Eten Eten

Eten

Wat vind jij wel lekker, wat de meeste mensen niet lekker vinden?

Tegenhanger van de vraag van de dag:
Wat vind jij wel lekker, waar de meeste mensen niet van houden?

Marmite. Liefst op een cracker met kaas. 

Ginevra schreef op 10-11-2022 om 17:02:

[..]

Veel mensen kennen het niet of eten het nooit omdat ze niet weten wat ze er mee moeten (ik vind ze heerlijk, maar ze hebben wel heftige bijwerkingen op mijn buik dus ik eet ze niet vaak).

Ah ja, dat kan ik wel volgen want het is ook maar omdat het in ons hippiedippiebio groentepakket zat dat ik het nu ken. 

Dutchgirly schreef op 10-11-2022 om 16:36:

Ik lees nu al meerdere keren kruudmoes, ik heb hier nog nooit van gehoord. Is het een aanrader om eens proberen te maken? Zo ja, heeft iemand een lekker recept?

https://www.nederlands-dis.nl/dis/hoofdgerecht/kruudmoes-gelderlandoverijssel/

https://www.zelfmaakrecepten.nl/kruudmoes-zelf-maken/

Twee recepten, niet uit eigen ervaring omdat ik het zelf echt niet lekker vind. 
Ja, ik heb het gegeten want mijn vader vind dit lekker zowel warm/koud.
Hij haalt het vaak bij de slager dat lijkt nog het meest op het recept met de rookworst, zie tweede link.

Malibu2 schreef op 10-11-2022 om 10:28:

Vlees met vetrandjes, mosselen en veel soorten orgaanvlees.

Dit mag ik ook graag eten.

Thuis maakte mijn moeder altijd pap (van rauwe melk) als toetje. Het velletje van de pap vond ik altijd het lekkerst. Ik weet dat veel mensen dat niet lekker vinden.

masatu schreef op 10-11-2022 om 16:28:

[..]

Ik ook! Tijdens het snijden van de groenten alvast een ongekookt stukje brocoli, bloemkool, paprika, champignon of worteltjes wegsnacken, heerlijk. En inderdaad de garnering opeten.

Vroeger werd ik altijd 'konijntje' genoemd als ik in een (buffet)restaurant weer eens de garnering aan het opeten was.

Spruitjes vind ik trouwens ook lekker.

Ik was het konijn in ons gezin . Vooral bladgroente en kolen lustte ik niet gekookt, maar wel rauw. Rauwe andijvie, snijbiet, kool, spinazie enz. enz. Ook nu eet ik nog veel rauw, inderdaad vaak tijdens het snijden van de groente. Garnering mag ik ook graag eten.

Tuinplant schreef op 10-11-2022 om 17:29:

[..]

Dit mag ik ook graag eten.

Thuis maakte mijn moeder altijd pap (van rauwe melk) als toetje. Het velletje van de pap vond ik altijd het lekkerst. Ik weet dat veel mensen dat niet lekker vinden.

Oh ja, dat velletje bij warme griesmeelpap vond ik ook altijd lekker, terwijl ik het op melk niet lekker vond.

bami met heel veel ketchup er doorheen 

In mijn pre-vegantijdperk vond ik poedermelk in de koffie altijd heerlijk. Veel lekkerder dan koffiemelk of gewone melk. 

Tickel schreef op 10-11-2022 om 16:44:

[..]

Veel mensen vinden het naar zeep smaken.

Dat weet ik, maar of dat dan 'de meeste' mensen zijn? volgens mij houden heel veel mensen ook wel van koriander. 

Nog een paar die misschien wel gek zijn: bevroren brood (met boter en hagelslag), en havermoutpap met water in plaats van melk. Dus alleen havermout en water. 

Oja, en van die kleffe driehoekige boterhammen in een plastic pakje. Ik snap het zelf ook niet, maar ik hou ervan. 

Bloedworst al genoemd? 

kippedijfilet

Friezinnetje schreef op 10-11-2022 om 19:19:

kippedijfilet

Dat is heerlijk! 

Een vraag voor de mensen die de garnering op het bord ook opeten: ben je daar niet vies van? Een vriendin van mij heeft vroeger als serveerster gewerkt in een Chinees/Indisch restaurant. Er werden daar kunstweken gemaakt uit wortel maar dat was echt garnering. Die kwamen later weer bij een ander op het bord. 

Mijn favoriete groente is champignons.
Schorseneren eet ik zowat elke maand, maar wel uit bokaal.

Mosselen, oesters, kreeft, ... maak je mij ook happy mee. En onlangs zelfs aan de escargots gegaan.

Man vertikt hier overigens - dus ik moet het hier thuis niet meer maken - maar ik vind spinazie-puree ook heerlijk.

watertoren schreef op 10-11-2022 om 19:25:

[..]

Dat is heerlijk!

Een vraag voor de mensen die de garnering op het bord ook opeten: ben je daar niet vies van? Een vriendin van mij heeft vroeger als serveerster gewerkt in een Chinees/Indisch restaurant. Er werden daar kunstweken gemaakt uit wortel maar dat was echt garnering. Die kwamen later weer bij een ander op het bord.

Nooit over nagedacht dat ze dat 2 keer gebruiken.

Als het om wortel of tomaten ofzo gaat eet ik het dus ook op. Steekt er witte kool of biet tussen laat ik het liggen of pluk de dingen er tussenuit die ik wel eet.

Ik ben ook het type dat het schijfje sinaasappel of citroen uit de frisdrank vist en mee opeet. En al het fruit uit de sangria opsmikkelt.

watertoren schreef op 10-11-2022 om 19:25:

[..]

Dat is heerlijk!

Hu, de garnering is over het algemeen toch altijd eetbaar en als men het niet eet, wordt het weggegooid. Ik eet het trouwens alleen bij familiaire gelegenheden of feestjes. Nooit zo in restaurant oid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.