Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik zeg niks Yette 
Steppegras klinkt echt heel erg vorige eeuw haha, klinkt wel goed verder je etentje!

Gisteren een heerlijke Napolitaanse pizza gegeten, met champignons,  ham, artisjok en olijven.

Vanavond wordt het risotto met wat groene groenten en een stukje zalm erbij. 

Man had laatst een brood gebakken wat mislukt was, weggooien vonden we zonde dus we hebben het in stukken in de diepvries gedaan. Nu heb ik het eruit gehaald en maak ik er straks een soort pizza-snacks van. Pesto en kaas erop en in de oven afbakken. We hadden laatst al een paar stukjes getest of het te eten was.
Verder maak ik een grote pan groentesoep met gehakt.

yette

yette

20-10-2024 om 12:51 Topicstarter

MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-10-2024 om 12:28:

Ik zeg niks Yette
Steppegras klinkt echt heel erg vorige eeuw haha, klinkt wel goed verder je etentje!

Gisteren een heerlijke Napolitaanse pizza gegeten, met champignons, ham, artisjok en olijven.

Vanavond wordt het risotto met wat groene groenten en een stukje zalm erbij.

Vorige eeuw? Ik kende het niet! 

shoestring-fries-2-of-8-edited.jpg

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Steppegras

nogmaals nasi met gamba's erdoor. 

Ik heb het ook nog nooit gegeten maar kende het wel van naam. Volgens mij was het in de jaren 90 heel populair net over de grens in België.

Steppegras is toch heel dunne friet? 

Ik ga een soort ovenschotel maken van gehakt, broccoli, tortellini met kaas gevuld en dan tomatensaus en kaas erbij. Pasta en broccoli mogen in de oven garen, dus minder werk voor mij!

yette

yette

20-10-2024 om 16:58 Topicstarter

Klopt, Afrodite. Ik had er zelf nooit van gehoord. 

wij eten pompoenlasagna met een salade van spinazie, gepofte tomaatjes, knoflookolijven, komkommer en rode uit met vinaigrette

Steppe(n?)gras, wat grappig. Ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor!
Gisteravond had ik een prachtig stuk faux filet, vergelijkbaar met entrecôte. Gezien de deplorabele staat van de tournedos hier (en dat voor een land als Frankrijk!) heb ik me voorgenomen om daar voorlopig vanaf te zien en lekker aan dit soort vlees vast te houden. Maar nu, wat erbij? Misschien iets van gratin dauphinoise, maar een beetje weinig vlees. Nog even denken.

Oh, ik ben eruit! Gewoon slakken vooraf met overgebleven stokbrood (we waren vandaag op zo'n Franse seizoensmarkt waar het wemelde van tractoren, slakken, kastanjes en appels, onder andere, je blijft je ogen uitkijken). Daarna hoef ik niet veel meer, beetje sla is genoeg, dus echtgenoot kan aan  de biefstuk. Komt goed! Soms is het leven hier best apart, zelfs nog na 2,5 jaar. Volgende week op bomenjacht op de jaarlijkse 'foire'.

Nou dat mislukte brood was nog lekker zo met pesto en geraspte kaas uit de oven maar ja met kaas maak je veel lekker natuurlijk 

Wij eten vanavond red roast pork, met rijst en iig de halve Chinese kool die er nog ligt van dit weekend. Verder gaat lief nog wat leuke groente scoren in de winkel vandaag. Zal wel goedkomen.

Wij gaan vanavond eten bij een eetcafé in de buurt. Even kijken hoe dat gaat met zoon, laten we simpel beginnen (en niet te duur, mocht het geen succes zijn waardoor we snel weg moeten). Ik had gezien dat ze kaasfondue op de kaart hebben. Ik mag dat niet meer maken van man, hij vond mijn variant (iets uitgeschoten met de wijn) te heftig. Geen herkansing blijkbaar... Komt wel als zoon wat ouder is, dan uiteraard zonder wijn. Ik gok dat man vanavond de hamburger bestelt 

Ik heb nog soep van gisteren en tomaten en bacon dus ik maak daar een omelet bij denk ik.

Zaterdag maakte ik pulled pork. Die was erg goed gelukt en kwam op volkoren broodjes. We aten er cole slaw bij en gemengde sla. Gisteren werd het farfalle met een koelkastrestjessaus (rode paprika, kerstomaatjes, broccoli, ui - en natuurlijk knof en een pepertje - en een fles tomatencoulis). Geraspte kaas erover. En ik bakte van K&K deeg een kiwi taart met geraspte donkere chocola.

Vandaag restjes van het WE. Hoef ik een keer niet na te denken over het eten.

En hiep hiep hoera, morgen wordt een nieuw fornuis/oven geleverd. Oude hangt met ijzerdraad/plakband aan elkaar. Als je de oven wil opendoen, heb je het handvat in je hand en de temperatuurknop is geen knop meer en moet met een tang op de (geschatte) juiste temperatuur gedraaid worden. Het werd dus tijd (het ding is ook wel 25+ jaar oud). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.