Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
zakchips
29-04-2022 om 09:48
Ik vind het ook misselijkmakend dat Talpa/John de Mol dus zo rot blijkt te zijn dat ze overal mee weg komen. Bij het schandaal rondom The Voice was er nog een poging tot damage control, maar inmiddels blijkt toch wel dat het John allemaal een worst zal wezen...
GlamorousGuanaco18
29-04-2022 om 09:55
Dat van het OM had van mij ook niet gehoeven. Maar aangezien het nu zonneklaar is dat veel mensen zijn gedrag niet zien als grensoverschrijdend, is het misschien goed dat het OM een signaal afgeeft. Maar ik heb er ook wel moeite mee vanwege de enorme achterstand die er nu al is bij zedenzaken.
LostJellyfish83
29-04-2022 om 09:56
zakchips schreef op 29-04-2022 om 09:48:
Ik vind het ook misselijkmakend dat Talpa/John de Mol dus zo rot blijkt te zijn dat ze overal mee weg komen. Bij het schandaal rondom The Voice was er nog een poging tot damage control, maar inmiddels blijkt toch wel dat het John allemaal een worst zal wezen...
Ik las in Trouw dat JD een contract heeft waarin staat dat hij letterlijk alles mag zeggen. Dus John de Mol kan hem niet eens ontslaan, al zou hij willen.
(en dat wil hij niet, want uiteindelijk draait het om geld en kijkcijfers)
redbulletje
29-04-2022 om 10:05
watertoren schreef op 29-04-2022 om 09:37:
[..]
Ze zei ook dat ze het schandalig vind van het OM om zich bezig te houden met een zaak van 50 jaar geleden en dat recente slachtoffers van verkrachting nu weer langer moeten wachten. Ik zou zelf ook woest zijn als ik onlangs verkracht zou zijn en mijn zaak weer onderop de stapel komt te liggen.
Ja dat las ik net ook. Waar zit 't verstand bij het OM? Dat is echt geen betrouwbare instantie gezien de vele rare partijdige keuzes die ze maken. Ze gaan nu volledig mee in de waan van de dag terwijl ze urgente zaken op de plank laten liggen.
redbulletje
29-04-2022 om 10:07
Mug schreef op 29-04-2022 om 09:56:
[..]
Ik las in Trouw dat JD een contract heeft waarin staat dat hij letterlijk alles mag zeggen. Dus John de Mol kan hem niet eens ontslaan, al zou hij willen.
(en dat wil hij niet, want uiteindelijk draait het om geld en kijkcijfers)
Fijn dat er toch nog één zender is waar vrijheid van meningsuiting op prijs wordt gesteld tussen al dat brave woke gebabbel.
LostJellyfish83
29-04-2022 om 10:09
Talpa-topman Paul Römer: ‘Ik ga Derksen niet overhalen om te blijven’
https://www.ad.nl/show/talpa-topman-paul-romer-ik-ga-derksen-niet-overhalen-om-te-blijven~a05ba0a8/
Hij zegt toch wel dat Derksen echt stopt. Eerst zien, dan geloven.
LostJellyfish83
29-04-2022 om 10:11
redbulletje schreef op 29-04-2022 om 10:07:
[..]
Fijn dat er toch nog één zender is waar vrijheid van meningsuiting op prijs wordt gesteld tussen al dat brave woke gebabbel.
Ik vind dit dus echt helemaal niets met vrijheid van meningsuiting te maken hebben.
Lollypopje
29-04-2022 om 10:11
Als je braaf en woke bent, omdat je verkrachting en het lachen daar om afkeurt, dan draag ik die labels als een eretitel.
LostJellyfish83
29-04-2022 om 10:12
Lollypopje schreef op 29-04-2022 om 10:11:
Als je braaf en woke bent, omdat je verkrachting en het lachen daar om afkeurt, dan draag ik die labels als een eretitel.
Nou dat! Kom op zeg
Lollypopje
29-04-2022 om 10:14
Mug schreef op 29-04-2022 om 10:11:
[..]
Ik vind dit dus echt helemaal niets net vrijheid van meningsuiting te maken hebben.
Als ze zo voor vrijheid van meningsuiting waren, dan zouden ook de tegenstanders hun mening moeten kunnen uiten zonder bedreigd of "gecancled" te worden. Maar vrijheid van meningsuiting betekent bij die groepen vooral dat ze zelf moeten kunnen zeggen wat ze willen, zonder daarbij rekening te houden met anderen. Die ander die daarvan het slachtoffer is die moet maar zwijgen, want dan heb je geen humor en kun je niks hebben.
Lollypopje
29-04-2022 om 10:19
Mug schreef op 29-04-2022 om 10:09:
Talpa-topman Paul Römer: ‘Ik ga Derksen niet overhalen om te blijven’
https://www.ad.nl/show/talpa-topman-paul-romer-ik-ga-derksen-niet-overhalen-om-te-blijven~a05ba0a8/
Hij zegt toch wel dat Derksen echt stopt. Eerst zien, dan geloven.
,,Mijn indruk is dat Johan weldegelijk het boetekleed heeft aangetrokken
Welk boetekleed? Die heeft duidelijk een andere interpretatie van dat begrip dan ik.
Er is volgens hem een grens tussen het geven van een mening en het op tv bekennen van een misdrijf. ,,Los van de nuance die later kwam. Dat daar aan tafel niet adequaat op gereageerd is, dan ga je een grens over. Dat kan in deze tijd echt niet.”
Maar behalve dat hij hem niet overhaalt om te blijven, zijn er dus geen consequenties, van het over gaan van die grens. Want ik betwijfel ernstig of als Johan toch wil blijven, dat zij daar iets tegen doen. Terwijl die zich niet aan de afspraak heeft gehouden om excuses aan te bieden (niet dat die die had gemeend natuurlijk)
Ik vind het dus maar slappe hap.
Athan
29-04-2022 om 10:20
Het gaat niet eens om vrijheid van meningsuiting, maar om vrijheid van verkrachten. Het was geen mening van die eikel, maar een waargebeurd verhaal. (Althans, zo bracht hij het.)
Best handig om te weten dat RB dus vóór de vrijheid van verkrachting is. Scheelt weer een hoop moeite in volgende discussies.
LostJellyfish83
29-04-2022 om 10:22
Lollypopje schreef op 29-04-2022 om 10:19:
[..]
,,Mijn indruk is dat Johan weldegelijk het boetekleed heeft aangetrokken
Welk boetekleed? Die heeft duidelijk een andere interpretatie van dat begrip dan ik.
Er is volgens hem een grens tussen het geven van een mening en het op tv bekennen van een misdrijf. ,,Los van de nuance die later kwam. Dat daar aan tafel niet adequaat op gereageerd is, dan ga je een grens over. Dat kan in deze tijd echt niet.”
Maar behalve dat hij hem niet overhaalt om te blijven, zijn er dus geen consequenties, van het over gaan van die grens. Want ik betwijfel ernstig of als Johan toch wil blijven, dat zij daar iets tegen doen. Terwijl die zich niet aan de afspraak heeft gehouden om excuses aan te bieden (niet dat die die had gemeend natuurlijk)
Ik vind het dus maar slappe hap.
Dat boetekleed heb ik ook duidelijk niet gezien. Alleen maar een hoop gejank over 'de cancelcultuur en er is geen plaats meer voor mij' boehoe, huiliehuilie.
Het is zeker slappe hap, Talpa doet er verder niks mee. Had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd.
Lollypopje
29-04-2022 om 10:26
Athan schreef op 29-04-2022 om 10:20:
Het gaat niet eens om vrijheid van meningsuiting, maar om vrijheid van verkrachten. Het was geen mening van die eikel, maar een waargebeurd verhaal. (Althans, zo bracht hij het.)
Best handig om te weten dat RB dus vóór de vrijheid van verkrachting is. Scheelt weer een hoop moeite in volgende discussies.
Jep, want verkrachting is blijkbaar super lollig.
Ik vind het trouwens bizar dat dit normaal wordt gevonden, door sommigen, omdat ze dronken waren. Ik kom weleens op privéfeestjes waar mensen seks hebben en wat wordt gebruikt (een deel enkel alcohol, een deel wat anders). Nog nooit heeft iemand daar zonder consent aan me gezeten. Nog nooit heeft iemand onder invloed bedacht dat het lollig was om iets in me te stoppen terwijl ik sliep. Ik ben denk ik in de afgelopen 7 jaar 10x naar zo'n feestje geweest en nog nooit heb ik iets meegemaakt dat ook maar in de buurt kwam van dit gedrag. En als iemand dat wel had gedaan, was die per direct de deur uit gezet. Want ook onder invloed van wat dan ook is dit geen normaal gedrag en is dit ook niet lollig.
Lollypopje
29-04-2022 om 10:27
Mug schreef op 29-04-2022 om 10:22:
[..]
Dat boetekleed heb ik ook duidelijk niet gezien. Alleen maar een hoop gejank over 'de cancelcultuur en er is geen plaats meer voor mij' boehoe, huiliehuilie.
Het is zeker slappe hap, Talpa doet er verder niks mee. Had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd.
Neuh ik ook niet. Na het schandaal rond TVOH was wel duidelijk waar hun prioriteiten liggen en dat is bij geld. Niet bij mensen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.