Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette schreef op 01-12-2024 om 21:50:

Woensdag eet ik op grote hoogte op weg naar Amerika. Een goede vriend verraste me met een ticket en logeerpartij

Dus.

Ik ga de komende weken waarschijnlijk weinig/niet koken

Heel veel plezier! En deel vooral wat je eet daar!

Ik was uit eten vanavond en at een vega stoofschotel met oa aubergine, tomaat, yoghurt, koriander en volkoren pitabroodjes. Salade erbij en chocolademousse als toetje. 

@Toetie dat realiseer ik me ook hoor, dat het uit nood geboren is en dat jij weer jaloers kunt zijn op hoe makkelijk de meeste mensen het hebben. Toch lees ik je posts vaak lichtelijk watertandend

Ik was van plan een tortilla met een rest chili te eten, maar ik had ook al wat Shittles (haha, mooie verschrijving, ik laat m staan) gesnaaid en eigenlijk niet echt trek meer. Toen heel snel salade gemaakt van witlof, bleekselderij, kidneybonen en gebakken champignons met pimentón. Beetje saai maar ok. 

Ondertussen naar Oranje van Boven gekeken. Ik geloof dat ik geen Van Boven-fan word maar verder vind ik het inhoudelijk erg leuk. 

Ik maak een soort chili met courgette, kidneybonen en mais, stokbrood erbij. 

Ik moet straks voor een behandeling even naar het ziekenhuis. Geen idee of ik daarna mobiel ben of verrek van de pijn.
Man is vrij en kan voor het eten zorgen.  We hebben sowieso nog van die spinazie -kaas rondo's.
Verder ook nog wel erwtjes en pasta. En bacon dus we hoeven niet van de honger om te komen 

Leuk Libertine, dat onderzoek, dankjewel voor de link - heb me meteen even aangemeld.

Sterkte Dolfje, klinkt als een dag waar je niet naar uitkijkt - hopelijk is het resultaat positief.

Wij eten vanavond tagliatelle met bolognaisesaus, de laatste verpakking uit de vriezer. Binnenkort maar weer eens de slowcooker aanzwengelen voor iets van soep ofzo om wat porties in te vriezen. 

Hollandaise, mayonaise, bolognaise, allemaal één pot nat

MijnNaamIsHaas73 schreef op 02-12-2024 om 08:15:

Vanavond een simpele pasta met spinazie, kip, hamblokjes, champignons en roomkaas.

Dit hierboven! 

Verse worst en broccoli en als toetje later een nashi peer

Zaterdag was ik uit eten. Vooraf deelden ik en mijn tafelgenoot de Beef tataki en de spicey garlic beef. Was lekker.
Als hoofd hadden we allebei het stoofvlees met aardappelpuree en seizoensgroente. Dit was veel te veel! Het vlees was wel echt lekker en alles was goed op smaak, maar ik denk dat we beiden de helft hebben laten staan helaas. 

Zondag aten we erwtensoep met brood met rookworst met sintviering. Voor de kinderen die geen erwtensoep lustten was er tomatensoep en een broodje knak.

Gister aten we een AVGtje: aardappels, snijbonen en een hamburger(uit de vriezer). 

Morgen krieltjes, vega nepkipding uit de vriezer en een simpele salade. 

Ik heb een pesto van de rucola gemaakt en dat met erwtjes, zongedroogde tomaten en beetje uitgebakken bacon door pasta gedaan. Erbij die vega rondo.

Leuk Libertine, ik ga even kijken!

Gisteren gingen we ook uit eten. Bij mijn lievelingsrestaurant. Was weer erg lekker. Ik had vooraf Gepaneerde portobello met gepofte knolselderij, gegrilde biet, hazelnoten en gorgonzolasaus en als hoofdgerecht de huisgemaakte vegetarische ravioli van de dag (met paddestoelen, weet even niet meer wat voor saus en amandelen) Brown had de huisgemaakte Hollandse garnalenkroketjes met brioche, landcress,venkel en dragon mayonaise en als hoofdgerecht scholfilet met scheermesjes, pommes dauphines, topinamboer crème, gepofte chioggiabiet, krokante schorseneren en beurre rouge. Was allemaal top. 

Vandaag maak ik paddestoelenrisotto met een salade van andijvie, roodlof en biet erbij. (nog even kijken hoe en wat precies, mss nog wat geroosterde nootjes, of gedroogde tomaat ofzo). 

Had een hele pagina gemist. Kan gebeuren. Ik heb me ook aangemeld voor dat Volkskrant onderzoek. Ik ben ook heel benieuwd naar de resultaten ervan. 

Rijst met babi roedjak 

Leuk Libertine! Ik kan helaas niet meedoen, want woont in t buitenland...

Dat eten(tje) van jou klinkt magnifique, GeorgieB ! Heerlijk allemaal !

Man grilt een entrecôte die van zondag over is. Ik maak er champignonsaus bij. En er is sla.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.