Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?

Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.

Peiling

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
131 stemmen
5%
95%

OmaVan2 schreef op 03-11-2021 om 08:49:

[..]

Ben ik wel met je eens hoor. Maar je ziet in de loop van de pandemie dat de ideeën over wat werkt en wat niet werkt wijzigen, dus je kan wel tussentijds evalueren, maar een zwaar middel als een parlementaire enquête hoort pas als we een stabiele situatie hebben bereikt.

Ik verwacht dat er nog een paar maatregelen versoepelt gaan worden omdat de tweede kamer het er niet mee eens is.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-11-2021 om 09:12 Topicstarter

Sun.lover schreef op 03-11-2021 om 08:57:

[..]

Ik verwacht dat er nog een paar maatregelen versoepelt gaan worden omdat de tweede kamer het er niet mee eens is.

Ik vermoed dat daar van te voren al een akkoord over gesloten is met de coalitiepartijen.

Ik denk dat een groot deel van de nieuwe maatregelen vooral lastig uitvoerbaar is. Een QR code check in het verenigingsleven... hoe dan? 
Bij mijn sportschool zijn ze er ook niet blij mee en dat snap ik. Die is niet ingericht op een check bij de deur. Nog los van het gegeven dat dit ze (weer) leden gaat kosten. Ze hanteren er liever de anderhalve meter; dat was en is prima te doen.

Ik heb trouwens gemist dat er ook een QR check bij de deuren van gebedshuizen gaat plaatsvinden. Dat is prima te doen; staat vaak toch al iemand bij de deur met een collectebus. 

Daglichtlamp schreef op 03-11-2021 om 09:12:

[..]

Ik vermoed dat daar van te voren al een akkoord over gesloten is met de coalitiepartijen.

Ik denk dat er flink geroeptoetert gaat worden om bij de achterban te scoren. 
En scoren lijkt belangrijker dan samenwerken. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-11-2021 om 09:35

Zware lockdownregels om contacten te verminderen zijn nu ‘nog niet opportuun voor directe uitvoering’ maar kunnen wel alvast voorbereid worden, schrijven de adviseurs van het Outbreak Management Team in hun brief aan het kabinet. Dat probeert nu met een reeks ingrepen de nieuwste coronagolf te stuiten.

Als dat niet werkt, noemen experts als eventuele extra restricties de beperking van openingstijden in de horeca, beperking van thuisbezoek, herinvoering van verplichte vaste zitplek en sluiting van niet-essentiële winkels.

Dat schrijft OMT-voorzitter Jaap van Dissel in het nieuwste advies dat vannacht openbaar werd. Ook het 2G-protocol, waarbij alleen gevaccineerden of genezen personen een coronapas krijgen, behoort tot het zware pakket waar de regering rekening mee moet houden.

...

Dit krijg ik net doorgestuurd van iemand. Echt WTF, we gaan dus terug naar af en zelfs nog verder. Nu ben ik wel echt boos, dit is waanzin 🤬

Peen schreef op 03-11-2021 om 09:35:

Zware lockdownregels om contacten te verminderen zijn nu ‘nog niet opportuun voor directe uitvoering’ maar kunnen wel alvast voorbereid worden, schrijven de adviseurs van het Outbreak Management Team in hun brief aan het kabinet. Dat probeert nu met een reeks ingrepen de nieuwste coronagolf te stuiten.

Als dat niet werkt, noemen experts als eventuele extra restricties de beperking van openingstijden in de horeca, beperking van thuisbezoek, herinvoering van verplichte vaste zitplek en sluiting van niet-essentiële winkels.

Dat schrijft OMT-voorzitter Jaap van Dissel in het nieuwste advies dat vannacht openbaar werd. Ook het 2G-protocol, waarbij alleen gevaccineerden of genezen personen een coronapas krijgen, behoort tot het zware pakket waar de regering rekening mee moet houden.

...

Dit krijg ik net doorgestuurd van iemand. Echt WTF, we gaan dus terug naar af en zelfs nog verder. Nu ben ik wel echt boos, dit is waanzin 🤬

Maar wat moeten we dan als de opnames blijven oplopen?

Ik hoop dat de huidige maatregelen voldoende zijn en ik ben sceptisch. Strengere maatregelen voor alleen ongevaccineerden gaan ze er vrees ik nooit door krijgen. Dus dan is iedereen de sjaak. Betaalt de hele maatschappij de prijs voor de vrijheid van anderen.

Tja, het zal deels helpen met betrekking tot het dwingen tot vaccineren. Voor de zoner ging het toch ook ineens hard met mensen die eerst niet wilden en toen er achter kwamen dat ze anders niet op vakantie konden. 😱

In mijn omgeving heb ik van alles zitten. Van gevaccineerd wappie tot ongevaccineerd wappie. De twee uiterste gelukkig zeer beperkt en die vermijd ik ook. 

Zelf stoor ik mij heus aan het gebrek aan inzicht van sommige mensen. In mijn indirecte omgeving zijn er diverse mensen die ondanks vaccinatie toch nog covid kregen (zal dat dan de deltacariant zijn?). Sowieso heel vervelend, maar qua ziektebeeld varieerde het van snotneus tot heel erg ziek. 

Wat wel erg is, dat sommigen wel gewoon naar werk ed ging, onder het mom gevaccineerd dus veilig. En ook gewoon mensen aan hebben gestoken. 

Nog storender vind ik de onthutsing van sommige mensen dat je als gevaccineerde toch ziek kan worden. Ze staan er gewoon niet bij stil dat je een andere variant wel kunt krijgen of dat iemand ondanks vaccinatie niet genoeg antistoffen heeft om het met milde klachten door te maken ed. 

Dat er tegen niet gevaccineerden wordt gezegd, lees je in, begrijp ik. Maar gevaccineerden mogen dit ook wel eens doen. Zodat ze begrijpen dat het geen 100% bescherming biedt ipv dat ze overvallen worden door deze informatie.

De maatregel van 1,5 meter hadden ze gewoon nog niet los moeten laten. Veel mensen probeerden zich daar wel aan te houden. Of in ieder geval niet in he aura te staan. 

Ik begrijp dat de coronapas op veel plekken een oplossing is, maar het voelt vaak toch als schijnveligheid. Omdat iemand die moest testen, vrijwel zeker (nooit 100%) geen covid heeft, terwijl dit bij de rest nog maar afwachten is.
Voor mij betekent dit gewoon dat ik drukke plekken vermijd, dat geeft mij meer rust.

Als het niet zo triest was, zou ik vooral heel erg hard lachen om dat 'beperken van thuisbezoek'. Denken die experts nu werkelijk dat mensen dat nu nog gaan doen? Natuurlijk, een deel van de mensen wel. Maar dat zijn waarschijnlijk precies de mensen die nu ook al voorzichtig zijn. 

@Zusterclivia Gevaccineerden die nergens meer rekening mee houden, omdat zij gevaccineerd zijn kan ik me ook aan storen. Vaak ook onder het motto "ik heb genoeg gedaan". Hoewel het grootste pijnpunt bij de ongevaccineerden ligt, moet je toch ook als gevaccineerde nog steeds gewoon opletten ter voorkoming dat anderen in het ziekenhuis komen en de zorg dus weer verder overbelasten. Doe je het niet voor hen, doe het dan voor jezelf. Want iedereen wil zorg als dat nodig is en als die overbelast is kun jij ook echt een probleem hebben. Misschien niet mey covid, maar wel als je een operatie nodig hebt.

En mensen die nog steeds denken dat ze het na vaccinatie niet meer kunnen krijgen vind ik helemaal bizar. Onder welke steen heb je dan geleefd?

Lollypopje schreef op 03-11-2021 om 09:55:

@Zusterclivia Gevaccineerden die nergens meer rekening mee houden, omdat zij gevaccineerd zijn kan ik me ook aan storen. Vaak ook onder het motto "ik heb genoeg gedaan". Hoewel het grootste pijnpunt bij de ongevaccineerden ligt, moet je toch ook als gevaccineerde nog steeds gewoon opletten ter voorkoming dat anderen in het ziekenhuis komen en de zorg dus weer verder overbelasten. Doe je het niet voor hen, doe het dan voor jezelf. Want iedereen wil zorg als dat nodig is en als die overbelast is kun jij ook echt een probleem hebben. Misschien niet mey covid, maar wel als je een operatie nodig hebt.

En mensen die nog steeds denken dat ze het na vaccinatie niet meer kunnen krijgen vind ik helemaal bizar. Onder welke steen heb je dan geleefd?

Hier ben ik het ook mee eens. Ik ben gevaccineerd maar me volledig bewust van de risico's. Het is inmiddels ook al van maart geleden dus de werking zal misschien ook zachtjes achteruit gaan. Ik probeer nog steeds afstand te houden van anderen (voor hen en mezelf). 

Doornroosje75 schreef op 03-11-2021 om 09:49:

Als het niet zo triest was, zou ik vooral heel erg hard lachen om dat 'beperken van thuisbezoek'. Denken die experts nu werkelijk dat mensen dat nu nog gaan doen? 

Tja, dat is de ivoren toren van de beleidsmakers. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

03-11-2021 om 10:02

Heda schreef op 02-11-2021 om 19:48:

[..]

Ik heb al covid gehad dus heb antistoffen, voor mij gaat deze vraag dus niet op. Daarom zie ik dus ook het nut niet van een vaccin. Volgens mij ben ik ook alleen begonnen over (eventuele) bijwerkingen, en dan met name menstruatiestoornissen.

En denk dat het voor de meeste mensen geldt omdat het nog steeds in de testfase zit tot 2023.. Maar dat is wat ik denk. Het is een nieuw vaccin.

🙈

Doornroosje75 schreef op 03-11-2021 om 09:15:

Ik heb trouwens gemist dat er ook een QR check bij de deuren van gebedshuizen gaat plaatsvinden. Dat is prima te doen; staat vaak toch al iemand bij de deur met een collectebus.

Ik weet niet in welke kerk jij komt, maar ik ben in vele kerkdiensten geweest in verschillende kerken, maar nog nooit heeft er iemand met een collectebus bij de ingang gestaan.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

03-11-2021 om 10:04

Vaccineren, vaccineren, vaccineren en 1,5 mtr afstand. Bij klachten blijf je thuis. Als mensen zich daar aan houden dan gaat het pas de goede kant op. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.