Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Pauwlene
18-07-2021 om 17:25
Ik heb van mijn zus heel veel meegekregen en hoef het alleen maar op te warmen en wat bakken. Rendang en tjaptjoy en wat pangsit bakken.
Ted68
18-07-2021 om 17:30
BBQ: spareribs, kalfsworst, en runderlapjes, linsensalade, en zelfgemaakte foccacia, en meloen met ham.
GeorgieBrown
18-07-2021 om 23:53
Ik ben er helemaal uit, met die verhuizing enzo. Geen zin om dubbel te posten, maar dit zit ook nog niet helemaal in mijn systeem.
Wel gegeten natuurlijk afgelopen week.
dinsdag: indiase curry met bloemkool, wortel, tomaat en snijbonen
woensdag gingen we spontaan uit eten (carpe diem, wie weet hoe lang dit kan) en aten we sushi/sashimi
donderdag maakte ik een soort tapas a l'improviste, met patatas bravas, gegrilde paprika, in de oven gegrilde aubergine, later getopt met blokjes tomaat (ook nog even mee in de oven) en daaroverheen een dressing/pistou achtige situatie met selderij, munt, koriander, citroen, knof en olie. Echt voor herhaling vatbaar, in de oven geroosterde artisjok met vinaigrette, en taggiasche olijven en boquerones. En brood.
vrijdag leftover curry
Gisteren at ik pasta alla Genovese (met snijbonen ipv sperziebonen en pesto van rucola & basilicum uit mijn balkontuin)
vandaag at ik egg fried rice met de laatste groente (wortel, lente ui, snijboon, bloemkool en courgette).
En ik heb nog een pasta salade met nog wat van de pesto, tomaat, gegrilde paprika, geroosterde courgette en sla (balkontuin) gemaakt voor de lunch van morgen.
Moosey
19-07-2021 om 10:13
Blijf je hier GB? Ik vind dit forum wel véél fijner (en ik vind t gedraaikont van DPG bijzonder onsympathiek)
Lief maakte gister pastasalade met sperziebonen uit de tuin, tomaat, ui, sla en halloumi. Was lekker.
Dolfje
19-07-2021 om 10:24
Moosey schreef op 19-07-2021 om 10:13:
Blijf je hier GB? Ik vind dit forum wel véél fijner (en ik vind t gedraaikont van DPG bijzonder onsympathiek)
Ik vind dit nu ook veel fijner.
Wij hebben vandaag een vrije dag en fietsen zo naar Amazing oriëntal om onze sambal & ketjap etc aan te vullen en misschien dat ik dan iets verzin van daar. Ik denk nu ineens aan springrolls bijvoorbeeld. Volgens mij zijn die rijstvellen ook op. Meteen even in de kast kijken.
Koreveen
19-07-2021 om 12:06
Zit er ook nog niet helemaal in. Druk op het werk en druk in mijn hoofd....pffft
Donderdag was kliekjesdag: ieder een quesadilla met ham en kaas gemaakt gemaakt van leftover tortilla.
nog een beetje linzensalade met geitenkaas en komkommer aangevuld en kruidenboter op stokbrood.
Vrijdag rotikip gehaald bij de afhaal. Was heerlijk.
Zaterdag had lief de bbq aangeslingerd en beef met een rub van koffie en zwarte peper gemaakt. Op witte broodjes met rauwkostsalade gegeten.
Gisteren traybake met zalm, zoete aardappel, sperziebonen.
Voor vanavond left overs van zaterdag met geroosterde bloemkool en sla
Dolfje
19-07-2021 om 12:45
Het wordt wantansoep met paksoi erin en springrolls met wortel/taugé en kip en voor mij koriander en dat dippen we in hoisin en zoete chilisaus.