Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteravond pizza besteld. 

Vanavond bezoek: man kookt: voor burrata met ansjovis, en paprika.
Daarna mini aardappelpuree met truffel en gefrituurd eigeel.
Dan ravioli gevuld met  ricotta en verschillende paddestoelen, in salie boter. En als toetje vruchten met schuimgeback en citroenijs.

Klinkt goed GB! En uiensoep heb ik al heel lang op m'n lijstje staan. Nog nooit gemaakt maar oudste vind het heel lekker (in een restaurant gegeten,  en hij houdt sowieso heel erg van ui ook rauw, brr). Misschien zondag. 

Vandaag eet ik bij een vriendin.

Ik had vorige week uiensoep, vind dat in een restaurant ook altijd zo lekker. Krijg dat als ik het zelf maak nooit zo lekker.

Ted68 schreef op 23-11-2024 om 08:59:

Gisteravond pizza besteld.

Vanavond bezoek: man kookt: voor burrata met ansjovis, en paprika.
Daarna mini aardappelpuree met truffel en gefrituurd eigeel.
Dan ravioli gevuld met ricotta en verschillende paddestoelen, in salie boter. En als toetje vruchten met schuimgeback en citroenijs.

Hoe laat moeten we er zijn, Ted? Zit jouw man in het vak, of is koken een grote hobby van hem? 't Klinkt erg lekker en professionneel !

Mijn man verzorgt ook het eten vandaag. Pizzas from scratch. Ook lekker !

Nee ,mijn man zit in de medische wereld....Maar koken is zijn grote hobby....vooral italiaans,en alles zelf...
En hij kookt recepten na....Nooit uit een kookboek....Mogen niet meer gekocht worden...
En we moeten waar we ook zijn altijd een kookwinkel in....

Maarrrr Pizza"s doen het hier ook.....

Fijn zo'n kookhobbyist in huis! Ik ben erg benieuwd naar het gefrituurde eigeel...

Mijn vaatwasser leeft weer ! Echtgenoot heeft zich vanmorgen eens even kwaad gemaakt en dat ding opengetrokken. Gelukkig bleek het vrij simpel te zijn: achter de aan/uitknop bleek iets afgebroken te zijn.
Ik kan vanavond dus weer met een gerust hart heel veel vuil maken, maar ik weet alleen nog niet wat het moet gaan worden. Iets Aziatisch, of bavette, maar ik denk dat het ravioli wordt. Ook al in geen jaren meer gegeten.

mihoen met een filetlapje

Vandaag zadencrackers met fricandeau en tonijnsalade plus mosterdsoep (waarin ui&knolselderij bij wijze van groente) en uitgebakken spekjes.

En dat nog een keer want het was erg lekker en te veel om in 1x te eten.
Daar houd ik het maar bij, vanavond nog naar vrienden toe (die hebben glutenvrije hapjes) dus ik gooi alleen nog een cappuccino met whey en dubbele espresso naar binnen tijdens de lange autorit, want ochtendmens. 

Vanavond gaan we bij kennissen eten die het diner van de film Babettes Feast nakomen. Is nogal decadent met kwartels en kennis enzo dus t zal mij benieuwen. Ik zou eigenlijk helpen met koken maar het was onder controle, en aangezien ik op werk al 40 uur in de keuken had gestaan deze week vind ik dat helemaal niet erg. 
Morgen komen mijn ouders en broers pizza eten voor mijn verjaardag. Zo eens even deeg maken. 

Leuk Moosey! Fijne dag gewenst morgen. Wij vieren morgen ook een verjaardag, die van jongste frut.

Vanavond warm ik een bakje bobotie op voor de frutjes, erbij kook ik rijst - voor de niet-melkproducten etende aanschuiver warm ik chicken arrabiata op en kook ik pasta - voor mij en lief is er een restje pasta pompoen, een mini-beetje shakshuka en indien nodig nog een stukje hartige taart. Dat ruimt lekker op in de vriezer.

Man heeft bij Kippie bami en 2 soorten sate gehaald en nog iets geloof zoetzure kip en een bakje met iets met komkommer wat ik onlogisch vind want er ligt nog een komkommer op het aanrecht 

Hier pompoen-paprika-gember-chilipeper-soep, met stokbrood met roomboter erbij. 

Stamppot boerenkool  vandaag. Vond het er wel weer voor.

Gefeliciteerd, Dewi, met de herstelde vaatwasser!
Leuk, toch Ted zo'n hobbykok. Je kunt het slechter treffen. 
Dat is een ambitieus project, Moos, dat Babette's Feast diner. Wel een leuk idee. Fijne dag morgen!
Uiensoep maken duurt vooral lang. Maar het is niet heel moeilijk, je moet alleen geduld hebben. En mijn huis stonk natuurlijk.  Ik at brood bij mijn ouders (zaterdag brood-dag). Morgen maak ik vegetarische chili, met veel komijn en knoflook. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.