Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
02-11-2021 om 14:13
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.
Peiling
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
Lollypopje
02-11-2021 om 17:57
rionyriony schreef op 02-11-2021 om 17:16:
Ik was toch al niet van plan om het op te lopen.
Tja ik ook niet, maar je weet wat ze zeggen.
"Het leven is wat je overkomt, terwijl je andere plannen maakt"
Mamali
02-11-2021 om 17:57
Friezinnetje schreef op 02-11-2021 om 17:31:
[..]
heb je al gesolliciteerd?
Nee want ik vind mezelf niet geschikt om in de zorg te werken, maar er zijn er genoeg afgehaakt omdat de arbeidsvoorwaarden gewoon slecht zijn.
Jij wel gesolliciteerd?
Mamali
02-11-2021 om 17:58
Hetvrijewoord schreef op 02-11-2021 om 17:34:
[..]
Nee, dat moeten anderen doen natuurlijk.
Jij wel?
Friezinnetje
02-11-2021 om 18:03
Mamali schreef op 02-11-2021 om 17:57:
[..]
Nee want ik vind mezelf niet geschikt om in de zorg te werken, maar er zijn er genoeg afgehaakt omdat de arbeidsvoorwaarden gewoon slecht zijn.
Jij wel gesolliciteerd?
Nee, maar ik zie wel dat het niet zo maar opgelost is. Jij roept dat er maar mensen aan genomen moeten worden.
Mamali
02-11-2021 om 18:05
Friezinnetje schreef op 02-11-2021 om 18:03:
[..]
ik werk al in de zorg
Respect voor jou dan, zal vast niet makkelijk zijn in deze tijden..
ShowyHummingbird30
02-11-2021 om 19:01
IceTea schreef op 02-11-2021 om 17:23:
[..]
Jij bent gevaccineerd en er komen scherpere maatregelen en dat is niet de schuld van de ongevaccineerden. Dus wat geef je ons de schuld?
Ik vind het vervelend dat jullie is voorgehouden dat wanneer je gevaccineerd zou zijn je je vrijheid terug zou krijgen.
Veel gevaccineerden houden geen afstand en knuffelen weer enzo.. daar gaat het ook mis
Ik heb het niet over de maatregelen. Ik heb het over noodzakelijke zorg die opnieuw wordt uitgesteld. Omdat ongevaccineerden de IC overvol houden.
En verder: wat een absurde aannames in deze post.
ShowyHummingbird30
02-11-2021 om 19:08
Heda schreef op 02-11-2021 om 16:54:
[..]
Ik had al excuus gemaakt, ik keek helemaal verkeerd..
Klopt wat je zegt maar toch blijft bij mij ergens de angst zitten. Misschien dat ik er over een tijdje anders over denk hoor, of het dan ineens wel durf maar voor nu voelt het voor mij niet goed. Ik ben gelukkig een jonge vrouw, die al covid heeft gehad dus iets van antistoffen moet ik hebben. Ik verwacht dan ook niet op een IC terecht te komen. Voor mensen die ouder zijn, zeg ik ook 100% neem het vaccin, vooral met onderliggend lijden. Ik vind het daarom te zwart/wit om ongevaccineerden maar de schuld te geven, bijvoorbeeld omdat ik mijzelf niet als iemandd zie die een IC bed bezet zal houden..
Cijfermisverstand opgelost.
Wat betreft je twijfels: ik snap je angst wel. Alleen: realiseer je dat die op een onderbuikgevoel is gebaseerd, en niet op feiten. Je werkt in een huisartsenpraktijk. Heb je deze twijfels wel eens met een arts besproken? Vraag eens naar feitelijke, objectieve onderbouwing. Want misschien is de kans dat jij op de IC beland inderdaad klein. Maar de kans dat jij besmet raakt is aanzienlijk groter dan dat ik als gevaccineerde besmet raak. En daarmee is de kans dat jij een ander besmet dus ook groter. Bijvoorbeeld een kwetsbare oudere. Vaccineren doe je niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen. (Ook jij kunt opnieuw besmet raken. En long covid is ook als jongere geen pretje.)
WickedCurlew89
02-11-2021 om 19:21
Mamali schreef op 02-11-2021 om 17:58:
[..]
Jij wel?
Ten eerste loop ik niet te blaten over niet bestaande bezuinigingen, dat doe jij. Ik loop niet te blaten over een blik IC verpleegkundigen dat even opengetrokken moet worden zodat ongevaccineerden langdurig verzorgd kunnen worden, dat doe jij.
Dus een leuke poging de boel om te draaien naar niet heel snugger, ook al denk je zelf vast van wel.
Ik zorg overigens voor een kind met een beperking. Onbetaald.
Mamali
02-11-2021 om 19:26
Hetvrijewoord schreef op 02-11-2021 om 19:21:
[..]
Ten eerste loop ik niet te blaten over niet bestaande bezuinigingen, dat doe jij. Ik loop niet te blaten over een blik IC verpleegkundigen dat even opengetrokken moet worden zodat ongevaccineerden langdurig verzorgd kunnen worden, dat doe jij.
Dus een leuke poging de boel om te draaien naar niet heel snugger, ook al denk je zelf vast van wel.
Ik zorg overigens voor een kind met een beperking. Onbetaald.
Iemand in zijn waarde laten is ook een kunst..
Herfstappeltaart
02-11-2021 om 19:43
Even een serieuze vraag aan diegenen die zich niet willen laten vaccineren vanwege angst voor bijwerkingen of voor het vaccin zelf: stel je krijgt corona, wordt heel erg ziek en belandt op de ic, weet je wel wat je dan allemaal in je lijf gepompt krijgt aan medicijnen? Baart je dat heen zorgen dan?
Heda
02-11-2021 om 19:48
Herfstappeltaart schreef op 02-11-2021 om 19:43:
Even een serieuze vraag aan diegenen die zich niet willen laten vaccineren vanwege angst voor bijwerkingen of voor het vaccin zelf: stel je krijgt corona, wordt heel erg ziek en belandt op de ic, weet je wel wat je dan allemaal in je lijf gepompt krijgt aan medicijnen? Baart je dat heen zorgen dan?
Ik heb al covid gehad dus heb antistoffen, voor mij gaat deze vraag dus niet op. Daarom zie ik dus ook het nut niet van een vaccin. Volgens mij ben ik ook alleen begonnen over (eventuele) bijwerkingen, en dan met name menstruatiestoornissen.
En denk dat het voor de meeste mensen geldt omdat het nog steeds in de testfase zit tot 2023.. Maar dat is wat ik denk. Het is een nieuw vaccin.
AcidicShark11
02-11-2021 om 19:59
Ik reageer nu enkel op de OP: Nope, too little, too late en er is geen hond om te handhaven.
Dat de zorg serieus op om donderen staat (daar waar we het voor zouden doen sinds het begin, iets met 'applaus' ofzo) lijkt de prikvertikkers niet te verrotten. Zolang ze maar wel hetzelfde 'recht' op een IC bed hebben.
Een bed is het probleem niet, personeel voor dat bed wel. En niet alleen de IC afdelingen staan op instorten na bijna 2 jaar nu.
Sta je daar met je IC-bed recht. Prima. Er zullen keuzes gemaakt moeten gaan worden tussen wie hoe lang een IC plek/verplegingsplek nodig gaat hebben. Lekker hoor (not).
OmaVan2
02-11-2021 om 20:05
Daglichtlamp schreef op 02-11-2021 om 14:46:
Als we massaal denken dat dit niet genoeg is, dan moet er toch ook draagvlak zijn voor strengere maatregelen?
Nee. De mensen op Viafora/Ouders.nl denken het. Als je ziet wat er dagelijks op nu.nl wordt geschreven, dan krijg je een heel ander beeld. Veel gevaccineerd en vinden dat ze genoeg hebben gedaan en veel ongevaccineerden vinden alles onzin.
OmaVan2
02-11-2021 om 20:10
Wij blijven maar weer braaf binnen om mijn kwetsbare echtgenoot te beschermen. Kinderen weer alleen in de tuin op ruime afstand en kleinkinderen helemaal niet zien. Ik heb vandaag zoiets van zullen we een paar maanden in Spanje gaan wonen waar ze het momenteel beter voor elkaar hebben.
Malibu2
02-11-2021 om 20:11
Heda schreef op 02-11-2021 om 19:48:
[..]
Ik heb al covid gehad dus heb antistoffen, voor mij gaat deze vraag dus niet op. Daarom zie ik dus ook het nut niet van een vaccin. Volgens mij ben ik ook alleen begonnen over (eventuele) bijwerkingen, en dan met name menstruatiestoornissen.
En denk dat het voor de meeste mensen geldt omdat het nog steeds in de testfase zit tot 2023.. Maar dat is wat ik denk. Het is een nieuw vaccin.
Je zegt het goed: "Maar dat is wat ik denk..." Je denkt het misschien, maar het klopt helemaal niet dat de vaccins nog tot 2023 in de testfase zitten:
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.