Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ook ik heb stoofvlees vanavond. Staat al te pruttelen 

Lekker Afro, appelflapjes, die heb ik gisteren ook gemaakt. Ik dacht alleen dat ik eindelijk mooie goudrenetten had gevonden, blijken het ontzettend faluwe, melige ballen te zijn. Jammer hoor.

Ik denk dat ik vanavond iets japansigs maak. Een noedelsalade met sesamdressing en rauwe zalm erbij. Nog even piekeren over een goeie sojasaus. Ponzu zou lekker zijn, maar ik heb hier geen dashi, kombu en bonito.

Dewi-Sri2 schreef op 16-11-2024 om 16:17:

Lekker Afro, appelflapjes, die heb ik gisteren ook gemaakt. Ik dacht alleen dat ik eindelijk mooie goudrenetten had gevonden, blijken het ontzettend faluwe, melige ballen te zijn. Jammer hoor.

Ik denk dat ik vanavond iets japansigs maak. Een noedelsalade met sesamdressing en rauwe zalm erbij. Nog even piekeren over een goeie sojasaus. Ponzu zou lekker zijn, maar ik heb hier geen dashi, kombu en bonito.

Ik haal eigenlijk alleen maar elstars in huis, dus mijn appelmoes is ook tegen de regels in van elstars ipv goudreinetten. Tenminste, volgens mijn moeder moest dat altijd met goudreinetten. Ach, ik vind die elstars lekkerder en ze zijn al lekker zoet, dus ik voeg geen suiker toe.

Beter plan Afro, maar bij gebrek aan elstars in frankrijk doe ik het morgen met pink lady's.

Wij aten vanavond kip korma met (ja kip dus) bloemkool, spinazie en tomaat. Naan erbij. Heb de slowcooker aangehad vandaag, om massaman curry te maken voor morgen. We krijgen eters. Ik ben de hele dag weg morgen dus ik dacht ik kook het vandaag alvast. Morgen rijst, pinda's en sperziebonen erbij en dan is het in orde.

Hier staat nasi op het menu. Man en ik nemen de pittige, op Indische wijze (boemboe uit de diepvries uit mijn jaarvoorraad). Die is voor zoon te pittig, dus hij krijgt, ook uit de diepvries, een portie die ik laatst maakte "als van de Chinees". We hebben nog wat groente in de diepvries van de toko, dat kan er mooi bij. Komkommer, gebakken ei met ketjap en misschien nog wat kroepoek erbij en dan is het toch weer een uitgebreide maaltijd. 

Wij zijn dus een paar dagen weg. Vrijdag had ik voor de lunch een lekkere omelet met spek op bruin brood en man een uitsmijter met ham en kaas. Was in een leuk klein zaakje met leuke prijzen ook nog eens.
Vrijdagavond aten we in de strandtent, man had kipsaté en ik had schnitzel met pepersaus en erbij echt lekkere knapperige frietjes.
Gisteren voor de lunch een kom soep in het huisje en bij de borrel brood met kruidenboter en tapenade in de strandtent.
Daarna het dorp in gelopen en ik had voor de zekerheid gereserveerd in een van de eetcafés.
Vooraf hadden we uiensoep en carpaccio wat we deelden en hoofd had man spareribs en ik had een prima stoofpotje. Was erg lekker allemaal.
Dadelijk gaan we broodjes halen voor het ontbijt.
Wat we vanavond thuis eten weet ik nog niet. 
Morgen weer balansen 

Ik heb weer mijn welbekende absoluut-geen-idee-maar-eigenlijk-gewoon-zin-in-friet. Met guilty-pleasure-knakworst. En appelmoes, van goudreinetten. 
De witlof-met-ham-en-kaas van Moosey is ook blijven hangen, dus misschien wordt dat het. Of pasta-ovenschotel met spinazie, tomaat, linzen, paprika, champignons en een laag kaas.  

Heb vanavond makkelijk eten:  fleischkase...gooi je in de oven 60minuten,patat en tomaten mozzarella salade

Ik maak vanavond een quiche met thaise roerbakgroente en hamblokjes. Erbij een simpele salade. 

Het hoge woord moet er maar uit: vanavond eten wij heel erg lekker en verschrikkelijk ongezond (alle alarmbellen aan!): rodekool, confit de canard en met aardappelpuree een beetje zoals die van Joël Robuchon. Wel met wat minder boter, want 1 op 2 gaat zelfs mij te ver. Daarna gaan we een hele week weer licht en verstandig doen. En morgen of overmorgen ga ik chocoladeletters maken voor onze Franse vrienden. O ja, en een appeltaart bakken om de appels op te maken. Weer minder gezond dus, maar (tadadaaaa): fruit is altijd goed .

Ted, wat is fleischkäse? Het klinkt inderdaad erg Zwitsers, maar ik kan me er niets bij voorstellen.

Ik maak straks een pan soep en gooi wat gyoza in de stoomkoker.

Oh lekker, gyoza! Maak jij ze zelf, Dolf? Het lijkt me een berg werk. Ik kan ze hier wel bij de supermarkt krijgen, maar ik vind ze veel te duur: € 7,50 voor een klein doosje.

Nee ik koop ze eigenlijk altijd bij de toko maar jumbo heeft ze tegenwoordig ook.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.