Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Teigera schreef op 18-03-2022 om 16:10:

Wij eten vanavond een boekoeloekoeburger. Geen flauw idee wat ons te wachten staat, dit is het recept: Boekoeloekoeburger op een wortelbroodje Recept | HelloFresh. Vrienden van ons waren vergeten de hellofresh uit te zetten en kregen dus de standaard maaltijd geleverd, hadden veel te veel eten in huis en dachten ha, Teig en man en kinderen eten vaak vegetarisch, dus we geven hen deze benodigdheden! Dikke prima hoor, ik wil het wel proberen.

Leuk, ben benieuwd. Was hier in de buurt een biologische snackbar die het had, maar ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd. Wel nieuwsgierig. 

Donderdag was ik bij mijn ouders en kookte ik risotto met champignons en porcini. Gisteren maakte ik een snelle frittata met aardappel en courgette. 

Ik had nog nooit van de Boekoeloekoeburger gehoord en moest even googlen. Het recept van Hello Fresh maakte namelijk ook niet echt duidelijk wat het was. Blijkbaar een vegan burger van oa havermout en paneermeel, met vooral koriander als smaakmaker. Spreekt me niet echt aan geloof ik. 

Hier vanavond denk ik zalm met dille, citroen, geroosterde pastinaak en wortel of misschien roodlof. (of erwtjes uit de vriezer - Toetie hoe gaat het met jouw voorraad?) 
Ik kook met wat ik heb vanwege isolatie deze week. De verse groente en het verse fruit begint wat op te raken, (vooral voor mijn gevoel, want feitelijk heb ik nog keuze!) maar het lukt nog wel allemaal zonder iemand te vragen boodschappen te bezorgen.

Ik ga vandaag de hele middag golfen, ik haal een maaltijd uit de vriezer. Het wordt hertennekstoof met rode kool en aardappelkroketjes. Ik moet wel volgende week weer gaan koken voor de vriezer want die is nu bijna leeg.

TanSwallow86

TanSwallow86

19-03-2022 om 12:31

Iets met kip

hutspot met pittige spekreepjes

tortilla's met ???

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-03-2022 om 13:15

kip, patat en appelmoes 

Traybake met maïskolven, paprika, kipkluifjes, krieltjes. Eroverheen kruidenmengsel van gerookt paprikapoeder, komijnpoeder, korianderpoeder en chiliflakes.
Daarbij avocado en crème fraice

Bonen denk ik. Ik heb een rij potten en blikken staan die eerst op moeten. Die zijn óf al over datum óf binnenkort verloopt de datum.

Ze krijgen bij mij allemaal een gekleurde sticker; elk jaar heeft een andere kleur dus alles wat paars (2020) of geel (2021) is moet eerst op. Ik doe dat alleen met standaard conserven die je anders elk jaar moet gaan lezen. En ze zetten die datum op steeds weer een andere plek en in moeilijk te ontcijferen print.

Ik heb kidneybonen, zwarte bonen en Engelse Baked Beans waarvan ik standaard het oranje goedje weggooi.

De eerste maar.

Lief was 3 dagen op cursus met overnachting en ik heb niet gekookt en noemenswaardig gegeten.
Donderdag moest ik naar Rotterdam voor het werk en wilde eigenlijk nog een keer naartoe het strand om de zonsondergang te fotograferen dus het nuttige met het aangename verenigt. Heb mijn diner (boterhammen met kaas en mangochutney) op het strand gegeten, wachtend op de zon onderging. Was helemaal alleen op het strand en het was magisch.

Vanavond maak ik lekker risotto met paddenstoelen en courgette en ik maak er een kabeljauwhaasje uit de oven bij, besmeerd met pesto

TanSwallow86

TanSwallow86

19-03-2022 om 16:46

Geen kip vandaag, ik eet een boterham met kaas. 

HarleyQuin schreef op 18-03-2022 om 17:19:

Spaghetti, maar eerlijk gezegd ben ik nog doodmoe van hypo van gisteren, maar moet wel eten anders weer richting hypo

Harley, heb je dextro in huis voor noodgevallen? Of anders limonadesiroop (met suiker natuurlijk!). Mijn dvk drukte me telkens op het hart onmiddellijk te gaan meten als ik me minder goed voelde en dat hielp erg. Maar alsnog kan het je zomaar overkomen. Ik ging nooit meer de deur uit zonder dextro.

Boterham bij je kan ook behulpzaam zijn.

Waarschijnlijk weet je deze dingen allang, maar misschien hebben anderen er ook wat aan. Je doet zulke stomme dingen in het begin. Standaard 12 kortwerkende insuline spuiten als je op krap 5 zit, ik bedoel maar.

On topic: vandaag een extreem luie dag. Paar uur Frans zitten studeren, dus voor echtgenoot gaat er straks een (door mij verder aangeklede) pizza in de oven en ga ik heerlijk aan een fles gazpacho van Ferrer. Weer een verslaving erbij, omdat het zo makkelijk, lekker en snel is.

Morgen buiten de deur lunchen, ik ben benieuwd. Voor morgenavond heb ik voor echtgenoot nog een bak chili con carne in de vriezer staan, voor mij wat vis.

Fijn weekend allemaal!

Makkelijk kookdagje vandaag: pom met sperziebonen en witte rijst. Zuur van komkommer erbij.

En eerder vandaag gestoomde spinazie met feta, gepofte pompoenpitten (& olijfolie, balsamico, knoflook) en restje falafel.

TanSwallow86

TanSwallow86

19-03-2022 om 17:29

Dewi-Sri schreef op 19-03-2022 om 17:12:

[..]

Harley, heb je dextro in huis voor noodgevallen? Of anders limonadesiroop (met suiker natuurlijk!). Mijn dvk drukte me telkens op het hart onmiddellijk te gaan meten als ik me minder goed voelde en dat hielp erg. Maar alsnog kan het je zomaar overkomen. Ik ging nooit meer de deur uit zonder dextro.

Boterham bij je kan ook behulpzaam zijn.

Waarschijnlijk weet je deze dingen allang, maar misschien hebben anderen er ook wat aan. Je doet zulke stomme dingen in het begin. Standaard 12 kortwerkende insuline spuiten als je op krap 5 zit, ik bedoel maar.

Ik heb alles in huis, maar niks hielp. Vergeten gisteren te bellen, nou ja maandag niet vergeten. 

Ik gebruik een freestyle libre sensor, die gaat af als ik laag of hoog zit. Ik had geen symptomen. 

Maar goed, terug on topic.

Mama-Inge schreef op 19-03-2022 om 13:01:

tortilla's met ???

Aardappelblokjes, paprika, spekjes, sla, ei en geraspte kaas 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.