Eten Eten

Eten

Waar bewaar je tomaten/komkommers etc?


Komkommers gaan in de koelkast. Tomaten zijn de enige groenten die ik buiten de koelkast laat

Ik heb een heel erg kleine keuken, met amper werkblad dus daar kan ik niks op kwijt en mijn kasten staan ook vol. Dus noodgedwongen alles in de koelkast

Due-scimmie schreef op 07-10-2022 om 08:15:

[..]

Waarom komkommer dan wel in de koelkast? Dat ligt in supermarkt ook niet in de koelkast.

Omdat die uit de fruitschaal valt en aangesneden vind ik het niet zo fris om die buiten de koelkast te bewaren.

Groente die eigenlijk fruit is, dus alles met zaadjes, gaat hier op een grote schaal op het aanrecht. 

Komkommer in de koelkast, tomaten op het aanrecht. Fruit als appels, peren, mandarijen en bananen in het najaar en de winter ook vaak op het aanrecht. In de zomer gaat dat grotendeels in de koelkast. Anders zit het onder de fruitvliegjes.

Gewoon  in de koelkast. Heb in een groentewinkel  gewerkt  en daar stond alles ook gewoon in de koelcel hoor. Anders gaat de kwaliteit  heel snel achteruit

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-10-2022 om 11:36

En waar hebben jullie uien, knoflook en aardappelen? Ik heb geen kelderkast of bijkeuken, anders zou ik ze daar leggen. Nu heb ik de aardappelen maar in een la liggen, want die kunnen niet in de koelkast toch? 

aardappelen en uien ook in de kelderkast.  Knoflook ligt in de keuken op mijn fruitschaal in een bakje.

In het fietsschuurtje

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-10-2022 om 12:47

wild-flower schreef op 07-10-2022 om 12:29:

In het fietsschuurtje

😆 ook een idee ja

Mug schreef op 07-10-2022 om 11:36:

En waar hebben jullie uien, knoflook en aardappelen? Ik heb geen kelderkast of bijkeuken, anders zou ik ze daar leggen. Nu heb ik de aardappelen maar in een la liggen, want die kunnen niet in de koelkast toch?

Uien en aardappelen bewaar ik in een keukenkastje, bij gebrek aan een koelere plek (en dan niet zo koel als de koelkast). Dan ligt het in ieder geval donker. In de winter is het prima, in de zomer wat minder.

Mug schreef op 07-10-2022 om 11:36:

En waar hebben jullie uien, knoflook en aardappelen? Ik heb geen kelderkast of bijkeuken, anders zou ik ze daar leggen. Nu heb ik de aardappelen maar in een la liggen, want die kunnen niet in de koelkast toch?

Hier alledrie buiten de koelkast in een keukenlade.

Uien , knoflook  en aardappelen  kunnen idd niet ik de koelkast. Deze bewaar ik in de trapkast. Op het werk hebben  we ze gewoon in een keukenlade

Mug schreef op 07-10-2022 om 11:36:

En waar hebben jullie uien, knoflook en aardappelen? Ik heb geen kelderkast of bijkeuken, anders zou ik ze daar leggen. Nu heb ik de aardappelen maar in een la liggen, want die kunnen niet in de koelkast toch?

Die liggen hier in de trapkast.

Uien, knoflook, paprika, aubergine, courgette, tomaten, komkommer op een schaal op het aanrecht. Alle andere groente in de groentela.
Fruit op een fruitschaal. Alleen appels in de groentela.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.