Eten Eten

Eten

Deel hier je mislukte (onderdelen van) kerstdiners

... in de breedste zin van het woord! Een ingekakte tulband, verkoolde rosbief, soep die eerder stijfsel lijkt... Door jezelf gemaakt of door een ander. Misschien op het moment zelf heel beroerd, maar achteraf hopelijk lachwekkend. Een luchtig topic!

Rogue schreef op 25-12-2022 om 11:54:

[..]

HAHAHHAHAHAHHAHAHHA goeiemorgen🎄

Bij twee keer lezen viel het kwartje, al krijg ik dat beeld in mijn hoofd niet meer van mijn netvlies

Lollypopje schreef op 25-12-2022 om 07:43:

[..]

Ik las met mijn slaperige hoofd dat je twee bezoekers moest afleggen en vroeg me af wat er was gebeurd en wat je schoonouders er mee te maken hadden 😂

Wel zonde van de cake trouwens. Klinkt heel lekker.

Dan is je kerstdiner behoorlijk mislukt, als dat het gevolg is! 

Wilde een krentenbrood voor mijzelf maken vanmiddag. Heb ik i.p.v koekkruiden cayennepeper gedaan    kwam ik pas achter na het bakken 

rooiekater schreef op 25-12-2022 om 12:20:

Wilde een krentenbrood voor mijzelf maken vanmiddag. Heb ik i.p.v koekkruiden cayennepeper gedaan kwam ik pas achter na het bakken

En na het proeven?🥵

Auwereel schreef op 25-12-2022 om 12:23:

[..]

En na het proeven?🥵

Ja  ik blijf drinken 

rooiekater schreef op 25-12-2022 om 12:27:

[..]

Ja ik blijf drinken

O wat een pech! 

In de allerhande van vorig jaar stond een lekker dessert wat ik wel wilde maken. 
Een krans van soezendeeg met een soort chocolademousse en gecarameliseerde hazelnoten. 
Ik had nog nooit soezendeeg en caramel gemaakt maar ik ben een redelijk goede kok dus dat durfde ik wel aan. 
Recept goed gelezen, alles afgewogen en klaar gezet. Soezendeeg lukte, alleen mislukte alsnog tijdens het bakken. Ook de caramel mislukte. 
Het was wel lekker maar zag er niet uit. 
Ik maak nu alleen nog maar brownies of appeltaart. Andere baksels doe ik niet meer, in iedergeval niet met kerst. 

Beterlaat2021! schreef op 24-12-2022 om 07:51:

Wat betreft de goede herinneringen aan 'oma', mijn grootmoeder had altijd heerlijke jus. Zij braadde haar vlees en paling in roomboter!.....

Dat is toch niet raar of mislukt? Dat hoor ik wel vaker en denk dat dat vroeger helemaal vaak voorkwam. Zeker voor iets als biefstuk.

rooiekater schreef op 25-12-2022 om 12:27:

[..]

Ja ik blijf drinken

Oh nee! 

Ik moet stiekem ook wel een beetje lachen  Jammer dat het niet lekker is, anders had je mss een nieuw recept ontdekt   

Mijn kerstgerechten worden nooit wat ik ervan verwacht. Combinatie van te hoge moeilijkheidsgraad, moeder die 'helpt' (door zonder iets te zeggen het gas lager te draaien, oven hoger te zetten,  alvast zout toe te voegen enz) en tussendoor met de gasten bezig zijn. Dit jaar ben ik voor een kant en klaar vleesgerecht gegaan. Nu nog kijken of ik de spruitjes gaar krijg! 

Meesje schreef op 25-12-2022 om 13:24:

[..]

Oh nee!

Ik moet stiekem ook wel een beetje lachen Jammer dat het niet lekker is, anders had je mss een nieuw recept ontdekt

Ik kan er morgen ook om lachen 

Meesje schreef op 25-12-2022 om 13:23:

[..]

Dat is toch niet raar of mislukt? Dat hoor ik wel vaker en denk dat dat vroeger helemaal vaak voorkwam. Zeker voor iets als biefstuk.

Je hebt gelijk hoor, hoort eigenlijk niet in dit topic.

Auwereel schreef op 25-12-2022 om 12:16:

[..]

Dan is je kerstdiner behoorlijk mislukt, als dat het gevolg is!

Als ik een kerstdiner "moet" maken dan wil ik daar vanaf het ontbijt mijn focus kunnen leggen en rustig en zorgvuldig in mijn eentje aan het werk.  Man wilde nog "even" met het hele gezin naar zijn ouders. 
Op de terugweg uitgelegd dat ik nu wel hulp nodig had in de keuken, er moest nog vrij veel gesneden worden ook al had ik gisteren al vrij veel voorbereid. 
Dochter naast mij rustig aan het werk maar wel af en toe een vraag, helemaal prima.  Zoon zat aan tafel spruitjes schijn te maken en champignons te snijden ging ook goed. 
Toen had man zijn opgedragen taak klaar en kwam in de keuken helpen opruimen. Om mij heen werd er vanalles weggehaald en in de vaatwasser gezet.
De mayonaiselepel die ik even neerleg om in een kastje een schaaltje te pakken, hup weg en in de vaatwasser. 
En dan raak ik geïrriteerd/opgefokt. Zo kan ik niet werken. Dochter nog een vraag, die ik beantwoord. 
Als ik dan verder ga met mijn klusje pak ik mijn lepel weer maar haal mijn vinger langs het scherpe mes. 
Ehbo trommel erbij, best een diepe snee.
Goed dichtdrukken, dokterspost is niet nodig maar ik ben wel uitgewerkt.
Nu zit ik op een stoel commando's te geven en vragen te beantwoorden,  heel veel vragen.......
Doe maar in zo'n klein schaaltje
Deze? 
Nee die daaronder staat
Dit was de laatste, broer heeft die andere al gepakt

Is de slagroom zo stijf genoeg?
Nee nog even door kloppen.
Nu stoppen! 
Hoe weet je dat het nu goed is,  je ziet het niet eens! 
Ja dat kan ik horen! 

Nog 20 minuten dan komen de gasten, hoop dat ik op tijd klaar ben. 

Bakblik schreef op 25-12-2022 om 16:14:

Als ik een kerstdiner "moet" maken dan wil ik daar vanaf het ontbijt mijn focus kunnen leggen en rustig en zorgvuldig in mijn eentje aan het werk. Man wilde nog "even" met het hele gezin naar zijn ouders.
Op de terugweg uitgelegd dat ik nu wel hulp nodig had in de keuken, er moest nog vrij veel gesneden worden ook al had ik gisteren al vrij veel voorbereid.
Dochter naast mij rustig aan het werk maar wel af en toe een vraag, helemaal prima. Zoon zat aan tafel spruitjes schijn te maken en champignons te snijden ging ook goed.
Toen had man zijn opgedragen taak klaar en kwam in de keuken helpen opruimen. Om mij heen werd er vanalles weggehaald en in de vaatwasser gezet.
De mayonaiselepel die ik even neerleg om in een kastje een schaaltje te pakken, hup weg en in de vaatwasser.
En dan raak ik geïrriteerd/opgefokt. Zo kan ik niet werken. Dochter nog een vraag, die ik beantwoord.
Als ik dan verder ga met mijn klusje pak ik mijn lepel weer maar haal mijn vinger langs het scherpe mes.
Ehbo trommel erbij, best een diepe snee.
Goed dichtdrukken, dokterspost is niet nodig maar ik ben wel uitgewerkt.
Nu zit ik op een stoel commando's te geven en vragen te beantwoorden, heel veel vragen.......
Doe maar in zo'n klein schaaltje
Deze?
Nee die daaronder staat
Dit was de laatste, broer heeft die andere al gepakt

Is de slagroom zo stijf genoeg?
Nee nog even door kloppen.
Nu stoppen!
Hoe weet je dat het nu goed is, je ziet het niet eens!
Ja dat kan ik horen!

Nog 20 minuten dan komen de gasten, hoop dat ik op tijd klaar ben.

Ooooowww......dat van je man is zo herkenbaar! Dat weghalen van spullen die ik nog nodig heb, zwaar irritant.

Sterkte met je kerstdiner verder!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.