbij geen anderen geschaad, hooguit mezelf en vooral mijn ego. 

Los daarvan: je begrijpt maar niet dat het hier niet om gaat, of probeert bewust de aandacht te verleggen. Het gaat om het lachen om en grappen maken over een verkrachting van een bewusteloze vrouw, door een groep mannen op tv.

[..]

Fijn dat er toch nog één zender is waar vrijheid van meningsuiting op prijs wordt gesteld tussen al dat brave woke gebabbel.

de enige die woke is hier, dat ben jij, door dit dus goed te keuren. Maar het verbaasd me dan ook niets dat jij en nog een paar hier zo reageren. 

MRI

MRI

29-04-2022 om 11:52

Rondstruiner schreef op 29-04-2022 om 11:44:

[..]

Er worden ook anno nu regelmatig vrouwen verkracht en aangerand inderdaad, zowel in dronken als in nuchtere toestand, en ook door studenten ja. Gelukkig ziet een rechter drank niet als excuus en ik ook niet.

[..]

Los daarvan: je begrijpt maar niet dat het hier niet om gaat, of probeert bewust de aandacht te verleggen. Het gaat om het lachen om en grappen maken over een verkrachting van een bewusteloze vrouw, door een groep mannen op tv.

precies

Rondstruiner schreef op 29-04-2022 om 11:15:

Ik heb trouwens onder het fitnessen even OP1 terug gekeken, daar was Steven van Brunswijk en die lijkt als enige wel oprecht spijt te hebben dat hij daar zat te ginnegappen en te lachen om zoiets.

Ik denk dat hij zich wel kan inleven hoe dit voelt voor veel vrouwen (achteraf weliswaar), omdat hij weet hoe het is als er racistische grappen gemaakt worden en alle omstanders daar om lachen, gieren, brullen. Het kwartje viel alleen een beetje laat, maar ik had wel het idee dat het oprecht was en niet alleen voor de buhne. Maar dat weet je nooit zeker natuurlijk.

Dat vind ik fijn om te horen, Steven is een leuke vent.

Betere reactie dan die van van der Gijp, die gisteren zat te beweren dat hij zo'n beetje half Nederland had gebeld, vrienden, collega's en advocaten, en dat er helemaal niemand tussen zat die ook maar iets begreep van de ophef, echt helemaal niemand! Ook advocaten niet hè, echt niemand. Want het was toch overduidelijk dat het een stom verhaal en helemaal niet waar was. Hij zat het zelfs nog te ridiculiseren met die opmerking over die honkbalknuppel! 

Volgens mij kan dat hele VI hem niks schelen, maar die muziekdingen die hem nu allemaal afgepakt worden, dat zal wel zeer doen. Ach, zijn ego was al jaren te groot, misschien dat hij nu leert dat ook hij niet zomaar alles kan zeggen en doen zonder dat mensen daar iets van vinden. Ik ben alleen bang dat hij daarvoor niet voldoende zelfreflectie heeft.

MRI

MRI

29-04-2022 om 13:00

vertelsel schreef op 29-04-2022 om 12:11:

Volgens mij kan dat hele VI hem niks schelen, maar die muziekdingen die hem nu allemaal afgepakt worden, dat zal wel zeer doen. Ach, zijn ego was al jaren te groot, misschien dat hij nu leert dat ook hij niet zomaar alles kan zeggen en doen zonder dat mensen daar iets van vinden. Ik ben alleen bang dat hij daarvoor niet voldoende zelfreflectie heeft.

sterker nog: ik kan me zo voorstellen dat hij thuis helemaal geen seksist is maar op tv seksisme gebruikt om stoer te doen tegenover zijn maten en de grote bulk mannen (en vrouwen die hen steunen) ten dienste te zijn.  "'"JOhan durft ten minste politiek incorrect te zijn' hoor je dan. 

Niet dat dat het beter maakt natuurlijk dat is gewoon Machiavellistische manipulatie

Overigens een mechanisme dat veel mannenbroederschapppen vertonen: male bonding door anderen af te vernederen. Ja het gaat om macht, niet eens om seksualiteit. Daarom is het aanhalen van de vrije jaren zestig ook zo'n misvatting. 

MRI schreef op 29-04-2022 om 13:00:

[..]

sterker nog: ik kan me zo voorstellen dat hij thuis helemaal geen seksist is maar op tv seksisme gebruikt om stoer te doen tegenover zijn maten en de grote bulk mannen (en vrouwen die hen steunen) ten dienste te zijn. "'"JOhan durft ten minste politiek incorrect te zijn' hoor je dan.

Niet dat dat het beter maakt natuurlijk dat is gewoon Machiavellistische manipulatie

Overigens een mechanisme dat veel mannenbroederschapppen vertonen: male bonding door anderen af te vernederen. Ja het gaat om macht, niet eens om seksualiteit. Daarom is het aanhalen van de vrije jaren zestig ook zo'n misvatting.

Dit is een beetje als echt op een gemene manier roddelen onder vrouwen denk ik.

Ja, dat zal zo zijn. En dan ga je alsnog geen grappen maken over het met je dronken kop een kaars in een bewusteloze vrouw steken. 

Als je dronken bent, gebeuren er wel meer dingen die niet zouden moeten gebeuren. Je gaat ook niet ginnegappen dat je iemand hebt doodgereden onder invloed. Of vind je dat ook normaal?

[..]

Ja, daarom lieten ze Yesim Candan aan de bar ook zo netjes uitpraten. En verdedigen ze haar nu ze al die drek over zich heen krijgt. Vrijheid van meningsuiting mijn r**t. Hou toch op Redbulletje met die hoogdravende flauwekul. Geloof je het echt zelf? Je hoeft alleen maar te kijken en luisteren om te zien dat deze mensen alleen voor zichzelf vrijheid van meningsuiting opeisen en die vervolgens gebruiken om anderen af te zeiken en de mond te snoeren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.