Eten Eten

Eten

Alternatief voor gourmet

In mijn ervaring ruikt vegetarische gourmet een stuk minder dan wanneer je vlees/vis in die pannetjes doet. Wellicht is dat een overweging? 

Hier is kaas en chocolade fondue een grote hit

Fondue chinoise?  Bouillon met Chinese Nudeln, groenten, en vlees....erg letter, en geen olie die stinkt

Ik vind pizzarette niet echt bijzonder. Gedoe met dat deeg, al die verschillende bakjes met beleg die je steeds door moet geven, duurt lang vond ik. En uiteindelijk zit je gewoon 6 dezelfde pizzaatjes te eten. Weinig variatie of je moet echt heel veel ingrediënten gaan neerzetten.  
Voor gourmetten moet je goed vlees gebruiken (en een goed gourmetstel). Sinds wij vlees halen bij de vleesboerderij i.p.v. bij de supermarkt is de stank en walm een heel stuk minder. Spettert ook veel minder. Na het eten een uurtje de lampe Berger aan en je ruikt niks meer. Vlees gaat wel op de plaat en niet in pannetjes. Ik heb een stel van WMF met een hele goede plaat, ook dat scheelt in walm. Schoonmaken is even heet water er overheen om af te spoelen en klaar.

wij zetten bij het pizzaretten meestal ook gewoon de oven aan, voor de mensen zonder geduld. Er is onlangs een topic geweest over pizzaretten:
https://www.viafora.nl/forum/eten/welke-pizzarette?page=1#25

Mocht je een pizzarette overwegen, kijk dan eerst eens of je die ergens kan huren.
Wij bestellen de pizzarette vaak bij een pizza restaurant in Nieuwegein. Je kan verschillende pakketten kiezen. 
Je krijgt er mini bolletjes deeg bij, diverse kleine bakjes met vlees, verschillende soorten kaas, groenten, kruiden en oliën. Ze hebben verschillende soorten pizzarettes vanaf 2 tot 8 personen. 
Ideaal. Geen gedoe met kaasjes, groenten en vlees fijn snijden. 

Okki21

Okki21

14-12-2024 om 10:10 Topicstarter

wolkewitje schreef op 14-12-2024 om 07:35:

wij zetten bij het pizzaretten meestal ook gewoon de oven aan, voor de mensen zonder geduld. Er is onlangs een topic geweest over pizzaretten:
https://www.viafora.nl/forum/eten/welke-pizzarette?page=1#25

Ah dankjewel, dat wist ik niet. Gek dat met de zoekfunctie deze dan niet naar voren komt eigenlijk

Okki21

Okki21

14-12-2024 om 10:11 Topicstarter

Bloem75 schreef op 14-12-2024 om 08:45:

Mocht je een pizzarette overwegen, kijk dan eerst eens of je die ergens kan huren.
Wij bestellen de pizzarette vaak bij een pizza restaurant in Nieuwegein. Je kan verschillende pakketten kiezen.
Je krijgt er mini bolletjes deeg bij, diverse kleine bakjes met vlees, verschillende soorten kaas, groenten, kruiden en oliën. Ze hebben verschillende soorten pizzarettes vanaf 2 tot 8 personen.
Ideaal. Geen gedoe met kaasjes, groenten en vlees fijn snijden.

Dat is handig. Denk niet dat dit hier in de buurt is, maar zal eens kijken.

Gewoon gourmetten en na afloop een Lampe Berger aansteken.

Ligt het ook niet aan de manier waarop je gourmet? Ik ben gewend dat alles in pannetjes (behalve stokbrood) gaat, maar toen ik eens bij anderen gourmetten zag ik dat bijna alles op de plaat ging. Dat walmde ontzettend omdat alle restjes maar op die plaat bleven liggen en verder inbrandden. 

En veel vegetarisch maakt inderdaad ook een enorm verschil. 

Poezenmeisje schreef op 14-12-2024 om 12:51:

Gewoon gourmetten en na afloop een Lampe Berger aansteken.

Dit ja. Of zelfs zonder die Lampe Berger. 

Mijn schoonfamilie was ook zo panisch voor luchtjes in huis/kleding. Dan werd de rollade voor kerst al 3 dagen voor kerst gebraden, want dan rook het huis/de kleding weer fris als de visite kwam. 

Mensen die excuseren voor het feit dat het huis naar spruitjes ruikt.  Ja, nou en jij hebt lekker spruitjes gegeten en dat ruik je dan nog even.  Leer ermee leven! 

Bananenbrood schreef op 14-12-2024 om 13:23:

Ligt het ook niet aan de manier waarop je gourmet? Ik ben gewend dat alles in pannetjes (behalve stokbrood) gaat, maar toen ik eens bij anderen gourmetten zag ik dat bijna alles op de plaat ging. Dat walmde ontzettend omdat alle restjes maar op die plaat bleven liggen en verder inbrandden.

En veel vegetarisch maakt inderdaad ook een enorm verschil.

Wat vooral heel erg kan stinken is varkensvlees van de beer. Dat is vaak zo bij het goedkope vlees uit die gourmetpakketten. Als je dat vlees zonder afzuigkap bakt, meurt je hele huis ernaar. 

Schommelstoel schreef op 14-12-2024 om 14:02:

[..]

Wat vooral heel erg kan stinken is varkensvlees van de beer. Dat is vaak zo bij het goedkope vlees uit die gourmetpakketten. Als je dat vlees zonder afzuigkap bakt, meurt je hele huis ernaar.

Daarom, goed vlees halen wat ook niet is ingespoten met water. Sinds wij het bij de boerderij halen stinkt het nooit lang meer.

Bakblik schreef op 14-12-2024 om 13:25:

[..]

Dit ja. Of zelfs zonder die Lampe Berger.

Mijn schoonfamilie was ook zo panisch voor luchtjes in huis/kleding. Dan werd de rollade voor kerst al 3 dagen voor kerst gebraden, want dan rook het huis/de kleding weer fris als de visite kwam.

Mensen die excuseren voor het feit dat het huis naar spruitjes ruikt. Ja, nou en jij hebt lekker spruitjes gegeten en dat ruik je dan nog even. Leer ermee leven!

Een ui meekoken met de spruitjes neutraliseert aardig.

Poezenmeisje schreef op 14-12-2024 om 15:03:

[..]

Een ui meekoken met de spruitjes neutraliseert aardig.

Even een suffe vraag , zonder schil?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.