Eten Eten

Eten

Jaren '80-hapjes


rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 19:23:

Spiesjes met druif, manderijn, kaas en worst, fondue in olie.

Ja dit, zo’n satéprikker met een druif, blokje kaas en een koud cocktailworstje. Laatst had m’n zusje die weer eens gemaakt op een feestje en er werd massaal op aangevallen 

Houden jullie dit topic actief tot met Kerst 

Dan weet ik wat te serveren als aperitief.

Die vierkante platte chocolaatjes. Met mint vulling. In zo’n individueel donkerbruin papieren hoesje.   met z’n 20 en of zo in een donkergroen theezakjes achtig doosje…..Whaaaa. Hoe heten die dingen!. Was typisch na het eten dingetje. Bij de koffie 


IngridT schreef op 16-10-2022 om 19:45:

Die vierkante platte chocolaatjes. Met mint vulling. In zo’n individueel donkerbruin papieren hoesje. met z’n 20 en of zo in een donkergroen theezakjes achtig doosje…..Whaaaa. Hoe heten die dingen!,,

After Eight

IngridT schreef op 16-10-2022 om 19:45:

Die vierkante platte chocolaatjes. Met mint vulling. In zo’n individueel donkerbruin papieren hoesje. met z’n 20 en of zo in een donkergroen theezakjes achtig doosje…..Whaaaa. Hoe heten die dingen!,,

After eight 😋 Dan denk ik gelijk aan mijn oma ❤️

IngridT schreef op 16-10-2022 om 19:45:

Die vierkante platte chocolaatjes. Met mint vulling. In zo’n individueel donkerbruin papieren hoesje. met z’n 20 en of zo in een donkergroen theezakjes achtig doosje…..Whaaaa. Hoe heten die dingen!. Was typisch na het eten dingetje. Bij de koffie


After eight.  Ik heb chocolade munt in mijn tuin: dat ruikt precies als after eight

after eight…ja. Dat was het!,

en de laatste is altijd voor James, onze trouwe butler

Moxxie schreef op 16-10-2022 om 19:46:

[..]

After Eight

Zo lekker 😋

KillerQueen

KillerQueen

16-10-2022 om 19:58 Topicstarter

Bedankt voor alle tips! 
Het worden alleen hartige hapjes, het feest is 's avonds en er wordt alleen bier gedronken (wellicht nog een whiskey aan het eind). 

Desalniettemin leuk om alle herinneren te lezen! 

Coreopsis schreef op 16-10-2022 om 18:59:

Ragout in van die bladerdeegbakjes (hoe eet je zo'n ding zonder alles onder te smeren??)

Zo lekker altijd. Wij aten die alleen met kerst of Pasen. Toen ik op mijzelf ging wonen kocht ik dat ook altijd voor mijzelf voor die dagen.

Enige andere hapje dat ik nog kon bedenken wat ik hier niet zag staan is perzik in een plakje kipfilet.

In de jaren tachtig werden ook allerlei toastjes met Franse kaas populair. Brie, camembert,  paturain, boursin, port salut met een walnoot en voor de echte durfvals roquefort.

Kaassoesjes waren hier favoriet.
Tegenwoordig zie ik alleen nog slagroomsoesjes   

IngridT schreef op 16-10-2022 om 19:45:

Die vierkante platte chocolaatjes. Met mint vulling. In zo’n individueel donkerbruin papieren hoesje. met z’n 20 en of zo in een donkergroen theezakjes achtig doosje…..Whaaaa. Hoe heten die dingen!. Was typisch na het eten dingetje. Bij de koffie


After eight en de lastste is altijd voor James 😜

Ijsje met een kauwgombal onderin

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.