Eten
Dewi-Sri2
27-09-2024 om 18:52
Een simpele pasta met restjes vanavond en morgen een simpele curry met restjes. Allemaal wegwerkspul voordat we zondag weer naar Nederland moeten mogen.
yette
27-09-2024 om 18:55
Middelste zoon en ik worden verwend door mijn zus en zwager. Ze maken zeebaarzen uit de oven, orzo en salade. Ondertussen geniet ik van een glaasje rode wijn - we blijven gezellig logeren
Moosey
28-09-2024 om 09:23
Eergisteren maakte ik hoerenpasta, dat was lang geleden en heel lekker! Gister aten we bij broer, die had een Ottolenghi bloemkoolovenschotel gemaakt, was ook erg lekker. Vandaag laatste dagje werken voor de vakantie Buffetje koken, pilav met cherrytomaten, gebakken aubergine met basilicumyoghurt, geroosterde groenten, tomatensalade. En een dessert met peer en chocolade wat ik nog verder moet verzinnen
Moosey
28-09-2024 om 09:24
Eergisteren maakte ik hoerenpasta, dat was lang geleden en heel lekker! Gister aten we bij broer, die had een Ottolenghi bloemkoolovenschotel gemaakt, was ook erg lekker. Vandaag laatste dagje werken voor de vakantie Buffetje koken, pilav met cherrytomaten, gebakken courgette met basilicumyoghurt, geroosterde groenten, tomatensalade. En een dessert met peer en chocolade wat ik nog verder moet verzinnen
afrodite05
28-09-2024 om 09:30
Wij gaan vanavond dan eindelijk loempia's halen bij de Chinees. Ik bestel er een bak nasi bij, thuis hebben we nog komkommer en kroepoek. Morgen ga ik wel weer koken.
Jynta1981
28-09-2024 om 09:39
Geen idee nog. De kinderen en die van mijn zus gaan iets met oma doen en wij zouden zorgen dat er daarna iets te eten is. Ik ga het dus met mijn zus nog even bedenken. Het zal wel iets in de trant van pizza zijn vermoed ik. Iets 'feestelijks' voor de kids iig.
MijnNaamIsHaas73
28-09-2024 om 09:48
Gisteren een gezellige avond gehad, eten was oké maar niet heel bijzonder. Vooraf had ik aubergine met yoghurt harissa, granaatappelpitjes en pistache. Had was meer op smaak mogen zijn. Als hoofdgerecht had ik snoekbaars, die was lekker, met een kruidige tomatensaus erbij en frietjes.
Vanavond weet ik nog niet. We hebben tot laat een borrel. Ik denk dat ik een pan soep maak, dan kunnen we altijd nog zien wat we doen.
Dolfje
28-09-2024 om 09:57
Ik heb een evenement vanmiddag /vanavond en daar zijn hapjes. Zal van te voren wel nog even wat eten.
Man eet friet uit de airfryer.
irmaladouce
28-09-2024 om 11:57
Hier staat een énorme pan BB op het vuur (naja, op de ceram-kookplaat). Het ruikt heerlijk. Straks nog een simpele appeltaart maken (K&K bladerdeeg en appel - mss nog rozijntjes).
Koreveen
28-09-2024 om 13:27
Lief gooit zo een kip in de Kamado (als het even ophoudt met regenen) Hij heeft een spit gekocht die erin draait, ben benieuwd naar het resultaat. Erbij eten we gebakken aardappels (die gaan ook de Kamado in) en rauwkostsalade (die maak ik). Gaan we 2 dagen van eten dus lekker makkelijk
Dewi-Sri2
28-09-2024 om 13:59
Ik had voor vanavond een simpele curry gepland, maar dat gaat 'm niet worden. Echtgenoot is ziek geworden en gooit alles wat hij drinkt aan water er net zo vlot eruit. En we zoeten morgenochtend rond 6 uur de deur uit voor de trip naar Nederland. Uitstellen is geen optie, want we hebben maandag al gelijk 4 afspraken staan.
Misschien dat wat chinesekoolsla met weinig dressing en poespas erin blijft. Balen, vooral voor hem.
yette
28-09-2024 om 14:56
Beterschap, Dewi!
Hier vandaag lahmacun met zelfgemaakte knoflooksaus, schaaltjes groenvoer, feta, etc.
anijsblokje
28-09-2024 om 17:01
Ik denk hier volkoren pitabroodjes met gegrilde merguez en een spinaziesalade. Ik moet eigenlijk iets met de stoofperen die er al een tijd liggen, maar dat komt anders morgen wel.
Dewi-Sri2
28-09-2024 om 17:25
Pfff, echtgenoot lijkt iets op te knappen, hij heeft net een light crackertje met kaas op en dat lijkt goed te gaan. Vanmiddag al 2 beschuiten (die kan je hier in Frankrijk tot mijn verbazing ook krijgen), dus we hopen er het beste van.
Vanavond probeer ik wat droge rijst met wat courgette en champignons. Weinig vet en kruiden. Voor mezelf gooi ik het er wel extra bij.
Hij zal toch het eerste stuk moeten rijden, want het is hier stikdonker, geen enkele verlichting whatsoever, en ik ben vrijwel nachtblind. Zodra het licht wordt, neem ik het wel over. Maar Parijs zal hij toch zelf moeten doen, daar ben ik panisch voor.