Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vanavond sporten, dus voor die tijd een simpele pasta met gehakt, aubergine en tomaat. Als ik eraan denk, maal ik ook nog wat pecorino voor eroverheen. 

Vanavond stamppot rauwe andijvie met spekjes en voor de liefhebber nog wat zongedroogde tomaatjes erdoor.

redbulletje schreef op 10-04-2022 om 17:50:

[..]

Het meeste vlees gaat toch ongesneden de pan of oven in? Voor mij is vlees of vis juist het makkelijkste component van de maaltijd.

Ligt eraan hoe je het koopt. Meestal zit het in een plastic schaaltje dat dichtgeseald zit. Dus dat moet je openmaken, waardoor je al vieze vingers krijgt en als je veel kracht erop zet liggen de sappen ook over het aanrecht verspreid.

Ook kipfilets, in kiloverpakking gekocht, moet je er eerst uithalen, snijden en dan herverpakken.

Op je moet alles per 100 gram afgepast kopen. Dat betaal je dan ook extra.

rionyriony schreef op 11-04-2022 om 09:21:

[..]

Ligt eraan hoe je het koopt. Meestal zit het in een plastic schaaltje dat dichtgeseald zit. Dus dat moet je openmaken, waardoor je al vieze vingers krijgt en als je veel kracht erop zet liggen de sappen ook over het aanrecht verspreid.

Ook kipfilets, in kiloverpakking gekocht, moet je er eerst uithalen, snijden en dan herverpakken.

Op je moet alles per 100 gram afgepast kopen. Dat betaal je dan ook extra.

100 gram is wel heel erg weinig hoor. De meeste kipfilets wegen meer.

watertoren schreef op 11-04-2022 om 09:27:

[..]

100 gram is wel heel erg weinig hoor. De meeste kipfilets wegen meer.

Kipfilet dient meestal als roerbakvlees dus dan is een veelgebruikte portie ongeveer 70 gram. In dat soort stukken wordt zo'n pak dan ook verdeeld en ingevroren (tenzij je er "zijdekip" of "fluweelkip" van wil maken; dan eet je er veel meer van). Terwijl biefstukken echt wel meer dan 100 gram moeten wegen, anders ben je net begonnen en dan is je biefstuk weer op.

rionyriony schreef op 11-04-2022 om 09:39:

[..]

Kipfilet dient meestal als roerbakvlees dus dan is een veelgebruikte portie ongeveer 70 gram. In dat soort stukken wordt zo'n pak dan ook verdeeld (tenzij je er "zijdekip" of "fluweelkip" van wil maken; dan eet je er veel meer van). Terwijl biefstukken echt wel meer dan 100 gram moeten wegen, anders ben je net begonnen en dan is je biefstuk weer op.

Kipfilet eet ik bijna elke week wel een keer gewoon aan een stuk. Roerbakken doe ik ook met kipfilet of ik maak er vaak sate van. Dan heb ik toch wel 500 gram nodig voor 2 personen.

JtM

JtM

11-04-2022 om 09:57

Ik vind 70 gram kip door een gerecht wel erg weinig hoor, maar dat is mijn mening.

Bij ons staat er vanavond op het menu: wat groenten door elkaar in de wok, gebakken aardappeltjes en een krokante kip schnitzel.
Hadden we nog in huis, beiden geen zin om gisteren nog naar de winkel te moeten voor eten. 

Kipfilet vind ik wel het minst smaakvolle stukje vlees, tenminste gewoon verwerkt door je roerbakmaaltijd die gedomineerd wordt door kruiden en specerijen, dus vind ik het niet erg van het ene stukje naar het andere brokje te fietsen en dan te denken: is dit kip, of een stuk groente, of een stuk selderijknol. Pas als je het doorbijt weet je het.

Ik vind dat geen groot gemis. Daarom ligt er al minstens een maand een groot haast onaangeroerd pak van in de vriezer.

Over kip gesproken wij eten vandaag bloemkool, gebakken krieltjes en kipdrumsticks uit de oven. ik doe ze in een braadzak met kruiden en specerijen twee de man vinden wij genoeg. 

Ravioli met chorizo en salade van rucola, tomaat en veldsla, yummie

Vanavond uit eten. Ik neem in dit restaurant eigenlijk altijd hetzelfde. Carpaccio vooraf, dan een mixed grill en een paar Irish koffies na. 

Ik houd ook wel van kip. Wij eten meestal 2 kipfilet met zijn drieën.
Vanavond eten wij worteltjes, aardappelen en een hamburger.

Worldtraveller schreef op 11-04-2022 om 10:12:

Ravioli met chorizo en salade van rucola, tomaat en veldsla, yummie

Mmmm,ik krijg er zin in 😋

Ovenschotel rodekool met gehakt,ui en aardappelpuree. En een korstje van kaas uiteraard

Vanmiddag lunchen met zoon, en vanavond maak ik coq au vin

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.