Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Oei Moosey, dat klinkt afgeragd. Maar, veel belangrijker, hebben jullie het fijn gehad?

Wij eten vanavond pitabroodjes falafel met homemade tzatziki en verschillende soorten rauwkost en vulling.

Welkom terug Moos!
Ik denk dat wij vanavond falafel ( niet zelf gemaakt maar van garden gourmet) eten met in elk geval komkommersalade erbij. En een saus van opgeklopte cottage cheese met siracha denk ik.

Welkom terug Moos! Klinkt niet best, jullie terugreis. Hopelijk zijn jullie snel van de jetlag af. 

Gisteren werd er lasagne voor ons gemaakt. Vandaag moet ik nog bedenken,  ik heb niet veel inspiratie.  Ik denk een pasta pesto. 

Welkom terug Moos! Hopelijk was de terugreis niet exemplarisch voor de volledige reis.

Ik maak vanavond een wokgerecht van spitskool (en ui, knoflook) met rijst en ik wil het met iets van kerrie en djinten gaan kruiden. Ik heb ergens onderin de koelkast nog vergeten koriander liggen, even kijken of dat al snotterig is, zo niet kan dat er ook door. Gehaktballetjes ernaast. 

Oh en ik ga straks een uitgebreide sandwich maken voor man en mijzelf, dat is lang geleden. Net al eitjes gekookt. Zoon is al naar de opvang, ik heb de voortuin en stoep bladvrij gemaakt, het weekmenu voor volgende week bedacht en de boodschappen besteld. Man ligt nog in bed. Verschil moet er zijn. 

Welkom terug , Moos!  Ik ben langzaam kook moe: ben zo aan een oven gewend... Dus vanavond maar friet uit de frituur, en kip uit de airfryer...We snakken hier naar quiches, en lasagne...maar geduld is een.....

Wij eten nasi met alle trimmings: gebakken eitje, satésaus, seroendeng, gebakken uitjes, kroepoek, augurk. 

Mijn vaatwasser is gefikst, hoera! Gelukkig deed mijn oven nog wel dienst. Vandaag wordt het kipfilethaasjes en ovengeroosterde groenten want lekker makkelijk. Met hartige kwark. 

yette

yette

23-10-2024 om 16:35 Topicstarter

Hé Moos! 

Het is woensdag - kind 3 is aan de beurt. We krijgen knoflooktomaten* met fussili tricolore. Dat kiezen ze ook 9 van de 10 keer als er een jarig is. Feest dus

* Uithollen. Vullen met knoflook, geitenkaas & kruiden. In een ovenschaal met plakjes ontbijtspek op de bodem zetten. In de oven schuiven. 

hier pasta met bolognesesaus. 

Haha Yette, de receptvragers maar even voorgebleven vandaag

Nee hoor, de terugreis was zeker niet exemplarisch, we hadden een geweldige tijd. Zowel met gezellige en lieve familie als met z’n tweetjes op roadtrip. Wat een fantastisch mooi land.  En zo weinig mensen! En hoeveel dichter die mensen (uitgezonderd van de stedelingen natuurlijk) bij de natuur leven dan wij. Ik heb toch altijd het gevoel dat ik eigenlijk op zo’n soort plek had moeten wonen. Maar ook weer niet zo sterk dat ik emigratie zou gaan overwegen hoor.
We zijn stiekem al een beetje plannen aan het maken om nog ns terug te gaan..

Sterkte aan iedereen met kapotte keukenapparatuur!

Ik denk dat ik nog wat bonen bij het restje burritovulling van gister doe en er pittige bonensoep van maak. Met knapperig getoaste tortilla erbij. Ergens in Canada hadden we tortillasoup, die stond als pittig op de kaart en nou, dat was ie ook. Maar echt superlekker. Die ga ik trachten te benaderen. 

Goed om te lezen dat jullie genoten hebben Moos! 

Ik moet de knoflooktomaten van yette echt een keer gaan maken (denk ik elke keer als ik het lees, nog steeds niet gedaan)

Wij aten rode kool met een runderworstje en aardappelkroketjes. 

Vanavond word het kippedijen, met tagliatelle... maak er een snel sausje bij.  En salade.

Donderdag dus eet op het werk. Gerookte kip net komkommer en bakje yoghurt na.
Man heeft door hem gemaakte chili con carne met rijst uit de diepvries.

Ik ga mac n cheese uit de oven maken, met voor de kleur wat tomaatjes erdoor. Sperziebonen ernaast. 

Wij eten kipkerrie met paprika en sperziebonen erdoor. Rijst erbij en zure komkommers. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.