Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje schreef op 10-04-2022 om 16:00:

ik vind pasta en rijst doorelkaar ook vreemd omdat het 2 keer koolhydraten is. Net alsof je een boterham belegd met een cracker of zo.

Wij gaan gyros bestellen, echt zin in.

Een koekje of plak ontbijtkoek zal lekkerder zijn maar als je de cracker aanvult qua smaak moet het best goed te eten zijn.

Qua eiwit is het alleen maar gluten en gluten dus je zal er een eiwitrijke component bij moeten eten.

Ik ben geen moeilijke eter meer sinds ik tien was. 

Ben niet hardcore vega maar als ik geen vreselijke trek heb in vlees vind ik het niet erg om zonder te eten. Eigenlijk wel fijn om niet die smeerboel in de keuken te hebben wat het bereiden van vlees toch altijd geeft. Mes vuil, snijplankje vuil, vingers vuil. Dus in mijn beleving heeft het iets positiefs om dat niet te bereiden.

Vroeger ben ik ook heel lang semi-vega geweest dus hier draai ik mijn hand niet voor om.

Ik eet vandaag ovenrisotto met spek en prei, een succesrecept hier thuis, van de AH:  https://www.ah.nl/r/758498
Zal straks alleen toch echt van de bank af moeten om aan de slag te gaan...

Dolfje

Dolfje

10-04-2022 om 17:38 Topicstarter

afrodite05 schreef op 10-04-2022 om 17:31:

Ik eet vandaag ovenrisotto met spek en prei, een succesrecept hier thuis, van de AH: https://www.ah.nl/r/758498

Klinkt lekker!

rionyriony schreef op 10-04-2022 om 17:08:

[..]

Een koekje of plak ontbijtkoek zal lekkerder zijn maar als je de cracker aanvult qua smaak moet het best goed te eten zijn.

Qua eiwit is het alleen maar gluten en gluten dus je zal er een eiwitrijke component bij moeten eten.

Ik ben geen moeilijke eter meer sinds ik tien was.

Ben niet hardcore vega maar als ik geen vreselijke trek heb in vlees vind ik het niet erg om zonder te eten. Eigenlijk wel fijn om niet die smeerboel in de keuken te hebben wat het bereiden van vlees toch altijd geeft. Mes vuil, snijplankje vuil, vingers vuil. Dus in mijn beleving heeft het iets positiefs om dat niet te bereiden.

Vroeger ben ik ook heel lang semi-vega geweest dus hier draai ik mijn hand niet voor om.

Het meeste vlees gaat toch ongesneden de pan of oven in? Voor mij is vlees of vis juist het makkelijkste component van de maaltijd. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-04-2022 om 18:01

afrodite05 schreef op 10-04-2022 om 17:31:

Ik eet vandaag ovenrisotto met spek en prei, een succesrecept hier thuis, van de AH: https://www.ah.nl/r/758498

Dank je wel voor dat recept!

niet_rechts schreef op 10-04-2022 om 18:01:

[..]

Dank je wel voor dat recept!

Begrijp ik hieruit dat ik influencer ben? 

Ik zit aan een bordje spinazie-citroen risotto. 

vandaag:

Poké bowl deel 2.

En

Bakplaat in de oven met pompoen- en aardappelblokjes, op het laatst wat kaas  erover gesmolten. Laatste minuten leg ik er ook makreelfilets tussen. 

Met hartige hangop (paprika, komkommer, knoflook, geroosterde pompoenpitten).

Dolfje

Dolfje

10-04-2022 om 19:26 Topicstarter

afrodite05 schreef op 10-04-2022 om 18:28:

[..]

Begrijp ik hieruit dat ik influencer ben?

Dolfje schreef op 10-04-2022 om 16:00:

ik vind pasta en rijst doorelkaar ook vreemd omdat het 2 keer koolhydraten is. Net alsof je een boterham belegd met een cracker of zo.

Wij gaan gyros bestellen, echt zin in.

Ik ben sinds kort 'diabeet in remissie' (prachtige glucosewaarden sinds een paar maanden), zoals dat schijnt te heten, maar met dit soort combi's ben ik nog heel terughoudend. Bovendien vindt echtgenoot het helemaal niks .

Vanavond wel lasagne gedaan, was weer eens lekker. Meestal zit ik aan de soep, met heel veel groente en wat kip of zo. Voor echtgenoot kook ik gewone maaltijden, AVG of oosters. Mijn eigen eetpatroon lijkt nog steeds helemaal nergens op, maar het begint de goede kant op te gaan. Mijn smaak is zo ontzettend veranderd sinds een paar maanden sondevoeding, dat ik elke keer weer voor verrassingen kom te staan.

Vanavond voor mij inderdaad lasagne en voor echtgenoot boerenkool met worst. Morgen word ik weer wat creatiever: ik heb witte en groene asperges en aardappeltjes en zalm, ik ben benieuwd!

Wij waren bij schoonouders op visite 
Ze hadden het 1 en ander bij de pizzeria besteld.
Maar het viel ons behoorlijk tegen.
In de zin van, geen saus bij een gerecht, wat er normaal wel bij zit.
Een salade die er behoorlijk verlept uit zag en ook niet lekker smaakte.
Een gerecht wat niet echt warm was.
En ook de pizza van de kinderen viel wat tegen

Wij hadden vrienden over de vloer. Eerst lekker buiten van de zon genoten met een leuke wandeling. En ik had van tevoren een pan tomatengroentensoep gemaakt en uitbreide borrelhap met rauwkost, nacho's met guacamole, kaasjes, olijven en stokbrood. 

Gisteravond was ik uit eten. een viergangen chefs menu. Vooraf een heerlijk gerecht van tonijn met sesam, edamame en nog veel meer smaken. Tussen was een pasta met truffel, was het minste van de vier gerechten. Hoofd was parelhoen. En na lekkere kazen. 

het was echt gezellig vanmiddag. Lekker borrelen en kletsen met 3 vriendinnen. We lieten Grieks eten bezorgen en namen allemaal hetzelfde, een schotel met 5 verschillende soorten vlees. Echt heerlijk was het en we zaten propvol en hebben de salade die erbij zat links laten liggen.

Dolfje

Dolfje

10-04-2022 om 21:53 Topicstarter

Wij hebben nog over van onze gyros /doner dus dat eten we morgen.

Hier wordt het vanavond een snijbonenstamppotje met zongedroogde tomaten en geroosterde pitjes, erbij een vegetarische bratwurst.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.