Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

04-10-2024 om 09:53 Topicstarter

Gisteren succesvol creatief geweest met een bakje zelfgemaakte korma paneer uit de vriezer. Heb er wat extra gebakken rode ui doorgedaan en er (voorgegrillde) courgette-schuitjes mee gevuld die vervolgens weer de oven ingingen - met wat amandelsnippers erover. Zag er mooi uit en was erg smakelijk. Rijst en naan erbij. 

Vandaag lasagne tricolore. Als ik nog een beetje wakker word. Ben om een of andere reden zó moe dat ik overweeg weer in bed te kruipen. Zal de herfst wel zijn? 

Je schuitjes klinken lekker, yette!

Fijne dag, teigera!

Wij aten gisteren hot dogs with all the trimmings, gestoomde romanesco, cole slaw, gemengde sla.

Voor vanavond weet ik het nog niet. Het ligt er een beetje aan wie er meeëet. Ik heb twee opties: pasta met spinazie, spekjes, ricotta, kerstomaatjes of een AVGtje met gegrilde kalkoenfilet, aardappelkroketten, gewokte sperziebonen met kerstomaatjes.

ik heb een verse pizza meegenomen bij de Jumbo uit de aanbiedingenbak. En dat is wel makkelijk want weet niet precies hoe laat ik thuis ben vanavond. 

Ik heb in elk geval paksoi en bosui  en nog een halve bloemkool en een nieuwe pot crispy chili olie dus het wordt iets Aziatisch. Heb eigenlijk wel zin in een pan soep, daar kan dat allemaal in. Met kip en noedels bijvoorbeeld . Maar wil er nog iets bij want man zegt altijd “ alleen soep is geen avondeten “ hoe  gevuld die soep ook is . En als ik nou een grote pan soep maak hebben we morgen ook nog want ik moet morgen werken en man moet het eea bij zijn ouders gaan doen.

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik nog wat rijstvellen heb daar kan ik wel van die crispy Rice pancakes mee maken.

Gelukkig heb ik tegenwoordig en makkelijke vent qua eten. Gisteren waren we de hele dag in Essen waar hij eten kon scoren (we waren op twee VIP parties einde dag) en ik mijn meeneem-eten at. Dat is dan een beetje karig volgens de man van Dolfje, maar ik leef nog. Ik had een thermos soep met oa linzen en vis erdoor en zadencrackers en later een salade met peer, blauwaderkaas, pecannoten, druiven, bleekselderij. 

We aten vandaag als brunch een ovenomelet met spinazie, restje blauwaderkaas, restje linzen, gehalveerde kerstomaten en kalkoen spekjes.

Vandaag maak ik hachee en dat eten we met rode kool met gekaramelliseerde peer en koffie. Ik maak veel hachee, die komt nog wel een keer terug deze week. De kool gaat naar verwachting wel op. 

Ik maak spruitjesstamppot met stoofvlees. Tenminste, ik hoop dat ik het reguliere stoofvlees heb ontdooid en niet de rendang... 

Er staan burritos in de oven met chilibonen, mais, rode paprika, champignons en lekker veel guacamole

We eten straks,ca 20 uur, wild fondue....Met vers vlees van de buren.....Dit jaar moten er 55 herten ,wildzwijnen etc  geschoten  worden, omdat er echt veel te zijn. Vanavond komt de jager met zijn vrouw...
Er komt nog een tomaten mascarpone soep vooraf,en als toetje heb ik een appeltaart met kaneelijs.

Alleen soep vindt hij karig Toetie, niet als er ook crackers of wat dan ook bij zitten maar met alleen een kom soep wordt hij niet blij.
Ik had minder rijstvellen dan ik dacht dus het werden er 1 op de bodem, daar de vulling op en dan 2 kapotte vellen erboven op in de pan.
De rest van de vulling heb ik in de koekenpan gegooid en een soort omelet van gemaakt.

Gisteren maakte ik Laksa, omdat ik nog een kwart blikje kokosmelk had. Verder met champignons, spinazie, wortel, paar boontjes van het balkon en een eitje. 

Net had ik een traybake met aubergine, venkel, paprika, ui, aardappel en tomaat met aan het einde een beetje feta erover verkruimeld.

yette

yette

05-10-2024 om 09:42 Topicstarter

De vriezer moet leeg, dus het wordt een keuze-menu. Er is lasagne over van gisteren (nog even kijken hoeveel de puber er vannacht na werktijd van heeft gegeten) en ik haal wat stukken quiche lorraine en quiche met zalm uit de vriezer. Indien nodig, maak ik er een salade bij. 

ik heb nog wat couscous over en een tomatensaus, dus dat wordt het vandaag. Verder even kijken wat voor restjes er nog liggen, en wat er door kan

Heb een rundertong. Maak er kappertjes room saus bij, en een linzen salade erbij.

Hm, quiche. Goed plan, Yette. Zoiets ga ik doen vanavond. Ik wil alleen niet teveel in huis halen, want ik ga morgen naar New York! (voor werk). Restaurants zijn geboekt, ik heb er zin in.

Wat gaaf GB! Veel plezier. Naast werk dan .
Wij eten vanavond pannenkoeken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.