Eten
Teigera
17-07-2021 om 08:45
Plaats hier je weekmenu
Gekopieerd van Viva, een topic waar je je weekmenu kunt plaatsen en die van anderen ter inspiratie kunt lezen.
Duufje
01-10-2024 om 09:43
We hebben een beetje een rommelige week, man heeft nieuwe baan. Verder weg, dus eerder weg en later thuis en ook zijn vrije middag vervalt. Dus we zijn nog wat zoekende in het ritme. Maar daardoor wel noodzakelijk om de planning te volgen
Ma: rode kool met appeltjes voor kind en mij, bruine bonen voor man. Gekookte aardappelen en speklapje erbij.
Di: broccoli met basilicumsaus (maar wat extra maken, weet niet hoe lang de plant nog blijft produceren...), gekookte aardappelen en iets gepaneerd hamburgerachtigs
Wo: broodje kipburger en gemengde salade
Do: noedels met (veel) wokgroenten en kipstukjes
Vr: geen idee nog, afhalertje.
Za: Ribfingers van de bbq, gebakken aardappels, witlof ham/kaas en salade. Creme Brulee na (zelfgemaakt).
Zo: patatdag
Teigera
01-10-2024 om 09:47
Di: dan eindelijk de al twee keer eerder geplande couscous met auberginestoof en runderchipolata
Wo: zelfgemaakte pizza
Do: hutspot met Indonesisch gekruid stoofvlees
Vr: tagliatelle bolognaise
Za: geroosterde bloemkool op wraps, met oa guacamole, zag een leuk recept ergens dat ik heb bewaard
Zo: pannenkoeken
Duufje
01-10-2024 om 09:56
oooohhh hutspot 😍
Vind ik zo lekker en eet ik zelden omdat man het echt niet lust. Zelfde met zuurkool. En nu heb ik het koud en wil ik dat allemaal heul graag...
Teigera
01-10-2024 om 15:48
Duufje schreef op 01-10-2024 om 09:56:
oooohhh hutspot 😍
Vind ik zo lekker en eet ik zelden omdat man het echt niet lust. Zelfde met zuurkool. En nu heb ik het koud en wil ik dat allemaal heul graag...
Hahaha en ik hou hélemaal niet van hutspot juist! Ik eet het braaf 1x per jaar met Leidens ontzet, vanwege echtgenoot die daar vandaan komt. En na 3 oktober moet het klaar zijn hoor . Krijg wel heel veel zin in soepen en stoofjes enzo, door de herfst. Vorige week al pompoen gegeten, ook zo lekker.
Teigera
05-10-2024 om 11:58
Ma: https://brendakookt.nl/recepten/pasta-met-pompoen-en-salie/ (met blauwe kaas voor de liefhebbers in huis, en "gewone" kaas voor de niet-liefhebbers)
Di: hartige taart met bloemkool, broccoli, brie & cashewnoten
Wo: bobotie
Do: vis uit de oven, gebakken aardappelen, groente nog te bepalen
Vr: "hapjes" op verzoek van de kinderen
Duufje
08-10-2024 om 09:05
Ma: stamppot rauwe andijvie met spekjes, geruld gehakt en ouderwetse karnemelksaus
Di: Hollandse hap, bloemkool met kaassaus, gekookte aardappels en een cordon-bleu vinkje
Wo: gebakken aardappelen, wienerschnitzel en gemengde salade
Do: kind krijgt noedels uit zo'n kant en klare beker omdat hij op tijd klaar moet zijn. Vind hij heerlijk en mag hij heeeeeeel af en toe als we echt geen tijd hebben voor iets fatsoenlijks. Man en ik eten later pasta uit de vriezer. Kind heeft vast nog/weer honger als hij terugkomt van voetbal, dan zal er nog wel een tosti ingaan. of 2.
Vr: ?
Za: bedrijfsfeestje met eten
Zo: patatofzodag
Teigera
13-10-2024 om 14:07
Za: snelle k&k quiche, ik at alleen met de kinderen en had geen zin om te koken . Tomatenmozzarella-salade erbij.
Zo: taco's met gehakt, bonen, guacamole, rauwkost
Ma: kip teriyaki met roerbakgroenten en rijst
Di: kip korma met bloemkool, erwten en naan
Wo: couscous met gekruide vega kipstuckjes, courgette, tomaten
Do: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194918/sticky-tofu-met-groente-en-rijst
Vr: vissticks, gebakken aardappelen, broccoli
Duufje
15-10-2024 om 08:52
Ma: bloemkool met kaassaus, kip cordon-bleu en gekookte aardappels. Ik realiseerde me pas na het boodschappen doen dat we dat pas ook nog hebben gegeten. De bloemkool was ook niet erg lekker (waterig en smakeloos), dus ben er nu wel even klaar mee
Di: spitskool (gestoomd met een beetje sojasaus), saucijsjes en gekookte aardappelen
Wo: broodje hamburger en salade
Do: rode bietjes, gekookte aardappelen en een gehaktbal
Vr: afhalertje, denk pizza
Za: lasagna. Ik maak weer een voorraad maken voor in de vriezer.
Zo: patatdag (afgelopen zondag zijn we onverwacht uit eten geweest, dus deze gaat kind eisen denk ik)
Teigera
16-10-2024 om 20:37
Do wordt het tagliatelle carbonara, traditioneel met guanciale en zónder room
Vr: de al eerder geplande sticky tofu
Za: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1188036/snelle-quinoasalade-met-zalm-in-sojasaus
Zo: hamburgerbroodje met vega kip-burger, ovenfrietjes, rauwkostsalade
Ma: vissticks, aardappelen, broccoli
Di: red roast pork met roerbakgroenten en rijst
Wo: pitabroodjes, falafel, rauwkost, allerlei bakjes op tafel en dan je eigen broodjes maken
Do: ik eet elders, man en kinderen eten denk ik chili con carne
Vr: we gaan een weekendje weg - makkelijke maaltijd voor de eerste avond is dan spaghetti met zalm-pestosaus, zongedroogde tomaten, broccoli en gewone tomaten, Parmezaanse kaas
Za of zo: een keertje uit eten, en een keertje Indiase butter chicken met groenten-die-ik-nog-moet-verzinnen en naan
Ma: noedels met kipgehaktballetjes en roerbakgroenten: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/kipgehaktballetjes
Duufje
22-10-2024 om 08:48
Ma: andijviestamppot met spekjes, geruld gehakt en karnemelksaus
Di: haastjerepje... kind krijgt een beker kant en klare noedels voor de voetbaltraining, man en ik eten het laatste beetje pasta met gehaktballetjes in tomatensaus uit de vriezer. Na de voetbal krijgt kind nog een tosti (of 2)
Wo: broccoli met basilicumsaus, gekookte aardappels en een verse worst
Do: volkoren wraps met chili con carne, even in de oven met wat kaas erover
Vr: onderweg, geen idee waar we uitkomen qua eten.
Za: tapas avond met lief. Nog even samen bedenken wat we gaan maken
Zo: tijd voor de maandelijkse grote gele M. Die wordt vanaf volgend jaar gedowngrade (voor mij een vooruitgang ) naar 2 maandelijks
Duufje
29-10-2024 om 09:43
Rare week hier. Herfstvakantie, kind een paar dagen op kamp en wij zijn druk.
Ma: gebakken aardappels, (krop)sla en worstjes met kaas en jalapeno
Di: uit eten. We gaan naar een restaurant met uitgebreide wild-kaart en met wild-liefhebbers (man ik zijn er ook dol op). Dus iets van wild.
Wo: bami uit de vriezer (ooit wel zelf gemaakt) met een gebakken ei
Do: rode bietjes, gehaktbal en gekookte aardappels. Kind is dan weer terug, dus een beetje compensatie vitamientjes
Vr: afhalertje bij schoonmoeder
Za:lasagna. Er moet weer wat in de vriezer, dus daar begin ik mee.
Zo: patatdag
Teigera
29-10-2024 om 22:26
Ma: werd tagliatelle bolognaise
Di: ovenschotel met kip, broccoli en bloemkool
Wo: kaasschnitzel, gebakken aardappelen, sperziebonen
Do: shakshuka
Vr: "hapjes" (salade, Turks brood met dips, mini-kaassoufflé, courgettepannenkoekjes, nog even bedenken wat het precies wordt)
Za: wij gaan uit eten, kinderen logeren elders en krijgen daar eten
Zo: noedels met kipgehaktballetjes en roerbakgroenten: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/kipgehaktballetjes
Teigera
01-11-2024 om 14:24
Ma: https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/gnocchi-met-tomaat-spinazie-en-mascarpone/
Di: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/couscous-met-gehaktballetjes
Wo: oudste mag koken en dus ook verzinnen wat we eten
Do: shakshuka (hopelijk dan nu echt, vorige week werd het pasta pompoensaus)
Vr: ik ga uit eten, man en kinderen moeten maar even iets verzinnen
Za: tzt besluiten
Zo: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/chicken-arrabbiata-stew-parmesan-dumplings
Rollercoaster
01-11-2024 om 14:53
zo: stampot zuurkool met worst/ vegaballetjes
Ma: nasi
Di; gebakken aardappels, spinazie, vega schnitzel
Woe: broodje shoarma
Do: rest en vriezer vondsten
Vrij; krieltjes, tomaat/ komkommer/ feta, vega burger
Za; pompoensoep met flamcuchen
Duufje
05-11-2024 om 08:16
Ma: bloemkool met kaassaus, gekookte aardappelen en saucijsjes
Di: gestoomde spitskool met een beetje sojasaus, gekookte aardappelen, draadjesvlees
Wo: broodje pulled chicken of pork (komt uit de vriezer, ik kan niet zien wat het precies is ) en gemengde salade
Do: nog geen idee. De super had niet veel met langere datum, dus ik moet nog een keer boodschappen doen.
Vr: Chinees
Za: Boerenkoolstamp met spekjes en rookworst. Heb ik al heel lang zin in, maar ik wilde wachten tot de vorst. Ik heb nog steeds zin en geen zin meer om te wachten... gooi het wel even in de vriezer
Zo: patat(ofzo)dag