Eten
afrodite05
22-04-2022 om 08:16
Teigera schreef op 22-04-2022 om 07:51:
@afrodite: nog steeds geen lasagne? 😁
Gisteravond moest ik werken. Ik haalde een erg smakelijke gado gado met kleefrijst af. Restje daarvan zal lunch zijn vandaag. Lief en de frutjes aten enchilada met kip en bonen.
Vanavond maak ik een curry met paneer, broccoli en een sinaasappel-kokosstrooisel. Maar eerst ga ik zo helpen bij de onderbouw op school voor de Koningsspelen!
Haha ja, ik had laatst gepost dat ik zin had in lasagne, maar omdat we op vakantie gaan/zijn, kan ik dat voorlopig niet maken en moet ik afwachten wat er in de restaurants op de kaart staat. Zwaar leven enzo...
Die curry klinkt goed!
Wij eten vanavond vliegtuigvoedsel, geen idee nog, zal wel laat worden. Overdag maar wat steviger lunchen in de stad, ook nog geen idee.
Dolfje
22-04-2022 om 08:25
Ik maak "shoarma" van kipfilet, vond bij het inruimen van de keuken nog een potje zelf gemengde kruiden. Erbij ijsbergsla, tomaat, feta, rode ui en naanbrood en knoflooksaus.
MijnNaamIsHaas73
22-04-2022 om 08:59
Fijne vakantie Afrodite!
Wij bestellen vandaag pizza. Lekker makkelijk na een drukke week.
Ellori
22-04-2022 om 09:50
Ik blijf eten doorschuiven... Gister tijdens het koken kwam ik er achter dat de champignons niet goed meer waren, er zat zo enorm veel vocht in, bah. Dus vandaag eten we de courgette spaghetti. Wel maak ik ook vast moussaka. We hebben nog een aubergine en courgette liggen die op moeten en dat gaat heerlijk samen in moussaka. Die gaat lekker de vriezer in als die afgekoeld is.
RoosOpJeHoed
22-04-2022 om 10:05
Wraps met kip, paprika's, champignons, maïs en wellicht meer groentes die op moeten.
Koreveen
22-04-2022 om 10:08
Fijne vakantie, Afrodite. Even fijn ontspannen! (En hopelijk lekker eten)
Wij eten vanavond een zelfgemaakt paprika-tomaatsoepje met stokbrood. Daarna naar verjaardag van vriendin dus daar nog genoeg te snaaien
GeorgieBrown
22-04-2022 om 11:21
Weet niet meer precies waar ik gebleven was. Was een drukke week. Maar volgens mij ergens bij zondag. Ik was bij mijn ouders, we gingen naar een soort evenement daar in de buurt met bloemen mozaïeken en en soort mini keukenhof. Daarna maakte mijn moeder bami met peultjes, shii take en garnalen.
Maandag at ik een salade met sla, gekookte aardappels, gegrilde asperges, tomaat, olijven, ansjovis en geschaafde parmezaanse kaas.
Dinsdag waren we laat thuis vanwege een begrafenis aan de andere kant van 't land. Ik maakte snel een Thaise rode curry met veel groente met gestoomde rijst.
Woensdag had Brown gekookt toen ik thuiskwam van werk. Pasta met een (eerlijk gezegd nogal saaie) rode saus.
Gisteren ging ik uit eten met een vriendin. Ik had haar al lang niet gezien en het was gezellig. Ondanks het eten... Want dat was nogal Meh. Vooraf risottini (soort arancini), die waren okay. Maar daarna had ik ravioli met paddestoelen en truffel. En dat was eigenlijk niet best. En duur. Alleen ravioli met een beetje gebakken champigons en (krul- )peterselie. Met op de kaart stond boter en truffel, maar ik weet zeker dat het truffelolie was. En dat was echt vies en synthetisch. Voor 17,50... Ik vond 't fors.
Vandaag ga ik laksa maken want ik heb nog kokosmelk en dat moet op.
Ik ga zo even een beetje bijlezen.
anijsblokje
22-04-2022 om 14:16
ToetieToover schreef op 20-04-2022 om 08:47:
vandaag:
Salade van dungeschaafde venkel, sinaasappel, zwarte olijven, rode uiringen, quinoa, fijngehakte peterselie/zevenblad/venkelloof/framboosazijn/olijfolie met parelhoenfilet.
[...]
Ik jat deze van ToetieT! Zevenblad ga ik niet halen en framboosazijn heb ik niet (mis ik daar iets aan?), net als parelhoenfilet. Vega dus wordt het hier. Misschien met feta. Maar dankjewel voor de inspiratie. (straks even boodschappen doen)
Elmie
22-04-2022 om 14:27
Ellori schreef op 22-04-2022 om 09:50:
Ik blijf eten doorschuiven... Gister tijdens het koken kwam ik er achter dat de champignons niet goed meer waren, er zat zo enorm veel vocht in, bah. Dus vandaag eten we de courgette spaghetti. Wel maak ik ook vast moussaka. We hebben nog een aubergine en courgette liggen die op moeten en dat gaat heerlijk samen in moussaka. Die gaat lekker de vriezer in als die afgekoeld is.
Mmm moussaka is lekker. Als de keuken klaar is ga ik dat ook weer een keer maken.
Wat jammer Georgie dat het eten tegenviel in het restaurant. Is altijd zo zonde.
Vanavond eet ik snijbonen, met gebakken aardappelen en een kippenboutje. Wel handig, dan heb ik plaats op het kookplaatje voor de wokpan en de pan voor de snijbonen en dan kunnen de kippenpootjes daarna in de combi-oven.
rionyriony
22-04-2022 om 14:49
Ellori schreef op 22-04-2022 om 09:50:
Ik heb mijn verrotte champignons opgegeten. Als je ze goed klein snijdt en doorbakt merk je er niets meer van.
Ik eet vandaag curry massaman. Gedeeltelijk een "verse" pasta uit een pakje en gedeeltelijk eigen kruidencombi.
De vraag is echt: waarom slagen de winkels er niet in om heel erg verse champignons te leveren?
Ik heb weleens zelf geteeld. Veel makkelijker zijn oesterzwammen zelf te telen. Je hebt wat boomstammen nodig of heel dikke takken en daar maak je gaten in voor het "zaad" wat je online kan kopen. En na een tijd goed vochtig houden heb je volledig onverwachts, bakken vol oesterzwammen.
yette
22-04-2022 om 14:59
anijsblokje schreef op 22-04-2022 om 14:16:
[..]
Ik jat deze van ToetieT! Zevenblad ga ik niet halen en framboosazijn heb ik niet (mis ik daar iets aan?), net als parelhoenfilet. Vega dus wordt het hier. Misschien met feta. Maar dankjewel voor de inspiratie. (straks even boodschappen doen)
Zevenblad halen?!
Hier woekert het werkelijk overal! En niet alleen in mijn tuin. Valt niet tegenop te eten
Vanavond lasagne tricolore. Ik wilde spinazie gebruiken voor de groene saus, maar nu we het over zevenblad hebben ... zometeen maar even onkruid wieden!
GeorgieBrown
22-04-2022 om 15:04
[..]
Zevenblad, kun je dat kopen dan? Ik dacht dat dat iets was wat in je tuin woekert, als je pech/geluk hebt. Frambozenazijn is wel lekker maar echt niet essentieel, met wijnazijn smaakt het vast ook.
Hoe gaat het met je keuken, Elmie? Schiet het op?
Dolfje is het bij jou nu helemaal af?
Leuk dat Aziatische diner, Libertine. Goed dat het in de smaak viel. En nog gefeliciteerd.
KV, hoe was paaspop? Goede dingen gezien? Nieuwe ontdekkingen?
rionyriony
22-04-2022 om 15:09
Ik dacht dat je zevenblad bij je gemeente moest melden want het is een plaagplant.
Friezinnetje
22-04-2022 om 15:10
In het kader van eet eens wat anders een vraagje: Ik heb verse ravioli met ricotta en citroen gekocht. Wat eet ik daar verder bij?
ToetieToover
22-04-2022 om 15:11
[..]
Als je thuiskomt met venkel, olijven en sinaasappel, dan heb je de leukste smaken al samen.
Zevenblad komt uit de tuin, ik wil wel een paar stekjes van opsturen, kom je nooooooit meer vanaf! Maar heel lekker als spinazie/peterselie ‘vervanger’.
De brandnetels komen ook al mooi op. Dat wordt een lekker soepje