Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

hier wordt het pasta bolognese.
Hopelijk gaat het lukken Afro  

Ted68 schreef op 02-10-2024 om 16:29:

Hier staat een zoeteaardappel chorizosoep op het menu.Stokbrood erbij,en we hebben weer een avond zonder oven overleefd

Klinkt heel lekker! Heb je een recept?

Hier was het dus boerenkool waar beide kinders 1 hap van aten. Zo irritant. 

Dolfje schreef op 02-10-2024 om 18:37:

[..]

Klinkt heel lekker! Heb je een recept?

In dat geval lees ik graag mee! Maar ik raak hierdoor ook weer geïnspireerd om een andere soep op mijn menu te gooien, met chorizo, courgette en linzen. 

Ik heb vanochtend een zak chili con carne uit de diepvries getrokken, omdat ik in de gauwigheid niet kon zien welk bakje rendang was en welk bakje (regulier) stoofvlees. Eigenlijk had ik rendang willen eten met nasi, maar dan maar even zo. 
Rijst en komkommer erbij.

Man eet een restje dahl uit de diepvries met naan en een gebakken ei.
Ik moet werken dus denk  bakje komkommer met stukje gerookte kip of feta.

Zoete aardappel soep voor  6 Personen:

2 wortels,
2 uien
2tenen knoflook
800gram zoete aardappels,
3 chorizo worsten,
Peterselie,
2 theelepels curry,
1 rode peper
Zout en peper,
Olijfolie
2 bouillonblokjes

Alles kleinsnijden. Olijfolie in een grote pan opwarmen, De aardappelblokjes, geneden ui,knoflook en chorizo ca 10minuten aanbakken op,curry erdoor roeren,en met ca 1.8 liter heet water en de 2 bouillon blokjes op laag vuur laten koken.  De peterselie er ook doorheen roeren, en dan met een staafmixer pureren.  Met zout en peper op smaak brengen. Is ook lekker met een lepel creme fraiche erop.

Vanavond eten we Italiaans armoede eten: tomatensaus met spek knoflook en ui... met Spaghetti . 

couscous met kalfsgehakt, paprika, ui, geitenkaas, komkommer en sesamzaadjes

Wij aten vanavond hutspot, uiteraard, want drie oktober. Met rendang erbij dat de hele dag heerlijk heeft staan sudderen in de slowcooker terwijl wij ons amuseerden op de kermis en bij de optocht. Want ja, drie oktober 

Teigera schreef op 03-10-2024 om 20:47:

Wij aten vanavond hutspot, uiteraard, want drie oktober. Met rendang erbij dat de hele dag heerlijk heeft staan sudderen in de slowcooker terwijl wij ons amuseerden op de kermis en bij de optocht. Want ja, drie oktober

Leiden!

Ik at gister (weer, maar een andere dan vorige week) in een veganistisch restaurant en had als voorgerecht iets met oa vijg, venkel, bleekselderij en sperziebonen, als hoofdgerecht oa baba ganoush met ijsbergsla en okra en als toetje "roomijs" met peer. 

Voor vanavond heb ik absoluut nog geen idee. Misschien wel hoerenpasta, of zoiets. Of in ketjap en sambal gemarineerde tofu met zilvervliesrijst en sperziebonen. Even kijken waar ik in de loop van de dag meer zin in krijg.

Wij eten door verschillende eettijden een bakje chili con carne uit de vriezer. Kan ieder op zijn eigen tijd opwarmen. Erbij wraps, creme fraiche, ijsbergsla, komkommer. 

Teigera schreef op 03-10-2024 om 20:47:

Leuk Teig! Mooi dat zoiets na 450 jaar nog steeds leeft!

Wij aten zuurkoolstamp met verse worst. Was heerlijk. Maar jongste vond dat het hutspot moest zijn want had op school over het Leids ontzet gehoord 

Vanavond ga ik met man naar een concert en vantevoren een hapje eten bij een Italiaans restaurant dat al een tijdje op mijn wishlist stond. Zo even spieken op de kaart

MijnNaamIsHaas73 schreef op 04-10-2024 om 09:16:

[..]jongste vond dat het hutspot moest zijn want had op school over het Leids ontzet gehoord

Haha helemaal eens met je jongste natuurlijk! Nóg zo'n voordeel van Leidens ontzet, is dat de kinderen dus zowel op 3 oktober als op 4 oktober niet naar school hoeven. Althans, ik ken geen kinderen hier die wél moeten vandaag.

Wij gaan op deze vrije dag naar de dierentuin, de zon schijnt, we nemen het ervan. Ik warm vanavond bolognaisesaus uit de vriezer op en kook er pasta bij. Tadáaa, klaar!

Teigera schreef op 04-10-2024 om 09:23:

[..]

Haha helemaal eens met je jongste natuurlijk! Nóg zo'n voordeel van Leidens ontzet, is dat de kinderen dus zowel op 3 oktober als op 4 oktober niet naar school hoeven. Althans, ik ken geen kinderen die wél moeten vandaag.

Wij gaan op deze vrije dag naar de dierentuin, de zon schijnt, we nemen het ervan. Ik warm vanavond bolognaisesaus uit de vriezer op en kook er pasta bij. Tadáaa, klaar!

Dat klinkt heerlijk Teig! Mooie dag voor de dierentuin.  Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.