Eten Eten

Eten

Wat eet je met dit warme weer?

wie heeft er een makkelijke idee om met dit warme weer te eten? Maar wel lekker.


Vanavond ga ik verse spinazie eten. Ik bak eerst wat spekblokjes uit in de wok en dan in gedeeltes de spinazie erbij. Goed afgieten en wat blokjes feta erdoor. Tartaartje bakken en klaar.
Lekker makkelijk, snel, best gezond en wat hartig. 
Dat vind ik wel fijn met dit mooie weer. 

Pasta salade is bij ons favoriet met dit weer. Ik maak hem met paprika, rode ui, rucola, gebakken spekjes en zongedroogde tomaatjes . Voor de dressing gebruik ik de olie van de zongedroogde tomaatjes met wat balsamicoazijn en knoflook. 

Eergisteren heb ik couscoussalade gemaakt. Gisteren pasta. Vanavond AGV denk ik, met sla als groente. Ik hoor mensen vaak zeggen dat ze niet zo veel kunnen eten met warm weer. Ik juist wel, heb dan energie nodig, voor de interne airco denk ik. Eten jullie minder of net zo veel, en is dat ook de reden van je vraag of dat je snel klaar wil zijn met koken?

Gisteren nog gedaan: koud pastabuffet zoals wij dat noemen.
Dan zet ik koude pasta op tafel met in schaaltjes allerlei groenten en wat eiwitcomponenten, doperwtjes, worteltjes (potje) gesneden ui, paprika, olijven, kleine tomaatjes gehalveerd, augurkjes, zure uitjes, partjes gekookt ei, tonijn uit blik, ansjovis. Daarbij een of twee sausjes en dan kan iedereen mengen wat hij/zij lekker vindt.
Afbakbroodje erbij met kruidenboter en we eten heel lekker.
Voor vanavond ben ik nog op zoek naar inspiratie, je topic komt precies op tijd.

Veel BBQen met dit weer.

Vandaag eet ik biefstuk met een komkommersalade. Lekker snel en makkelijk. 
Verder graag pastasalades met dit warme weer. 

Watermeloen! En lichte soepen met wat kip enzo. Thais eten is mijn go to 

bij ons gaat vaak de barbecue aan. Naast een stukje vlees of vis vind ik een salade lekker. Vooral watermeloen met feta en verse munt vind ik heerlijk met warm weer. Soms doe ik daar wat goede balsamico door, soms niet. 

Verder tegelijkertijd een ordinaire tvp om ideeën op te doen voor de vakantie. 

gisteren en eergisteren avg, ik merk dat ik met warm weer niet genoeg heb aan een salade, ik moet echt iets stevigere hebben.
Vanavond eet ik macaroni, vanmorgen uit de vriezer gehaald dus alleen even opwarmen.
Morgen ga ik naar een evenement dus dan word het een frietje. 

salade nicoise, heerlijk! 
mijn recept: wat gekookte krieltjes met schil, wat gekookte haricots verts en een hard gekookt ei p/p. Alles laten afkoelen en krieltjes doormidden snijden, maar lauwwarm is ook helemaal prima. Borden opmaken met wat sla (krop/boter-sla) over het hele bord, dan beleggen met de krieltjes. Hardcore verts, de eitjes in kwarten, wat reepjes rode ui en tonijn uit blik (in water), uitgelekt. Afmaken met een simpele dressing olijfolie extra vierge, rode wijnaziijn (evt beetje honing) of balsamico azijn (dan geen honing), peper en zout 

Volgens mij komt deze vraag elke periode met warm weer terug

Mijn antwoord: hetzelfde als op niet warme dagen. 
Temperatuur heeft bij ons allemaal geen enkele invloed op de eetlust en we hebben allemaal geen enkel probleem met warm eten bij warm weer. Ik vind het ook geen punt om te koken in een wat warmer huis. Bbq-en doen we ook met koud weer als we daar zin in hebben, dat is bij ons eigenlijk ook niet echt afhankelijk van de temperatuur. 

gister gewoon pasta maar wel wat later en kind ging ook wat later naar bed. Ik doe niet aan bbq en speciale diëten met warm weer. 

Ik vind oa een lekker koud zomers soepje wel lekker of een salade. Vanavond lekker bbqen heerlijk met dit weer. En ijs vind ik ook heel lekker tijdens warm weer.

Wij zetten de bbq aan of de skotelbraai 
Hebben bij de skotelbraai een paellapan, waar we van alles in klaar maken
Iets al krielaardappeltjes of aardappschijfjes met iets vlees en dan roerbakgroenten of iets sla erbij.
Maar ook bami of macaroni maken we dan wel 
Verder van de week een keer soep met broodjes gegeten 
Shoarma met pitabroodjes, shoarma kan ookop de skotelbraai en dan ook weer iets sla/ salade erbij

BritgetJones007

BritgetJones007

27-06-2024 om 12:27 Topicstarter

koude pastasalade, goed idee. Of ik maak een Griekse salade en haal daarbij van die kant en klare kipspiesjes met tatziki.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.