Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Friezinnetje
29-04-2022 om 08:46
hij snapt het echt niet. Zegt dan ook nog: Ja ik heb die kut-opmerking gemaakt het is mijn schuld. En ohohoh wat is het raar allemaal dat men zo reageert. Maar geen excuus, en nog steeds niet zeker of ie echt op houdt. Ik denk het niet...
Moxxie
29-04-2022 om 08:53
En dat terwijl Yesim Candan, die woensdag aanschoof bij VI en op een heel beleefde en rustige manier uitlegde wat er mis was met wat er gebeurd is, de volgende dag dreigberichten ontving.
Dreiging uit de hoek die vindt dat je wel om verkrachting mag lachen dus, maar tegelijk janken dat je niks meer mag zeggen.
redbulletje
29-04-2022 om 08:56
Las deze comment van Helen van Royen en eerlijk gezegd ben ik 't daar wel mee eens:
Heleen van Royen denkt dat we er niet te zwaar aan moeten tillen. Zij zegt over het slachtoffer: “Ik hoop dat ze er toen en nu nog steeds om kan lachen. Het is net The Hangover. Ontwaken na een wilde nacht: comazuipen met voetballers, ze mee naar huis nemen en over ze heen kotsen en daarna het spoor bijster zijn. En hoe komt die kaars nou daar?
redbulletje
29-04-2022 om 08:58
En dit over de waan van de dag bij het OM: https://www.briefjevanjan.nl/
GlamorousGuanaco18
29-04-2022 om 09:00
Libertine schreef op 29-04-2022 om 04:35:
Veel dank voor je toelichting. Ik kan het niet helemaal zo zien, maar het gaat denk ik te off topic om dit nu verder te bediscussiëren. Misschien ooit in een ander topic.
Lollypopje
29-04-2022 om 09:00
Friezinnetje schreef op 29-04-2022 om 08:46:
hij snapt het echt niet. Zegt dan ook nog: Ja ik heb die kut-opmerking gemaakt het is mijn schuld. En ohohoh wat is het raar allemaal dat men zo reageert. Maar geen excuus, en nog steeds niet zeker of ie echt op houdt. Ik denk het niet...
Als hij niet stopt, hoop ik dat John de Mol nu eindelijk eens lef heeft en de stekker er uit trekt.
Moxxie schreef op 29-04-2022 om 08:53:
En dat terwijl Yesim Candan, die woensdag aanschoof bij VI en op een heel beleefde en rustige manier uitlegde wat er mis was met wat er gebeurd is, de volgende dag dreigberichten ontving.
Dreiging uit de hoek die vindt dat je wel om verkrachting mag lachen dus, maar tegelijk janken dat je niks meer mag zeggen.
Walgelijk gewoon. Hun "strijdt" voor vrijheid van mijn meningsuiting is wel erg selectief. Alleen zij mogen alles kunnen zeggen. Mag dat niet, is het "cancelculture", maar uiteraard is er niks mis mee als zij iemand willen cancelen doormiddel van bedreigingen
Die fans zijn nog erger dan dat stelletje respectloze idioten aan tafel.
GlamorousGuanaco18
29-04-2022 om 09:02
Lollypopje schreef op 29-04-2022 om 07:18:
[..]
Als je de reacties op facebook leest, zijn het niet eens enkel mannen. Maar ook vrouwelijke fans die het allemaap belachelijk en onzin vinden. En hoewel dat me niet meer zou moeten verbazen, vind ik dat dus nog triester 😒
Dat valt mij ook op. Ik keek op de Facebook van RTV Drenthe, Derksen heeft daar een radioprogramma. De comments daar! Ook van vrouwen! Niet te geloven hoe weinig zelfrespect je dan moet hebben.
Lollypopje
29-04-2022 om 09:03
redbulletje schreef op 29-04-2022 om 08:56:
Las deze comment van Helen van Royen en eerlijk gezegd ben ik 't daar wel mee eens:
Heleen van Royen denkt dat we er niet te zwaar aan moeten tillen. Zij zegt over het slachtoffer: “Ik hoop dat ze er toen en nu nog steeds om kan lachen. Het is net The Hangover. Ontwaken na een wilde nacht: comazuipen met voetballers, ze mee naar huis nemen en over ze heen kotsen en daarna het spoor bijster zijn. En hoe komt die kaars nou daar?
Dat zij en jij het super lollig hadden gevonden om in dronken toestand verkracht te worden met een kaars, mogen jullie van mij vinden. Maar dat betekent niet dat dit gedrag is dat we moeten willen of normaal moeten vinden. Want je weet nu eenmaal niet van te voren of die vrouw die je verkracht dat net zo lollig vind als jullie.
rionyriony
29-04-2022 om 09:04
Die man is kennelijk bij een bepaald soort mannen zó populair dat hij met zijn "humor" waar hij kennelijk erg trots op was de blits dacht te maken. Typisch verschijnsel dat populaire personen denken dat ze met álles weg kunnen komen: ze moeten steeds verder gaan om hun toehoorders nog te prikkelen en nu heeft hij zijn hand overspeeld.
Friezinnetje
29-04-2022 om 09:06
tja, of zouden we Heleen van Royen serieus moeten nemen.
En ook zij doet net of het normaal is, of ontwaakt half nederland na een comazuipende avond met voetballers. Haar norm is niet de algemene norm.
GlamorousGuanaco18
29-04-2022 om 09:06
Voorbeeld van zo’n reactie:
“Hij heeft het niet verkloot voor zichzelf, hij onderschatte het aantal zielige kneusjes in ons land.
Maar goed dat we met dit volk niet in de jaren 40 zaten, was de Anschluss een kwestie van uren geweest.”
Mensen zijn echt niet goed snik. Zo blij met mijn bubbel met normale mensen.
EnchantingChamois89
29-04-2022 om 09:08
Niet stoppen?
Gisteren was er toch zo’n poeh-ha fanfare dat Nederland klaar met hem was omdat hij Nederland niet meer begreep ofzo? 😕
Muurbloem1985
29-04-2022 om 09:12
Derksen gaat echt niet stoppen, had die het ook over toen die ruzie had met Genee maar kwam toch weer aan tafel zitten, zal die nu ook doen.
rionyriony
29-04-2022 om 09:21
Muurbloem1985 schreef op 29-04-2022 om 09:12:
Derksen gaat echt niet stoppen, had die het ook over toen die ruzie had met Genee maar kwam toch weer aan tafel zitten, zal die nu ook doen.
Het zou gewoon het einde van zijn contract moet betekenen. Maar er spelen andere overwegingen: kijkcijfers en daar moet alles voor wijken. Onder het mom van de dialoog die zou moeten losbarsten.
watertoren
29-04-2022 om 09:37
Ze zei ook dat ze het schandalig vind van het OM om zich bezig te houden met een zaak van 50 jaar geleden en dat recente slachtoffers van verkrachting nu weer langer moeten wachten. Ik zou zelf ook woest zijn als ik onlangs verkracht zou zijn en mijn zaak weer onderop de stapel komt te liggen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.