Eten
Ted68
01-10-2024 om 08:49
Ik maak babi pangang met rijst. Als mijn zoon dit zou lezen vertrekt ie naar zijn vriendin...Hij vind rijst vreselijk!
Teigera
01-10-2024 om 09:43
Wij eten vanavond een auberginestoofje, met kruidige couscous en runderchipolata's. Couscous kan niet echt op enthousiasme rekenen van de frutjes, maar ze doen het er maar even mee .
afrodite05
01-10-2024 om 12:50
Hier staat paprika/tomatenrijst met braadworst op het menu. Hopelijk gaat dat beter bij zoon dan de boerenkool. Hij had de hele nacht diarree (sorry) en dus hebben wij continu zijn luier moeten verschonen. Arm kind, gillen van de pijn door rode billen. Gelukkig lijkt het nu weer normaal.
Daarnaast heb ik al een aantal dagen achter elkaar een heel licht positieve zwangerschapstest. Klopt niet, want die zou moeten oplopen als het een goede was. Balen dus. Niet eet-gerelateerd, wel humeur-gerelateerd en slecht humeur staat bij mij gelijk aan snaaizin, dus misschien is het toch wel eet-gerelateerd.
Dolfje
01-10-2024 om 19:44
Ik had bij het tartaartje een jus gemaakt met een restje uit een potje chiliflakes in olie en wat ketjap. Was erg lekker.
Morgen ben ik laat thuis en waarschijnlijk heel moe want er zijn activiteiten op mijn werk voor het publiek dus we trekken even wat kant en klaar uit de kast.
yette
02-10-2024 om 06:20
Ook hier vandaan een Dite. Ik hoop dat de test zich vergist.
Wij aten gisteren aardappeltjes van de bakplaat, köfte en groenvoer.
Vandaag uiensoep (inclusief kaasdeksel) en plaatpizza met courgette, spinazie, prei en chorizo.
afrodite05
02-10-2024 om 06:55
Thnx voor de lieve reacties Ik vind het zo stom dat het me nog steeds zo veel raakt, maar niets aan te doen. Het was nou eenmaal altijd al een grote wens om minstens twee kinderen te krijgen. We hopen gewoon verder voor de toekomst. Deze poging is wel definitief mislukt, dus de medicatie is weer gestopt.
Vandaag een lange dag door een vergadering tot 17.00, dan in de spits naar huis rijden... Hopelijk verloopt dat vlotjes, want dan moet er nog gekookt worden en dat eerste exemplaar moet opgehaald worden van de opvang. Andijviestamppot met spekjes en een slavink staat op het menu.
Koreveen
02-10-2024 om 08:01
Hele fijne vakantie, Moos.
Veel plezier in NL, Dewi! Hoop dat je toch nog plezier gaat beleven aan de ontmoetingen
Afro, niet fijn. Ik ga weer duimen.
Gisteren wegens laat thuis k&k quiches met spinazie/geitenkaas en spinazie/pestokip. Ging er goed in.
Vanavond maak ik bloemkool/kikkererwtencurry. Maar eerst lekker sporten
Teigera
02-10-2024 om 08:58
@afro: volgens mij is het heel logisch dat het je zo raakt. Je hebt jezelf altijd voorgesteld met (minstens?) twee kinderen, en hoewel je hartstikke blij bent met wat je hebt gekregen, is het nog niet wat je je altijd hebt voorgesteld. En áls je van dat beeld afscheid moet nemen, is dat ook een beetje rouw. En misschien voel je je ook wel schuldig, want je hébt toch een kind gekregen? Is hij niet genoeg?
(Ik kan enigszins vanuit eigen ervaring spreken, bij mij gingen zwangerschappen ook een paar keer mis en ik vond dat een heel heftige tijd.)
Sorry voor de off topic voor de andere mensen. Weer even naar het culinaire: frut I maakt vanavond zelf pizza (samen met lief uiteraard), iedereen heeft z'n wensen doorgegeven en zij gaat het in orde maken.
MijnNaamIsHaas73
02-10-2024 om 10:28
sterkte Afro
Moos, heel veel plezier op jullie avontuur, enjoy!
Gisteren werd er voor ons macaroni gekookt. Altijd fijn na een lange werkdag.
Vandaag maak ik roti met kip masala had ik oudste beloofd. Voor jongste houd ik wat aardappel, bonen en ei apart dus die eet gewoon een avg-tje met wat roti erbij.
Ik rook gisteren ergens zuurkool toen ik rond etenstijd naar huis fietste en nu heb ik zin in zuurkool. Ik denk morgen stamppot met verse worst, maar kan nog veranderen als ik boodschappen heb gedaan.
afrodite05
02-10-2024 om 10:48
Teigera schreef op 02-10-2024 om 08:58:
@afro: volgens mij is het heel logisch dat het je zo raakt. Je hebt jezelf altijd voorgesteld met (minstens?) twee kinderen, en hoewel je hartstikke blij bent met wat je hebt gekregen, is het nog niet wat je je altijd hebt voorgesteld. En áls je van dat beeld afscheid moet nemen, is dat ook een beetje rouw. En misschien voel je je ook wel schuldig, want je hébt toch een kind gekregen? Is hij niet genoeg?
(Ik kan enigszins vanuit eigen ervaring spreken, bij mij gingen zwangerschappen ook een paar keer mis en ik vond dat een heel heftige tijd.)
Sorry voor de off topic voor de andere mensen. Weer even naar het culinaire: frut I maakt vanavond zelf pizza (samen met lief uiteraard), iedereen heeft z'n wensen doorgegeven en zij gaat het in orde maken.
Nou, het is precies dit. Het liefst hadden we er uiteindelijk 3 gehad, maar aangezien ik zo moeilijk blijvend zwanger raak en dan ook nog een flinke kans heb op weer 9 mnd ziek, hebben man en ik er helemaal geen zin in om na een tweede kind nog door te gaan. Dus tja, dat is al jammer, maar dan moet die tweede hopelijk toch wel lukken. In november gaan we weer in behandeling, mocht het dan nog niet gelukt zijn.
Dewi-Sri2
02-10-2024 om 11:53
Heel veel sterkte Afro . Ik begrijp hoe moeilijk dit voor je is, ook door de heldere uitleg van Teig. Die dilemma's.
Moos, hele fijne reis!Hou ons op de hoogte en maak ons maar lekker jaloers .
Hier gaat er vanavond weer een AH stoommaaltijd de magnetron in. Niet erg spannend, ook niet slecht, maar vooral ook niet te duur in deze hotelweken.
Ted68
02-10-2024 om 16:29
Hier staat een zoeteaardappel chorizosoep op het menu.Stokbrood erbij,en we hebben weer een avond zonder oven overleefd