Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ted68 schreef op 15-08-2024 om 08:17:

We eten bucatini met zalmroomsaus. En een salade erbij.

Ik moet bekennen dat ik heel vaak moet googelen wat je nu precies eet en dat doe ik altijd want het klinkt meestal mysterieus en onbekend maar lekker. 

afrodite05 schreef op 14-08-2024 om 20:13:

[..]

Nou, dit is gelukt! Bij de lunch zowel schnitzel als flammkuchen besteld, met man gedeeld. Top.

Ik denk dat ik heel lang geleden als kind een schnitzel heb gegeten in Duitsland maar die heeft indruk gemaakt, want ik weet nog hoe dat ding niet op het bord paste hahaha en daarna toen ik er ziek van was (Coeliakie maar wisten we nog niet) en mijn familie niet weg kon uit het restaurant omdat ik het toilet niet lang genoeg kon verlaten. Maar ik weet ook nog hoe lekker die schnitzel was 

Yette, sterkte vandaag. 

Toetie, mooi verhaal Ik weet niet of "leuk" het juiste woord is (leuk verhaal), want op de wc was het vast niet leuk. 

Wij rijden vandaag terug naar huis. We hadden een hele planning gebaseerd op de slaapjes van zoon (tijdens zijn ochtendslaapje zou ik de auto vol-tetrissen en als hij wakker was naar een waterspeeltuin, moe maken en in het volgende slaapje een flink stuk naar huis rijden), maar hij besloot gewoon niet te slapen in de ochtend. Prima, dan maar door naar die waterspeeltuin. Viel hij na 3 minuten in de auto in slaap... Dus we rijden nu maar door en zien wel hoe ver we komen. Wel jammer dat we hadden bedacht bij die speeltuin te kunnen lunchen en nu dus niets hebben wat we in de auto kunnen lunchen. Maarja, komt straks wel. Ik neem aan dat we rond/voor het avondeten wel thuis zijn, dan tover ik iets uit de diepvries. Volgens mij moet er nog risotto zijn, met spekjes, erwtjes en prei.

Een kant-en-klare salade (alleen even husselen) met pasta, tonijn, gekookt ei, rode ui, appel en een yoghurtdressing.

Sterkte Yette!
En goede thuisreis Afro!

Wij eten pasta pesto met courgette,  champignons  en kip

Qua menu val ik lekker in herhaling (rest ovenomelet met boontjes) en heb ik net als Tippex slechts een beetje gehusseld met een k&k zakje radijs rauwkost + mango + komkommer + geroosterde pompoenpitten. Sesamolie en rode wijnazijn. Oké ik heb de komkommer & mango geschild en in blokjes gesneden, de pitten geroosterd in de pan maar dat telt niet als koken, vind ik 🍳.

Goede terugreis Afro

Sterkte ermee Yette

ik maak vanavond spaghetti bolognese. Met gehakt uit de vriezer en saus. De bodem komt in zicht. Mooi, want hij moet over10 dagen leeg zijn want dan gaan we op vakantie. Hard aan toe

volgens mij heb ik een bakje nasi uit de vriezer getrokken. Maar het etiket is neit meer helemaal leesbaar

Friezinnetje schreef op 15-08-2024 om 16:44:

volgens mij heb ik een bakje nasi uit de vriezer getrokken. Maar het etiket is neit meer helemaal leesbaar

Spannend 

Ik haak weer gezellig aan
Dank voor de goede wensen, en Dewi-Sri, maak je geen zorgen: British Airways had onze ingecheckte bagage niet meegenomen, dus er was geen bagage om te pakken  . Alle gekheid op een stokje, geen onaardige mensen meegemaakt (maar niet in Jakarta geweest overigens) en we hebben ontzettend genoten. Het meest indrukwekkend was de jungletrek van twee dagen op Sumatra, waar we o.a. orang oetans hebben gezien en allerlei andere apen, vogels, slangen en insecten, waar we in een soort kampje sliepen aan de rivier en in de nacht vuurvliegjes zagen. Al waren de duiken die we hebben gemaakt (manta rays!! mola mola's!! zeeschildpadden!!) ook fantastisch. Verder genoten van de mooie natuur en de cultuur, natuurlijk inclusief het eten. Niemand is echt ziek geworden, de frutjes hebben de hele reis en de ervaring van een tropisch klimaat bijzonder goed getrokken en willen nog wel een keer naar zo'n ver land. Al vond frut II de nachtvlucht wel heftig, het slapen in zo'n stoel ging niet gemakkelijk.
Gisteren rond lunchtijd waren we weer thuis. De bruine boterham met pindakaas smaakte me bijzonder goed . Gisteravond hebben we een spinaziekaasrondo, gebakken aardappeltjes en broccoli gegeten op verzoek van de frutjes. Nu staat frut I te koken samen met haar vriendin (en lief natuurlijk), ze maken zelfbouw-wraps met vegetarisch gehakt, bonen, mais, tomatensaus, geraspte kaas, avocado, van alles en nog wat en een rauwkostsalade ernaast. Vriendin van frut is lactose-intolerant, ikzelf hou niet van bonen, dus zelf bouwen leek het handigst. 

We waren een paar nachten kamperen. Maandag had Brown wat rauwe zalm tartaartjes mee van werk. Tomaten komkommersalade erbij, broodje, prima camping maaltijd. 
Verder at ik 2x een salade en beide keren waren geen succes wegens de (ws kant en klare) veel te zoete dressing.  Een keer was het salade met gamba's met knoflook dressing waarvan ik echt niet verwachtte dat die zoet zou zijn. De dag erna had ik salade met buffel mozzarella waar ik (naief als ik blijkbaar ben) gewoon olie en azijn bij verwachtte. De 2e keer (was wel een andere plek) heb ik er toch iets van gezegd. Ik moet dus denk ik toch de zeikerd worden die vraagt wat de dressing is, of de dressing apart vraagt. 
Gisteravond maakte ik groente met ketjapsaus, sambal goreng boontjes en komkommer atjar met witte rijst erbij. Vandaag had ik spinazie salade met krieltjes, tomaat, komkommer, makreel en olijven. 

Teig, dat klinkt als een geweldig avontuur. Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan (kennelijk behalve de bagage).

Teig, klinkt fantastisch zeg! Ook dat de frutten het zo goed trokken allemaal. Beesten zien klinkt fantastisch. Ik heb afgelopen week besloten dat ik perse op een walvistocht wil als we in Vancouver zijn in oktober, maakt me niet uit wat het kost. Lijkt me zo gaaf (en het schijnt er daar van te stikken) 

Ik deed een klein pizzafeestje vandaag op werk. De pizza’s waren werkelijk fantastisch gelukt dit keer, echt prachtig gerezen deeg. En het was heel gezellig. Morgenavond weer naar huis! Daar heb ik zin in. Werkvakantie is hartstikke leuk, maar ik heb wel echt continue aanstaan de afgelopen twee weken. Zaterdag een heerlijke vrije rommeldag thuis

Gaaf hoor Teig! Mantra's hebben wij op Hawaii ook gezien. Zo ontzettend mooi.

Wij zijn het hele weekend de hort op, vandaag naar vrienden en naar een evenement. Eten nog bij hun thuis maar weet niet wat. 
Morgen gaan we daar uit eten maar dat restaurant heeft geen online kaart dus weet ook nog niet wat. Jammer want net als de meesten hier is op de kaart kijken voorpret.
Zondag komen we naar huis maar gaan naar een evenementje hier in de buurt. Weet nog niet of we daar wat eten maar zo niet kunnen we thuis noedelsoep en of gyoza eten.

Te gek, Moos, zou 't zeker doen. Wel even checken of het de goede tijd van 't jaar is voor de tocht. 

Ik krijg dinsdag eters en zij zijn (semi) vegan (ze waren het, ze zijn nu niet meer zo streng in de leer, dus vegetarisch kan evt. ook). Ik wil dit weekend alvast wat dingen voorbereiden. Laatst hadden we een keer ergens watermeloen 'tonijn' en dat lijkt me leuk om uit te proberen. Mss ook carrot lox. Mijn idee is om een soort japans-mexicaanse fusion gerechtjes te maken. 

We maken een vuurtje: heb kalfsbraad worsten, merqeuz en kippepoten. Griekse salade erbij,en een stokbroodje....

Heb bezoek van familie, en  we zijn nu de toerist. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.