Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Heel druk weekend gehad, maar wel erg leuk. Zaterdagavond in een stad uurtje rijden van hier, met het koor waarbij ik zing stonden we in een theater op te treden ( ). Was supertof. Ik nam een salade mee: gekookte granen, stukjes gekruide feta, komkommer, tomaat, kropsla en gerookte kip. Ook een yoghurtje meegenomen voor de eiwitten.
Gisteravond had ik een feestje met barbecue, daar roosterden we satéetjes en er waren fijn veel verschillende salades. Vanavond eindelijk weer eens gewoon thuis: shakshuka met ciabatta, we hebben nog aioli en muhamarra staan dus dat kan op het broodje.

Ik ga denk ik lekker in m’n eentje barbecueën vanavond Heb nog een stel eeuwenoude sardines in de diepvries die hopelijk nog eetbaar zijn, en dan grill ik er wat groenten bij. 

Ik heb me de hele week in het zweet staan koken voor logees. Leuk hoor, en helemaal eigen keus, maar nu snak ik eerlijk gezegd naar een hele ordinaire bezorgpizza. Maar ja, die heb je hier niet. Dus ik denk dat ik kerrieburgers maak, met sla en aardappeltjes uit de oven. Een blind paard kan geen schade doen .

Morgen boodschappen doen, want alles is op, en dan zien we wel weer verder. Ik ga vanavond vast bedenken wat ik de komende dagen wil gaan maken. Bij Teig zie ik geroosterde sateetjes . Ik heb nog eens stuk lamsbout in de vriezer liggen. Als ik dat er nu uithaal, kunnen we woensdag saté domba eten, hmmmm. Maak ik morgen vast de marinade. Bedankt Teig!

Dorestad schreef op 23-06-2024 om 13:08:

[..]

Wij hebben een monoculair kijker. Inderdaad, lekker klein en eega is blind aan 1 oog. Allebei Vortex solo. Eega 10x36, ik 8x36. Ik heb een minder vaste hand, daarom 8x. Bij wandeling vastklippen aan buitenkant rugzak en eega aan broekband. Gisteravond 2 reebokken en 5 hazen kunnen bekijken.

Qua eten vandaag: draadjesvlees wat ik gisteren heb bereid. Aardappel en nog groente verzinnen.

Rijstevlaai uit Limburg uit diepvries gehaald. En net een kilo aalbessen geplukt in mijn tuin. Of taartje Karin Luiten. Of door de yoghurt. Eerst maar eens door de Onlanden fietsen en wandelen en even naar de fair bij de molen

Bedankt voor de tip!

Wij hadden vandaag een enorm leuk etentje. De klas van mijn jongste runde vanavond een restaurant voor ouders/broers/zussen/opa' en oma's. Ze zijn de hele dag bezig geweest met voorbereiden en in de avond deden ze ook alles zelf met wat hulp van een paar ouders en de eigenaar van het restaurant.  Vooraf was er keuze uit brood met kruidenboter,  tomatensoep of noodlesoep. Hoofdgerecht was keuze uit hamburger met friet (vega of vlees), pastasalade met gegrilde groenten of pokebowl. Toe was er brownie met ijs. 
Het was zo ontzettend leuk om te zien hoe serieus ze hun taken namen en hoe goed ze het deden,  echt fantastisch 🥰

Wauw Haas dat klinkt echt geweldig! Zit meteen te denken of zoiets ook niet bij ons zou kunnen, maar ben wel benieuwd in hoeverre ze de keuken ook bemanden. Een horde kinders met messen en bij een fornuis in de buurt zou ik wel heel spannend vinden (en erg lastig te verzekeren )

Ik heb een kleine salade bij Ah gekocht om mee te nemen naar het werk vandaag. Man eet korma.

Wij eten voor de laatste keer dit seizoen  asperges.  Kon ze bij de boerderijwinkel zaterdag nog op de kop tikken
Met uiteraard  een plakje ham en een eitje.

klinkt heel leuk, Haas!
Ik ga ook nog ff bellen of onze boer nog asperges steekt. Het is zo warm. Ze knallen vast de grond uit. 
Gisteravond koude wraps met tonijn, tomaat, komkommer, mais en sla. Was heerlijk om weer eens in de tuin te eten. 
Vandaag jubileumfeestje van een paar collega’s. Daarna snel naar huis scheuren voor het voetbal. Heb 2 k&k quiches klaar liggen om in de oven te schuiven 

mijn zusje komt eten en ik maak een schaal loaded doritos en een salade van komkommer/wortel oid. En dan voetbal kijken

Ik maak spinazierisotto en daarbij bak ik een paar chipolataworstjes. 

Nou, het buiten eten en de warme avond is echt fijn! Wel jammer dat de hooikoorts welig tiert, ik functioneer nog net
Vanavond eten we kip met rijst en roerbakgroenten, heb er een zakje "Surinaamse boemboe" bij dat er interessant uitzag. Geen idee hoe het smaakt, gewoon maar proberen.

Koreveen , er mag maximaal  gestoken worden tot de langste dag. Dus hopelijk heeft de boer nog wat in de cel, anders is het wachten  tot  volgend jaar.  Vandaar  dat ik blij was nog te kunnen  krijgen voor de laatste keer. Onze boerderijwinkel  heeft alleen  deze week nog. ( als het al niet op is )

Weinig trek met die warmte, het slaat meteen weer toe bij mij. Ik heb vrij minimalistisch de dag overleefd, een paar gekookte eitjes + een banaan (omdat ik pannenkoeken ervan maken teveel werk vond). En hartige kwark met blauwe bessen, tomaten en basilicum + pijnboompitten. Misschien maak ik later vandaag gazpacho, zag ik hier laatst voorbij komen. Eerst nog even sporten. Daar is airco.  en dan kijken of dat nog wat meer trek oplevert. 

yette

yette

25-06-2024 om 16:41 Topicstarter

Bami. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.