Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Balen, Dewi. 
Vandaag maak ik spareribs en coleslaw. De gezonde versie van de koolsalade vandaag. Toetje is Finse mokkapalat (mokka brownie).

Morgen Mexicaans gevulde paprika’s en een salade erbij van avocado, komkommer en tomaat op verzoek van mijn bezoekende dochter. 

Hopelijk gaat het morgen beter met je man Dewi!

Wij aten zelfbelegde pizza. Man had een half blik artisjok op de mijne gedaan, was een beetje teveel van het goede helaas. Maar verder wel lekker

Jullie zijn echt lief. Het lijkt nu echt beter te gaan, dus we hopen er nu het beste van. De rijst met champignons en courgette leek goed te vallen, en ik heb er bij mij nog een klodder boursin doorgeroerd, die ook nodig op moest.
Vannacht mag de afwasser nog een paar overuren draaien, en dan zijn we wel klaar. Wat ik vergeten ben, koop ik in Nederland wel. Gewoon lekker bij Albert Heijn. Kan zo fijn zijn.

Hopelijk bonne route pour les deux aujourd'hui, Dewi! 

Hier vanavond denk ik geroosterde aardappels, met een zelfgemaakte zwarte bonenburger uit de vriezer, maïskolf, spruitjes en stoofperen. 

Ik at gisteren bij een evenement een loaded hotdog en toen ik thuis kwam nog wat frietjes uit de airfryer en een cup a soup want had het steenkoud.
Vandaag gaan we naar een lokaal festival, of we eten daar of thuis noedelsoep en eventueel wat gyoza of zo. 

Gisteen zoon verhuist (wat heeft een mens toch een hoop spullen). Dus een pizza laten bezorgen.

Vanmiddag breng ik nog wat zooi, man is zijn kamer aan het schilderen,want daar gaat een anderkind in. En vanavond maak ik kip uit. De airfryer, en patat uit de frituur. Want mijn oven is helaas kapotgegaan.
En moet tot de monteur komt mijn menu omgooien....

Dewi-Sri2, fijn verblijf in Nederland gewenst! Hopelijk ging de reis goed met je zieke man. 
Gisteravond aten we spaghetti met pesto, courgette, tomaten, mozzarella en Parmezaan. Frut I had haar eerste 'hele' dag zeeverkenners en kwam helemaal verwaaid en moe en gelukkig thuis. Heerlijk om te zien. Ze at een heel best bord spaghetti .
Vanavond rooster ik pompoen, tomaat en ui in de oven - pistou van salie maken - gnocchi bakken - alles serveren met Parmezaanse kaas en babyspinazie. Variatie van een recept op marleyspoon, zij maken het vegan met edelgistvlokken (mwah) en ze koken de gnocchi, dat vind ik veel minder lekker dan even aanbakken in een droge koekenpan. 

Gister met zus en kinders werden het wraps met een mengsel van kip, champignons, courgette en fajita kruiden. Verder in bakjes op tafel: gesneden Chinese kool, mais, avocado, komkommer, tomaatjes, edamame. 

Vanavond maakt man kipsaté op de BBQ. Erbij salade en patat uit de airfryer. 

yette

yette

29-09-2024 om 13:08 Topicstarter

Risotto, keuze uit 'slavink-ballen' of een k&k vegetarisch ding, salade. 

In een van de gerechten moet ik véél verse basilicum verwerken, want die potjes beginnen eruit te zien als herfst-stukjes 

ik heb nog 2 pitabroodjes, ik denk dat ik daar maar tosties van maak, dan is dat de maaltijd voor vanavond

Hier lunchten we met taco's van mini maiswraps met een pittige kip-groentenvulling en cheddar uit de oven. Zo nog een stuk appeltaart, die ik vandaag ipv gisteren bakte.

Dewi, hopelijk zijn jullie goed aangekomen. 

Hier werden het wraps met daarin een mengsel van rijst, maïs, komkommer, paprika en tomaat, plus wat in reepjes gesneden krokante kipburger. Chilisaus erbij, prima.

Na een tamelijk slopende reis zijn we later aangekomen dan we gehoopt hadden. Ik hen gauw aan de overkant bij de AH twee stoommaaltijden gehaald met gyoza Ze waren mwah maar niet slecht.
Morgen begint het circus van afspraken, heel erg geen zin in. Ik troost me met de gedachte dat we over twee weken om deze tijd weer thuis zijn.
Echtgenoot was gelukkig weer helemaal opgeknapt. 

Zet m op Dewi, met je afspraken.

Ik had een heerlijke rommeldag, laatste dingetjes ingepakt en schoongemaakt, nog lekker even het water op geweest met het sup-board. Lief maakte een soort restjes-chili met pita s en sla erbij. En daarna gingen we nog even borrelen bij vrienden verderop die asociaal lang op vakantie gaan dus die we voorlopig niet zien Was erg gezellig. 

Morgen vliegen! Ik heb oneindig veel zin in het hele avontuur. De uitdaging zal wel een beetje worden om de balans te vinden/houden tussen mijn en liefs energie-levels, dat was altijd al maar is wel meer geworden sinds ie ziek werd. Maar over het algemeen kan hij er ook heel best mee omgaan als ik dan even in m’n eentje op stap ga dus waarschijnlijk komt dat wel goed. 

yette

yette

30-09-2024 om 07:03 Topicstarter

Goede reis & veel plezier, Moos! 

Ik maak kip tandoori, want De Vader eet niet mee. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.