Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De hachee staat te pruttelen. Wordt vast lekker. Straks nog even de rest op het vuur. Het receptje is uit de kookboekje van mijn zoon dus ik ben benieuwd.

Hoe is het Aphrodite?

vandaag in dit kooktheater:

Zoete aardappelfrites, portobello gevuld met mix van cottage cheese/zadenmix en bovenop zachte geitenkaas /tijm-knoflookmix. Smoothie erbij van avocado, komkommer, munt en sojamelk. Was meer een soort koude soep dan een smoothie eigenlijk.

Verder ijsbergsla met paprika, ui, rozijnen, walnoot, oude kaas, yoghurtdressing, gekookt ei en gebakken ansjovisjes en falafelballetjes. Nou ja balletjes. Ik sla ze plat, dat bakt makkelijker.

Maar het allerleukste is, dat ik pom heb voorbereid voor morgen, daar kan ik me nu al op verheugen lekker van alles doen buiten en dan thuiskomen en dat de oven dan “piep” roept naar mijn lege maag  

ik ga voor een soort van maaltijdsalade. Vanavond nog op verjaardag, dus nu maar even wat licht voedsel. 

TanSwallow86

TanSwallow86

18-03-2022 om 17:19

Spaghetti, maar eerlijk gezegd ben ik nog doodmoe van hypo van gisteren, maar moet wel eten anders weer richting hypo

Pas goed op jezelf HQ. Goed eten is belangrijk, zet je er even overheen anders ben je straks nog verder van huis (ik heb 0 verstand van diabetes maar dit maak ik uit op je post).

Ik ga vanavond uit eten dus het is nog een verrassing. Een kind eet op een feestje en man en andere kind gooien frietjes en gepaneerde kip in de airfryer. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 18-03-2022 om 18:06:

Pas goed op jezelf HQ. Goed eten is belangrijk, zet je er even overheen anders ben je straks nog verder van huis (ik heb 0 verstand van diabetes maar dit maak ik uit op je post).

Ik ga vanavond uit eten dus het is nog een verrassing. Een kind eet op een feestje en man en andere kind gooien frietjes en gepaneerde kip in de airfryer.

Ik dacht wat Haas zegt. Anders ga je je alleen maar rotter voelen 

By the way, de hachee was heerlijk 😋

TanSwallow86

TanSwallow86

18-03-2022 om 19:17

Ik heb de spaghetti gegeten. Nu even bijkomen met een pot thee, heb even nog een kleine afwas weggewerkt

HarleyQuin schreef op 18-03-2022 om 19:17:

Ik heb de spaghetti gegeten. Nu even bijkomen met een pot thee, heb even nog een kleine afwas weggewerkt

Goed zo 💪

jachtschotel met kip

Elmie schreef op 18-03-2022 om 16:32:

De hachee staat te pruttelen. Wordt vast lekker. Straks nog even de rest op het vuur. Het receptje is uit de kookboekje van mijn zoon dus ik ben benieuwd.

Hoe is het Aphrodite?

Tsja, hoe is het. Ik denk telkens dat het over is, maar dan ineens beginnen de krampen weer. Irritant, want ik wil verder, weer kunnen zwemmen etc. Gisteren heb ik voor het eerst zelf weer boodschappen gedaan, was achteraf misschien toch iets te snel, iets te zwaar. Maar ik had bosvruchtenslofjes gehaald om te "vieren" dat het gisteren de eerste uitgerekende datum was, als die eerste tenminste geen miskraam was geweest. Ik wilde er toch een beetje bij stilstaan. Man reageerde een beetje vreemd, ik heb niet doorgevraagd of hij het overdreven vond of dat hij op zijn manier geëmotioneerd was, voor hem is het ook niet niets. Ik heb hem maar even gelaten.

Ik weet nog niet wat we vandaag gaan eten. Ik heb meerdere opties, pasta, soort paella, wraps of een traybake. Even bekijken wat we vandaag gaan doen en wat dan handig is. Wel wil ik weer wat meer koolhydraatarm gaan eten, in elk geval overdag. Dus als lunch maak ik "wraps" (dunne omelet) die ik ga vullen met huttenkase en rauwkost. 

Dolfje

Dolfje

19-03-2022 om 07:20 Topicstarter

Voor Afrodite.

Wij gaan straks een dagje uit naar een stad en museum en ik weet niet hoe laat we thuis zijn. Ik kan kippensoep uit de diepvries halen en gyoza bakken of de frietpan aan slingeren dat heeft natuurlijk de voorkeur van man maar ik wil morgen broodjes hamburger met ovenfriet maken dus waarschijnlijk wordt het dan toch het eerste. 

Sobanoodles met aubergine en mango (van Ottolenghi) en toe pompoencake (zilveren lepel)

Wij doen vanavond hapjes avond. In ieder geval een flinke ceasar salade, kipkluifjes, rauwkost, stokbrood en verder moet ik nog even zien.

afrodite05 schreef op 19-03-2022 om 07:00:

[..]

Ik weet nog niet wat we vandaag gaan eten. Ik heb meerdere opties, pasta, soort paella, wraps of een traybake. Even bekijken wat we vandaag gaan doen en wat dan handig is. Wel wil ik weer wat meer koolhydraatarm gaan eten, in elk geval overdag. Dus als lunch maak ik "wraps" (dunne omelet) die ik ga vullen met huttenkase en rauwkost.

Man heeft gekozen: het wordt pasta met erwtjes en munt, met daarbij kipgehaktballetjes. Misschien nog wat champignons erbij.

Sterkte Aphrodite 💪 En als het voor jou goed voelt dan is het goed toch, wat een ander ook vindt 💋

Wat een fijn topic is dit toch! Wilde ik even gezegd hebben 😎

Wij eten macaroni. Zijn alle drie nog niet fit dus even makkelijk vandaag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.