Eten
yette
09-01-2025 om 10:39
Vandaag gehaktschnitzels, rode kool met appel en iets met aardappelen. We houden niet van gekookte aardappel, dus ik maak puree of ik pof ze.
irmaladouce
09-01-2025 om 10:57
Kaaaaaaaatje schreef op 09-01-2025 om 10:11:
[..]
@Irma, heftig van je heup zeg, ik hoop dat er snel groen licht komt. Ik weet dat ze vaak moeilijk doen als je nog relatief jong bent (weet niet precies hoe jong je bent), maar ergens is dat ook gek, want dan moet je nu jaren met pijn rondlopen zodat je niet over een paar jaar met pijn rondloopt....)
Kaaaaaaaaaatje, ik ben een (klein) eindje in de zestig, dus zit absoluut in de juiste leeftijdscategorie (protheses hebben tegenwoordig een levensduur van minstens 20 jaar). Eind deze maand gaat t gebeuren. Ik ben blij dat het zo snel kan. Dan ben ik komende zomer weer min of meer op de been, als het goed is.
Geïnspireerd (of beïnvloed) door de jarige man van Teigera, ga ik vandaag ook voor K&K dim sum en gyoza. Die laatste komen van de Aldi (diepvries) en zijn werkelijk prima. Ze hebben drie verschillende soorten : Beef Bulgogi, Korean BBQ en Tofu.
Teigera
09-01-2025 om 11:36
Dat is goed nieuws Irma! En geniet van je dim sum en gyoza vanavond
Kaaaaaaatje, te toevallig, ik stuurde precies dat miljuschka-recept van de week naar lief, met de vraag of het hem wat leek. Het was dus wel lekker, maar wat weinig vullend? Dan flans ik er nog wel iets bij, paksoi ofzo.
Dolfje
09-01-2025 om 17:44
Dolfje schreef op 09-01-2025 om 07:54:
Ik ga een " Indisch" gehaktbrood maken in de airfryer. Erbij bloemkoolnasi denk ik.
Dit was goed gelukt( beetje vroeg gegeten want man gaat straks nog sporten).
Dewi-Sri2
09-01-2025 om 17:59
Kaaaaaaaatje schreef op 09-01-2025 om 10:11:
[..]
Op deze manier is er niet zo veel kant en klaar meer aan, het klinkt bijna alsof het niet zo heel veel meer werk zou zijn om gewoon tomatensaus te maken. Maar het klinkt wel erg lekker. Nu heb ik zin in gnocchi.
Ik snap Yette helemaal, ik slaag er ook (bijna) nooit in om een k&k 'onbehandeld' in de pan te gooien. Ik kwam vanmiddag in de ijskast garnalen tegen die op moeten, maar ik heb geen zin in gedoe. Dat wordt dus een pot patak's. Net al uien en knoflook staan hakken en een mengseltje gemaakt van koriander, komijn, chilipoeder en kardamom. Ik gooi er wat haricots verts bij die ik zo even voorkook. Er moet ook zeker limoenrasp/-sap doorheen. Ik vind die potten best als basis, maar te flauw, te zoet, te niksig. Ik moet toch eens naan leren bakken.
Ted68
09-01-2025 om 18:00
Irma:je hebt gelijk : liever nu,dan in de zomer!
Dolfje:heb je een recept van het gehakt brood uit de airfryer? Dank je!
Dolfje
09-01-2025 om 19:30
Ted68 schreef op 09-01-2025 om 18:00:
Irma:je hebt gelijk : liever nu,dan in de zomer!
Dolfje:heb je een recept van het gehakt brood uit de airfryer? Dank je!
Ik heb gegoogeld op gehaktbrood uit de airfryer en uiteindelijk deze ( min of meer ) gemaakt ;https://lekkertafelen.nl/recept/hoofdgerecht/vleesgerechten/gehaktbrood-uit-de-airfryer/
MijnNaamIsHaas73
09-01-2025 om 22:16
Ik was uit eten en ik moest aan jullie denken toen de serveerster vroeg: hebben jullie hier al eerder gegeten? Haha, dan weet je wat er gaat komen...
Het was lekker en ik hou er dus wel echt van om uit schaaltjes te pikken en van alles wat te delen. Hoewel ik het wel moeilijk vind om me te beheersen en niet teveel van iets te nemen. En het was ook wel een ratjetoe: coquille, tagliata, Aziatische mosselen, ouef mayonaise en charcuterie. En een lekker glaasje wijn. En heel fijn gezelschap