Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
ToetieToover
27-03-2022 om 20:52
Vandaag veel aardappelsalade gemaakt met kruiden uit de tuin (peterselie, lavas, bieslook, zevenblad, selderijblad, herderstasje), augurken, kappertjes en crème fraîche/olijfolie.
Ene helft gegeten met witte asperges en warmgerookte zalm.
Andere helft gegeten met bietjes, rettich en gerookte zoute haring.
MijnNaamIsHaas73
27-03-2022 om 21:12
Libertine schreef op 27-03-2022 om 19:27:
Vrijdag hadden we iets te vieren en gingen uit eten in een twee sterren restaurant. 6 gangen vegetarisch (vegan is vaak lastig op dit soort plekken) met een wijn arrangement Daar genoten we vroeger enorm van, en het was ook echt heel goed en verrassend deze keer, maar op de een of andere manier vind het ik eigenlijk niet meer kunnen om zoveel geld uit te geven op 1 avond. We hebben besloten dat niet meer te doen.
Waarom vind je dat niet meer kunnen? Ga je dan iets anders met het geld doen of laat je het op de bank staan? (Gewoon nieuwsgierig hoor, geen oordeel)
Ik lunchte vanmiddag op een terras met een heerlijke salade carpaccio en heel fijn gezelschap. Wel een beetje verbrand want 3,5 uur in de volle zon gezeten en ik was zonnebrand vergeten. Avondmaal was op een feestje, kop soep met hapjes. Was een fijne dag. Nu moe maar voldaan op de bank met een kop thee.
Libertine
27-03-2022 om 21:56
MijnNaamIsHaas73 schreef op 27-03-2022 om 21:12:
[..]
Waarom vind je dat niet meer kunnen? Ga je dan iets anders met het geld doen of laat je het op de bank staan? (Gewoon nieuwsgierig hoor, geen oordeel)
Het voelt voor mij inmiddels wat ongepast om in één avond een bedrag van bijna een bijstandsuitkering weg te eten met z’n tweeen denk ik? Er zijn zoveel mensen die nauwelijks rond kunnen komen. Het voelt zo ongelijk en het knaagt aan m’n activistische geweten. Bovendien kun je inmiddels in Nederland op heel veel plekken heel goed eten, en hoef je echt niet meer naar een sterrentent om van je sokken geblazen te worden. Ga ik liever naar een meer betaalbaar restaurant en kan ik nog eens iemand trakteren!
Dolfje
28-03-2022 om 07:31
Ik zag van de week een recept van een traybake met aubergine, courgette, tomaat en feta, denk dat we dat eten met pasta erbij.
afrodite05
28-03-2022 om 07:38
Vanavond ga ik voor het eerst weer sporten, dus wederom iets makkelijks: pasta met chorizo en wokgroente. Oh en er is nog een half pak melk dat op moet, waarschijnlijk wordt dat custardpudding.
Teigera
28-03-2022 om 09:01
Wij eten vanavond een gebakken visje, rozemarijnaardappels en wortelen. Simpel en relatief snel klaar, ga de wortelen van tevoren alvast goed schoonmaken denk ik om het lief gemakkelijker te maken. Ik heb een werkafspraak einde van de dag en frut I moet turnen op dat tijdstip, dus beetje druk.
yette
28-03-2022 om 09:56
DIY Mexican rice bowls:
Bord rijst, bakplaat gegrillde paprika's, ui & chorizo, bakjes met maïs, bonen, ingelegde pepers, nacho chips, etc.
Elmie
28-03-2022 om 10:07
Wij gaan voor witlof, gekookte aardappelen en een kaassoufflé. Zoontje eet macaroni.
Ik zou veel uitgebreider willen koken maar houd me nog even in om verder te herstellen en om energie over te houden om de keuken verder uit te ruimen 😎
JtM
28-03-2022 om 10:18
Wij eten vanavond gemarineerde kip, doperwten/worteltjes en gebakken aardappeltjes.
MijnNaamIsHaas73
28-03-2022 om 13:54
Libertine schreef op 27-03-2022 om 21:56:
[..]
Het voelt voor mij inmiddels wat ongepast om in één avond een bedrag van bijna een bijstandsuitkering weg te eten met z’n tweeen denk ik? Er zijn zoveel mensen die nauwelijks rond kunnen komen. Het voelt zo ongelijk en het knaagt aan m’n activistische geweten. Bovendien kun je inmiddels in Nederland op heel veel plekken heel goed eten, en hoef je echt niet meer naar een sterrentent om van je sokken geblazen te worden. Ga ik liever naar een meer betaalbaar restaurant en kan ik nog eens iemand trakteren!
Dat begrijp ik, mooie gedachte!
Wij eten vanavond pasta met spinazie/zalm/roomsaus
Wobbelkont
28-03-2022 om 15:02
Ik heb voor vanavond eigenlijk een stamppotje op het menu staan, maar ik heb nu meer zin in een pastasalade met gamba’s & broccoli..